Kongre uygulamayı yasaklamayı düşünürken TikTok Reklam Blitz'e milyonlar harcıyor

BadılCan

Member
Bir televizyon reklamında, Kuzey New Jersey'de bir rahibe olan Rahibe Monica Clare, güneş ışığı alan bir kilisede yürüyor, bir sırada oturuyor ve haç çıkarıyor. Mesajları: TikTok iyilik için bir güçtür.

Reklamda “TikTok sayesinde insanların maneviyatla ilgili sorular sorarken kendilerini güvende hissedebilecekleri bir topluluk oluşturdum” diyor.

Rahibe Monica Clare, Washington'da yoğun bir incelemeyle karşı karşıya olan reklamlarda şirketi öne çıkaran, sevimli çiftçiler, Patriotic Kenny adında bir Donanma gazisi ve girişimcilerle birlikte birkaç TikTok hayranından biri.

58 yaşındaki Rahibe Monica Clare bir röportajda “TikTok'un Amerika Birleşik Devletleri'nde kesinlikle bir marka sorunu var” dedi. “Konuştuğunuz çoğu insan, özellikle de 60 yaş üstü kişiler, TikTok'un sadece yüzeysel bir çöp olduğunu söyleyecektir. Kullanmıyorlar. İçeriği anlamıyorsun.


“TikTok'un hayır demesi çok akıllıca, bu biz değiliz, biz bundan çok daha fazlasıyız” diye ekledi.

Senato, şirketin Çinli sahibi ByteDance'i uygulamayı satmaya veya uygulamayı satmaya zorlayacak bir yasa tasarısını değerlendirirken, TikTok'un #KeepTikTok etiketli ülke çapındaki televizyon ve rakip sosyal platformlara yönelik multi-milyon dolarlık pazarlama saldırısını yönlendiren fikir bu gibi görünüyor. ulusal yasak. Her iki partiden de birçok milletvekili, uygulamanın Amerikalı kullanıcıların özel verilerini riske atabileceğini veya bir Çin propaganda aracı olarak kullanılabileceğini söyledi.

Medya takip firması AdImpact'ın verilerine göre, Meclis üç hafta önce tasarıyı oyladığından bu yana şirket, Nisan ayına kadar yayınlanması planlanan reklamlar için en az 3,1 milyon dolar harcadı. Verilere göre en çok hedef alınan yerlerden bazıları, savaş alanı olan başkanlık seçim eyaletleri Pennsylvania, Nevada ve Ohio'dur. Meta'nın Reklam Kitaplığı'na göre TikTok, yakın zamanda Facebook ve Instagram reklamlarına 100.000 dolardan fazla para harcadı.

TikTok, AdImpact verilerinin gösterdiğinden daha fazla harcama yaptığını söyledi ancak şirket daha fazla ayrıntı vermedi. TikTok sözcüsü Michael Hughes, reklam çabaları sorulduğunda şunları söyledi: “Hükümetin dünyadaki 170 milyon Amerikalının ve yedi milyon küçük işletmenin ifade özgürlüğünü ayaklar altına almaya çalıştığını kamuoyunun bilmesi gerektiğine inanıyoruz. “Tüm ülkeyi yok etmek.”

Reklamlar, TikTok'un şirketin milletvekilleri ve halk arasındaki algısını yeniden şekillendirmeye yönelik daha geniş bir lobi kampanyasının parçası. Pekin ile herhangi bir veri paylaşmadığını ve paylaşmayacağını ve herhangi bir hükümetin kullanıcıların izlemesi için algoritmik video önerilerini etkilemesine izin vermeyeceğini söyleyerek, doğrudan yasak olarak çerçevelediği tasarıya karşı olduğunu yüksek sesle dile getirdi.


Kâr amacı gütmeyen bir araştırma grubu olan OpenSecrets'e göre ByteDance, geçen yıl lobi faaliyetlerine 8,7 milyon dolar harcadı. Dahili ekibi ve çeşitli harici şirketler yasa koyucuları etkilemeye çalışıyor. Bu çabalardan bazıları geri tepmiş olsa da, geniş kullanıcı tabanını temsilcileriyle iletişime geçmek için harekete geçirdi. Ve TikTok'un CEO'su Shou Chew, TikTok'un ana sponsor olacağı bu bahardaki Met Gala'nın eş başkanı olacak.


TikTok, geçen yıl “TikTok İyi Kıvılcımlar” adlı bir kampanya aracılığıyla Rahibe Monica Clare ve Vatansever Kenny gibi sıradan Amerikalıların hikayelerini paylaşmaya başladı. Bu çabanın büyük bir kısmının muhafazakar bir kitleye yönelik olduğu ortaya çıktı. Bir TV ölçüm şirketi olan iSpot.tv'nin verilerine göre, çoğu Fox News başta olmak üzere haber programlarında yayınlanan televizyon reklamlarına tahminen 19 milyon dolar harcandı. Şirkete göre TikTok, geçen yıl Cumhuriyetçi başkanlık tartışmaları veya tartışmalarla ilgili gösteriler sırasında bir düzineden fazla reklam yayınladı. Geçen yılki kampanyanın yaratıcılarını tanıtan reklamlar hâlâ yayınlanıyor.

Pensilvanya Üniversitesi Wharton Okulu'nda pazarlama profesörü olan Cait Lamberton, “Bu çok klasik bir taktik” dedi. “Bir fikir alıyorsunuz, onu birinin ağzına koyuyorsunuz ve o kişiyle bağlantı kurmanıza olanak sağlıyorsunuz.”

Şöyle ekledi: “TikTok kendisini iletişimin özgürlüğünü ve demokratikleşmesini ve açıkçası çoğu insanın kendini çok rahat hissettiği birçok değeri temsil eden bir marka olarak sunuyor.”


TikTok'un en yeni TV reklamlarından biri, şirketin Temsilciler Meclisi yasasını protesto etmek için düzinelerce içerik oluşturucuyu Washington'a uçurduğu geçen ay çekildi. Reklam, yaratıcıları tarafından anlatılıyor ve Capitol'ün merdivenlerinde “TikTok hayatımı daha iyiye doğru değiştirdi” yazan bazı tabelalar görülüyor.


TikTok'ta 300.000'den fazla takipçisi olan Houston Üniversitesi'nde öğretim görevlisi olan Trevor Boffone da reklamda yer alıyor ve uygulamanın onu nasıl daha iyi bir öğretmen haline getirdiğini ve sınıfının çok ötesinde bir kitleyle bağlantı kurduğunu anlatıyor.

“Eğlenceli, danslı şeyler yapmak” isteyen TikTok yapımcılarıyla dolu etkinliklere katıldığını ancak Washington'daki grubun “tamamen farklı bir grup insan” olduğunu söyledi.

TikTok, “platformun zihinsel sağlıkları, engellilikleri ve topluluklarındaki orman yangınları ve hatta açık kalp ameliyatı gibi çeşitli krizler konusunda onlara nasıl yardımcı olduğuna dair harika hikayelerle sıradan Amerikalıları bir araya getirdi” dedi. “Bu platformun tüm bu gerçekten önemli yolları kanun yapıcıların bilmediği bir topluluk yaratmasını sağladı.”


38 yaşındaki Bay Boffone, grubun TikTok'taki irtibatlarının yaratıcıları tasarı hakkında senatörlerle konuşmaya çağırdığını söyledi. (Rahibe Monica Clare, New Jersey Demokratı Senatör Cory Booker'a tasarıya karşı bir mektup yazdığını söyledi. Bay Boffone ise temsilcisiyle henüz iletişime geçemediğini söyledi.)

Geliştiricilerin, TikTok'un ByteDance'ten ayrılmasının bile “uygulamanın kültürünü değiştirebileceğinden” endişe duyduklarını söyledi.

Boffone, “Twitter'a ne olduğunu ve Twitter'ın nasıl bir zamanlar olduğunun bir kabuğu olduğunu gördük” dedi. “Kongre, Meta ve Google'ı göz önünde bulundurarak sosyal medya ve dijital platformlarla ilgili kapsamlı veri güvenliği ve mevzuatını ele almalıdır.”

Tasarıyı dış gruplar da üstlendiğinden Amerikalılar muhtemelen TikTok aracılığıyla daha fazla reklam görecekler.

Yasayı İlk Değişiklik haklarına yönelik bir tehdit olarak gören Amerikan Sivil Özgürlükler Birliği, geçen ay Facebook ve Instagram'da insanların senatörlere göndermeleri gereken bir itiraz mektubuna bağlantı veren reklamlar yayınladı. Kuruluşun bir sözcüsü, TikTok veya ByteDance ile resmi bir ortaklığı veya bağış toplama ilişkisinin olmadığını söyledi.


Tasarıyı destekleyenler de reklam veriyor. Destekçileri belli olmayan muhafazakarlar tarafından yönetilen, kar amacı gütmeyen yeni gruplar televizyon reklamları yayınlıyor ve sosyal medyada reklamlar yayınlıyor.

Bu gruplardan biri olan American Parents Coalition, bir halkla ilişkiler firmasının kurucusu ve Trump yönetimindeki Sağlık ve İnsani Hizmetler Bakanlığı sözcüsü Alleigh Marré tarafından yönetiliyor. 20 Mart tarihli bir basın açıklamasında “TikTok Zehirdir” adlı “yedi rakamlı bir farkındalık kampanyası” sözü verdi.

State Armor Action adlı başka bir grup, Illinois'deki Cumhuriyetçi bir valinin eski siyasi danışmanı ve Federal Çalışma İlişkileri Otoritesi panelinin eski bir Trump üyesi olan Michael Lucci tarafından yönetiliyor. Grup ayrıca 20 Mart'ta TikTok için multi milyon dolarlık bir reklam kampanyası duyurdu.

Bayan Marré, grubunun TikTok çabasının ilk kampanyası olduğunu söyledi ancak destekçileri hakkında bilgi paylaşmayı reddetti. Bay Lucci ayrıca grubunun bağışçılarının isimlerini vermeyi reddetti ancak TikTok'un “Amerikan mülkiyetine devredilmesi gerektiğine” inandığını söyledi.

Mücadelenin yoğunluğu Rahibe Monica Clare'e açıkça gösterildi. Reklamı yayınlandığında mutlu olduğunu ancak çok geçmeden nefret dolu e-postalar ve hatta birkaç öfkeli telefon görüşmesi aldığında şaşırdığını söyledi.


“Bu, 'Ah, çok heyecan verici' ve ardından 'Ah, ne saçmalık' telaşıydı” dedi. “Bu gerçekten de Çin'in bizi TikTok aracılığıyla gözetlediği fikrine inanan insanlardan, muhtemelen hayatlarında sosyal medyayı hiç kullanmamış insanlardan geldi.”

Reklam da dahil olmak üzere TikTok'un pazarlama çabalarının uygulama hakkında farklı bir mesaj iletilmesine yardımcı olacağından emin olduğunu söyledi. (Şirketin katılımı için New Jersey'deki Mendham'daki manastırına 500 dolar bağışta bulunduğunu söyledi.)

“TikTok'ta iyilik yapan büyük bir insan topluluğu var” dedi.
 
Üst