Google'ın AI araması yayıncılar için sorunlara neden oluyor

BadılCan

Active member
İki ay önce Frank Pine, Google'da bir haber makalesinin bağlantısını aradığında, sonuçlarının en üstünde konuyla ilgili yapay zeka tarafından oluşturulmuş paragraflarla karşılaştı. Ne istediğini görmek için yanlarından geçmesi gerekiyordu.

Bu deneyim, ülke çapında 68 günlük gazetenin sahibi olan Media News Group ve Tribune Publishing'in genel yayın yönetmeni Pine'ı kızdırdı. Artık o topuklular onu korkutuyor.

Mayıs ayında Google, aradığınız konuyla ilgili haber sitelerinden ve bloglardan içerik derleyen yapay zeka tarafından oluşturulan özetlerin ABD'deki herkesin kullanımına sunulacağını duyurdu. Ve bu değişiklik, Pine ve diğer birçok yayıncılık yöneticisinin, Google'dan sitelerine gelen trafiği önemli ölçüde azaltarak satışların kırılgan iş modelleri için büyük bir tehdit oluşturduğundan endişelenmesine neden oldu.

Pine, “Potansiyel olarak orijinal içerik yaratıcılarını boğuyor” dedi. Yapay Zeka Genel Bakış özelliğinin, “onu yamyamlaştıran yayınların yerini alarak” üretken yapay zekaya doğru atılan bir başka adım gibi göründüğünü ekledi.


Medya yöneticileri röportajlarında Google'ın kendilerini zor duruma soktuğunu söyledi. Sayfalarının, bazı medya hesapları için trafiğinin yarısından fazlasını oluşturan Google arama sonuçlarında görünmesini istiyorlar. Ancak bu aynı zamanda Google'ın içeriklerini AI Genel Bakış özetlerinde kullanabileceği anlamına da geliyor.

Yayıncılar ayrıca Google'ın web tarayıcısının sitelerinin içeriğinin parçacıklarını paylaşmasını yasaklayarak içeriklerini Google'dan korumaya çalışabilirler. Ancak bu durumda bağlantılar açıklama olmadan görünecek ve insanların bunlara tıklama olasılığı azalacaktır.

Başka bir alternatifin (Google tarafından dizine eklenmeyi reddetmek ve şirketin arama motorunda görünmemek) işletmeleri için ölümcül sonuçlar doğurabileceğini söylediler.

Ülkenin en büyük gazete yayıncısı Gannett'in ürün müdürü Renn Turiano, “En azından şu anda bunu yapamayız” dedi.

Ancak AI Genel Bakış'ın “Google dışında herkes için, özellikle de tüketiciler, küçük yayıncılar ve arama sonuçlarını kullanan büyük ve küçük şirketler için son derece zararlı olduğunu” söyledi.


Google, arama motorunun web sitelerine milyarlarca ziyaret kazandırmaya devam ettiğini ve yayıncılara değer sağladığını söyledi. Şirket ayrıca, kullanıcıların güncel olaylarla ilgili haberler aradıklarının açık olduğu durumlarda yapay zeka özetlerini sunmadığını da söyledi.

Google'ın aramadan sorumlu başkan yardımcısı Liz Reid, AI Genel Bakış'ın lansmanından önce verdiği bir röportajda, test sırasında yayıncılar için umut verici işaretler olduğunu söyledi.

“İnsanların yapay zeka genel bakışlarındaki bağlantılara sık sık tıklayıp etrafa baktıklarını görmeye devam ediyoruz” dedi. “Yapay zeka genel bakışında görünen bir web sitesi aslında geleneksel mavi bağlantıya sahip bir web sitesinden daha fazla trafiğe sahiptir”.

Perşembe öğleden sonra Bayan Reid, bir blog yazısında Google'ın bazı yüksek profilli hatalar üretmesinin ardından Yapay Zeka Genel Bakışını daha az sayıda arama sonucuyla sınırlayacağını yazdı. Ancak şirketin sistemi geliştirmekle ilgilenmeye devam ettiğini de sözlerine ekledi.

Yapay zeka tarafından oluşturulan özetler, teknoloji şirketleri ve yayıncılar arasındaki en son çekişme noktasıdır. Haber sitelerindeki makalelerin kullanımı, OpenAI ve Google gibi şirketlerin, kendi AI modellerini oluşturmak için içeriği izinsiz kullanarak telif hakkı yasasını ihlal edip etmediği konusunda yasal bir mücadeleyi de ateşledi.


Haberler, Aralık ayında OpenAI ve ortağı Microsoft'a, AI sistemlerinin eğitimi ve bakımıyla ilgili haber içeriğinde telif hakkı ihlali yaptıklarını iddia ederek dava açtı. Aralarında The Chicago Tribune'un da bulunduğu Media News Group ve Tribune Publishing'e ait yedi gazete de aynı teknoloji şirketlerine benzer bir dava açtı. OpenAI ve Microsoft yanlış bir şey yapmadıklarını reddetti.


AI Genel Bakış, Google'ın, rakipleri Microsoft ve ChatGPT'nin yapımcısı OpenAI ile AI yarışını yakalamaya yönelik en son girişimidir.

Bir yıldan fazla bir süre önce Microsoft, üretken yapay zekayı arama motoru Bing'in merkezine yerleştirdi. Nakit ineğini tehlikeye atmaktan korkan Google, başlangıçta daha temkinli bir yaklaşım benimsedi. Ancak Mayıs ortasındaki yıllık geliştirici konferansında şirket, AI özelliğinin agresif bir şekilde kullanıma sunulduğunu duyurdu: yıl sonuna kadar bir milyardan fazla insan teknolojiye erişebilecek.

Yapay zeka özetleri, yapay zeka modelleri tarafından oluşturulan ifadeleri web üzerindeki canlı bağlantılardan alınan içerik parçacıklarıyla birleştirir. Özetler genellikle birden fazla web sitesinden ve alıntı kaynaklarından alıntılar içerir. Bu, kullanıcının başka bir sayfaya tıklamasına gerek kalmadan kapsamlı yanıtlar sağlar.


Araç, piyasaya sürülmesinden bu yana, gerçek makaleler ile hiciv gönderilerini her zaman ayırt edemiyor. Kullanıcılarına dengeli beslenme için pizza yapıştırmalarını veya taş yemelerini tavsiye ettiğinde internette kargaşaya neden oldu.

Röportajlarda yayıncılar, AI Genel Bakış'ı başlattığından bu yana Google'ın trafiğinde bir fark görmek için henüz çok erken olduğunu söyledi. Ancak 2.000 gazeteden oluşan bir ticaret grubu olan Haber/Medya İttifakı, Adalet Bakanlığı ve Federal Ticaret Komisyonu'na bir mektup göndererek yetkilileri Google'ın haber içeriğini “kötüye kullandığını” araştırmaya ve caydırmak için şirketin AI Genel Bakış'ı başlatmasını durdurmaya çağırdı.

Pek çok yayıncı, lansmanın okuyucularla doğrudan ilişkiler kurma ihtiyacının altını çizdiğini söyledi. Bu, daha fazla kişinin dijital abonelik almasını, web sitelerini ve uygulamalarını doğrudan ziyaret etmesini ve arama motorlarına daha az bağımlı olmasını sağlamayı içerir.

The Atlantic'in genel müdürü Nicholas Thompson, dergisinin e-posta haber bültenleri gibi okuyucularla doğrudan ilişki içinde olduğu tüm alanlara daha fazla yatırım yaptığını söyledi.


The Washington Post ve The Texas Tribune gibi gazeteler, şirketlerin aboneler ve okuyucularla kısa mesaj yoluyla bağlantı kurmasına yardımcı olan Subtext adlı bir pazarlama girişimine yöneldi.


Subtext CEO'su Mike Donoghue, medya şirketlerinin artık en büyük izleyici kitlesini kovalamak yerine en büyük hayranlarını cezbetmeye çalıştıklarını söyledi. Müşterilerinden biri olan New York Post, abonelere özel bir avantaj olarak okuyucularının spor muhabirleriyle kısa mesaj alışverişi yapmasına olanak tanıyor.

Ve sonra telif hakkı konusunda anlaşmazlık var. ChatGPT'yi geliştirmek için haber sitelerini araştıran OpenAI, yayıncılarla anlaşmalar yapmaya başladığında durum beklenmedik bir hal aldı. İçeriklerine erişim için The Associated Press, The Atlantic ve The Wall Street Journal'ın sahibi News Corp. gibi şirketlere ödeme yapılacağını söyledi. Ancak reklam teknolojisi yayıncıların para kazanmasına yardımcı olan Google henüz benzer anlaşmalara imza atmadı. İnternet devi, medya şirketlerinin içerikleri için tazminat talep etme çağrılarına uzun süredir direniyor ve bu tür ödemelerin açık web'in doğasına zarar vereceğini söylüyor.

Dergileri arasında The New Yorker ve Vogue'un da bulunduğu Condé Nast'ın CEO'su Roger Lynch, “Gelecekten kaçamazsınız ve bu da gelecek” dedi. “Bunun olup olmayacağını ya da olması gerektiğini tartışmıyorum, yalnızca yaratıcıları koruyan koşullar altında gerçekleşmesi gerektiğini düşünüyorum.”

Aramanın yayıncılar için “can damarı ve trafiğin büyük kısmı” olmaya devam ettiğini söyledi ve sorunlarına çözümün Kongre'den gelebileceğini öne sürdü. Washington'daki milletvekillerinden yapay zekayı eğitmek için içerik kullanmanın mevcut telif hakkı yasası kapsamında “adil kullanım” olmadığını ve bir lisans ücreti gerektirdiğini açıklamalarını istedi.


Yayını Çarşamba günü OpenAI ile bir anlaşma yaptığını açıklayan The Atlantic'ten Thompson, hâlâ Google'ın yayıncılara da ödeme yapmasını istiyor. Beklerken, AI Genel Bakış'ın lansmanından önce Atlantic'in sektördeki kaygılara rağmen “mümkün olduğunca” Google'ın özetlerinin bir parçası olmak istediğini söyledi.

“Google bu geçişi yaptığında trafiğin azalacağını biliyoruz” dedi ve “ancak yeni ürüne dahil olarak bu düşüşü en aza indirebileceğimizi düşünüyorum.”

David McCabe raporlamaya katkıda bulunmuştur.
 
Üst