Google, haber makaleleri yazabilen bir AI aracını test ediyor

BadılCan

Member
Konuya aşina olan üç kişiye göre Google, haber oluşturmak için yapay zeka kullanan bir ürünü test ediyor ve bunu Haber, Washington Post ve Wall Street Journal’ın sahibi News Corp. gibi haber kuruluşlarına sunuyor.

Dahili olarak Genesis çalışma adıyla bilinen araç, güncel olayların ayrıntıları gibi bilgileri alabilir ve ürünü tartışmak için anonimlik koşuluyla haber içeriği üretebilir.

Ürüne aşina olan üç kişiden biri, Google’ın bunun gazeteciler için bir tür kişisel asistan olarak hizmet edebileceğine inandığını, bazı görevleri diğerlerine zaman kazandırmak için otomatikleştirebileceğini ve şirketin bunu, yayıncılık endüstrisini üretken yapay zekanın tuzaklarından uzaklaştırmaya yardımcı olabilecek sorumlu bir teknoloji olarak gördüğünü söyledi.

Google’ın sunumunu gören bazı yöneticiler bunu rahatsız edici olarak nitelendirdi ve gizli bir konuyu tartışırken isimlerinin verilmemesini istedi. İki kişi, doğru ve sanatsal haber üretme zahmetine girmenin doğal olduğunu söyledi.


Google sözcüsü Jenn Crider yaptığı açıklamada, “Haber yayıncılarıyla, özellikle de küçük yayıncılarla çalışarak, gazetecilerine çalışmalarında yardımcı olacak yapay zeka destekli araçlar sağlama potansiyeline sahip fikirleri keşfetmenin ilk aşamalarındayız” dedi.

“Oldukça basit, bu araçlar, gazetecilerin makalelerini haber yapma, oluşturma ve gözden geçirmede oynadıkları temel rolü amaçlamıyor ve onların yerini alamaz” diye ekledi. Bunun yerine, başlıklar ve diğer yazı stilleri için seçenekler sağlayabilirler.

Bir News Corp sözcüsü yaptığı açıklamada, “Google ile mükemmel bir ilişkimiz var ve Sundar Pichai’nin gazeteciliğe uzun vadeli bağlılığını takdir ediyoruz.”

The Times ve The Post yorum yapmaktan kaçındı.

Gazetecilik profesörü ve medya yorumcusu Jeff Jarvis, Google’ın yeni aracının açıklandığı gibi potansiyel artıları ve eksileri olduğunu söyledi.

New York Şehir Üniversitesi Craig Newmark Gazetecilik Yüksek Okulu Tow-Knight Girişimci Gazetecilik Merkezi direktörü Bay Jarvis, “Bu teknoloji güvenilir bir şekilde olgusal bilgiler sağlayabiliyorsa, gazeteciler bu aracı kullanmalıdır” dedi.


Öte yandan, gazeteciler ve haber kuruluşları tarafından nüans ve kültürel anlayış gerektiren konularda kötüye kullanılırsa, yalnızca aracın güvenilirliğini değil, onu kullanan haber kuruluşlarının güvenilirliğini de zedeleyebilir.”

Dünyanın dört bir yanındaki haber kuruluşları, haber merkezlerinde yapay zeka araçlarını kullanıp kullanmama sorusuyla boğuşuyor. The Times, NPR ve Insider dahil olmak üzere pek çok kişi, saniyelerin önemli olduğu ve doğruluğun çok önemli olduğu yüksek bahisli haber alanında sorumlu bir şekilde nasıl kullanılabileceğini görmek için AI’nın potansiyel kullanımlarını keşfetmeyi planladıklarını personeline bildirdi.

Ancak Google’ın yeni aracının, onlarca yıldır kendi makalelerini yazan gazeteciler için bile endişe yaratacağı kesin. Associated Press dahil bazı haber kuruluşları, kurumsal kazanç raporları gibi konularda raporlar oluşturmak için uzun süredir yapay zekayı kullanıyor, ancak yine de gazeteciler tarafından üretilen makalelere kıyasla hizmetin makalelerinin küçük bir bölümünü oluşturuyorlar.

Yapay zeka, kullanıcıların dikkatli bir şekilde düzenlenip doğrulanmadığı takdirde yanlış bilgi yayabilecek ve geleneksel olarak yazılmış hikayelerin algılarını etkileyebilecek ölçekte makaleler oluşturmasına olanak tanıyarak bunu değiştirebilir.

Google, üretken yapay zekayı hızlı bir şekilde geliştirip dağıtırken, teknoloji aynı zamanda reklamcılık devi için bazı zorluklar da doğurdu. Google geleneksel olarak bilgi toplama ve kullanıcıları daha fazla okumaları için yayıncıların web sitelerine yönlendirme rolünü oynasa da, sohbet robotu Bard gibi araçlar, bazen yanlış olan ve trafiği haber yayıncıları gibi daha saygın kaynaklara yönlendirmeyen olgusal iddialar sunar.


Teknoloji, dünyanın dört bir yanındaki hükümetler Google’dan haber kuruluşlarına reklam gelirlerinden daha büyük bir pay vermesini istediğinde tanıtıldı. Avustralya hükümeti, Google’ı 2021’de ödemeler için yayıncılarla pazarlık yapmaya zorlamaya çalıştıktan sonra şirket, News Showcase programının bir parçası olarak çeşitli ülkelerdeki haber kuruluşlarıyla daha fazla ortaklık kurdu.

Yayıncılar ve diğer içerik oluşturucular, Google’ı ve diğer büyük AI şirketlerini onlarca yıldır makalelerini ve gönderilerini bu AI sistemlerini yayıncılara ödeme yapmadan eğitmek için kullandıkları için eleştirdiler. NBC News ve The Times gibi haber kuruluşları, yapay zekanın verilerini izinsiz olarak emmesine karşı çıktı.
 
Üst