Disney ve Charter anlaşmaya vararak kablo anlaşmazlığını sona erdirdi

BadılCan

Member
Disney ve Charter Pazartesi günü yaptıkları açıklamada, programlama anlaşmazlığını çözmek için anlaşmaya vardıklarını ve kablolu televizyonun geleceği hakkında soru işaretleri yaratan çatışmayı sona erdirdiklerini duyurdular.

İki taraf da yeni anlaşmanın Charter’ın yaklaşık 15 milyon kablolu TV abonesinin FX ve ESPN’i de içeren Disney Channels programlarını izleyebileceği anlamına geldiğini söyledi. Anlaşma, ABD’nin en popüler televizyon programlarından biri olan “Pazartesi Gecesi Futbolu”nun başlamasına yalnızca saatler kala varıldı.

Disney CEO’su Robert A. Iger ve Charter CEO’su Chris Winfrey ortak bir konuşmada şunları söyledi: “Bu anlaşma, tüketicilerimizin gelişen ihtiyaçlarını karşılarken, hem doğrusal televizyonun süregelen değerini hem de yayın hizmetlerinin artan popülaritesini kabul ediyor.” ifade.

Bir haftadan fazla bir süredir, Amerika Birleşik Devletleri’nin en büyük kablolu yayın şirketlerinden biri olan Disney ve Charter, dağıtım anlaşmalarının şartları konusunda hararetli bir tartışmanın içindeydi. İki taraf bir anlaşmaya varamadı ve birçok Amerikalının kolej futbolu ve ABD Açık tenis turnuvasını izlemeyi beklediği İşçi Bayramı öncesinde Disney şovları Charter’ın kablolu yayın ağından çekildi.


Disney-Charter anlaşmazlığı gibi sözde taşıma anlaşmazlıkları yaygındır; TV dağıtımcıları, filmlerini ve televizyon programlarını yayınlamak için medya şirketlerine daha yüksek fiyatlar ödeme konusunda genellikle isteksizdir. Kanallar genellikle birkaç gün karanlık kalır ve birkaç kısa vadeli anlaşmanın ardından eski haline döner.

Ancak Charter, Disney ile olan tartışmasını daha da ileri götürdü ve İşçi Bayramı hafta sonundan önce sabahın erken saatlerinde bir basın toplantısı düzenleyerek Disney ile yapılan yoğun görüşmelerin, milyonlarca Amerikalının her ay ödediği kablo paketi koşullarının kötüleştiğinin bir işareti olduğunu açıkladı. . Bu, ödemeli televizyonun büyümesini hızlandırmada etkili olan bir kablolu yayın şirketinin dikkate değer bir takdiriydi.

Anlaşmazlık, geleneksel kanallarda ve şirketin yayın hizmetlerinde yer alan Disney filmlerinin ve şovlarının Charter müşterilerine nasıl sunulabileceğiyle ilgiliydi. Charter, şirketin en iyi programlarının çoğunu kablolu yayından kaldırdığını öne sürerek, Disney+ da dahil olmak üzere Disney’in yayın hizmetlerini abonelerine ücretsiz olarak sunmak istiyordu. Disney, sözleşmelerin milyarlarca dolar harcadığı hizmetlerin değerini düşürdüğünü öne sürerek bu görüşe karşı çıktı.

Yeni şartlara göre Disney, yayın hizmetlerini Charter TV abonelerine toptan fiyata sunmayı kabul ederek Spectrum abonelerine kablo paketine bağlı kalma konusunda ek bir teşvik sağladı. Disney ayrıca Freeform, Baby TV ve Disney Junior gibi yayıncılar hariç, charter şirketlerine satılan kanal paketini de kısıtlamayı kabul etti.

Anlaşmazlık medya endüstrisinde endişelere yol açtı ve analistler kablolu TV paketinin tehlikede olduğu yönünde alarm verdi. Geçen hafta San Francisco’da düzenlenen Goldman Sachs yatırımcı konferansında Comcast’ten Brian Roberts ve Warner Bros. Discovery’den David Zaslav gibi yöneticiler kesintiyi medya işinde bir değişimin işareti olarak gösterdiler.


Konferansta Bay Zaslav, “Bu çok kısa bir an gibi geliyor” dedi. “Bu anın çok hızlı bir şekilde sona ereceği ve bir kez daha laik bir düşüşe geçen bir sektöre sahip olacağımız ve bunun ne kadar süreceğini kimse hayal bile edemeyeceğimiz açık değil.”

Anlaşmazlık medya hisselerinde satışa yol açarak Warner Bros. Discovery, Disney ve Paramount gibi şirketlerin hisse senedi fiyatlarına zarar verdi. Bu şirketlerin hisseleri, yatırımcıların anlaşmaya ilişkin haberleri sindirmesiyle Pazartesi günü bir miktar toparlanma kaydetti.

Anlaşmazlığın çözümü, Charter ile diğer medya şirketleri arasında yaklaşan müzakereleri şekillendirebilir. Her yıl milyonlarca Amerikalı kablolu televizyon paketinden vazgeçiyor; bu da giderek daha az sayıda abonenin, giderek daha fazla internet üzerinden yayına geçiş yapan film ve TV şovları için artan ücretler ödediği anlamına geliyor. Bu zorluklara rağmen kablolu TV hala oldukça karlı ve medya şirketlerine işlerini mümkün olduğu kadar uzun süre devam ettirmeleri için bir teşvik sunuyor.
 
Üst