BadılCan
Active member
Netflix, üçüncü çeyrekte 9 milyon abone ekledi ve Hollywood yazarları ve oyuncularının grevleri eğlence sektörünü büyük ölçüde durma noktasına getirmiş olsa da gelirinde yıldan yıla artış kaydetti.
Netflix’in gelirinin çeyrekte 8,5 milyar dolara ulaştığını belirten yayın şirketi, Çarşamba günkü kazanç açıklamasında bir önceki yıla göre yüzde 8 artış gösterdi. Artış, dünya çapında beklenenden daha iyi bir şekilde abone sayısının 247 milyona ulaşmasından kaynaklandı.
Şirketin net geliri önceki yıla göre yaklaşık yüzde 20 artışla 1,6 milyar dolar oldu. Netflix’in, kısa süre önce sona eren yazar grevi ve görüşmelerin kesilmesinin ardından devam eden oyuncuların grevi nedeniyle Netflix’in içerik için 17 milyar dolardan bu yıl yaklaşık 13 milyar dolar harcama yapması bekleniyor.
Netflix eş başkanı Ted Sarandos, kazanç açıklamasında Netflix’in “inanılmaz derecede ve bu grevi sona erdirmeye tamamen kararlı olduğunu” belirterek, bunun sektöre ve bir bütün olarak ekonomiye ne kadar zarar verdiğine dikkat çekti. Ancak geçen hafta oyuncular loncasından gelen yeni bir talebin – kendi deyimiyle “reyting veya başarı ile hiçbir ilgisi olmayan bir abonelik vergisi” – “gerçekten momentumumuzu bozduğunu” da sözlerine ekledi.
Netflix ayrıca, premium reklamsız hizmetinin aylık fiyatını ABD’de 19,99 dolardan 22,99 dolara çıkardığını ve yalnızca mevcut abonelere sunulan temel planının fiyatını da duyurdu. Aynı zamanda İngiltere ve Fransa’daki fiyatları da artıracak.
Premium hizmet aynı anda dört cihazda kullanılabilir. Aynı anda iki cihazda kullanılabilen standart reklamsız hizmetin aylık fiyatı ise 15,49 dolar olarak kalıyor. Reklamsız en ucuz Netflix planı olan temel plan 9,99 dolardan 11,99 dolara çıkıyor.
Analistler bu artışı, Netflix’in reklam içeren ve ek gelir sağlayan 6,99 dolarlık hizmetine daha fazla insan çekme girişimine bağladı.
Forrester Research başkan yardımcısı ve araştırma direktörü Mike Proulx, “Evet, fiyat artışları kısa vadede yayın hizmetlerinden elde edilen geliri artıracak, ancak bu pazarlama aracının aşırı kullanımı sürdürülemez çünkü tüketiciler değer bekliyor: adil fiyata harika içerik” dedi. bir raporda yazdı. “Tüketiciler sadece değer alamamakla kalmıyor, aslında yakın zamanda yapılan ve planlanan fiyat artışlarından daha az değer alıyorlar.”
Yine de Netflix, artan prodüksiyon maliyetleri ve zayıf reklam pazarı nedeniyle genel televizyon işi küçülürken güçlü bir rekabet pozisyonunda olabilir. Örneğin başarılı bir manga serisinin uyarlaması olan orijinal One Piece serisi, Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya’da başarı elde etti. Hizmet, dört yıl önce iptal edilmeden önce USA Network’te yayınlanan “Suits” ile bir başarıya daha imza attı.
Şirket, hissedarlara yazdığı bir mektupta, “Orijinal programlarımızı tamamlayacak ek hit başlıkları lisanslamak için daha büyük fırsatlara sahip olabiliriz” dedi. Şirket, “Netflix’te başarının getirebileceği yeni hayata” atıfta bulunarak bunun “hem üyelerimize hem de hak sahiplerimize” fayda sağlayan bir uygulama olduğunu söyledi.
Bay Sarandos, HBO ile yapılan anlaşma kapsamında Netflix’te yayınlanan “Insecure” ve “Ballers” gibi dizilerin aynı zamanda “ilk kez yayın hizmetlerinde ilk 10’a girdiğini” ve buna “. .. abone kitlesinin büyüklüğü ve öneri sistemi nedeniyle “Netflix etkisi” olarak adlandırıldı.
Netflix, aralarında “The Crown”un son sezonu ve Zack Snyder’ın büyük bütçeli bilimkurgu fantastik filmi “Rebel”in de bulunduğu daha fazla film ve dizinin vizyona girmesiyle bağlantılı pazarlama maliyetlerindeki artış nedeniyle dördüncü çeyrek net karının düşmesini beklediğini söyledi. “Ay.” Bay Sarandos, Bay Snyder, David Fincher, Todd Haynes ve Bradley Cooper gibi film yapımcılarının yeni filmlerine dikkat çekerek önümüzdeki çeyreği film endüstrisi için “şimdiye kadarki en güçlü çeyreklerden biri” olarak nitelendirdi.
Netflix, reklam katmanı üyeliklerinin yaklaşık yüzde 70 arttığını söyledi. Ayrıca, reklam katmanının mevcut olduğu 12 ülkedeki yeni aboneliklerin yüzde 30’unun daha ucuz seçenek için olduğu belirtildi. Ayrıca şifre paylaşımıyla mücadele çabalarının başarılı olduğunu da belirtti.
Variety’den gelen bir rapora göre şirket yakın zamanda animasyon departmanında kesintiler başlattı ve iki animasyon filmini ön prodüksiyona bıraktı. Şimdi bunun nedeni açık: Şirket Çarşamba günü, şu anda eski Pixar patronu John Lasseter tarafından yönetilen Skydance Animation ile çok yıllık yeni bir anlaşma imzaladığını duyurdu. Eskiden Apple’da çalışan Skydance, artık 2024’ten itibaren doğrudan Netflix için animasyon filmler geliştirip üretecek.
“Animasyonlu özelliklerle elde ettiğimiz başarıdan dolayı heyecanlıyız, ancak bu çok uzun bir geliştirme ve üretim döngüsüdür” diyen Bay Sarandos, şimdiye kadar hiçbir şirketin tek bir yıl içinde gerçek anlamda başarılı bir pazarda ikiden fazla animasyon özelliğine sahip olmadığını ekledi. “Bu anlaşma işimizi tamamlamamıza yardımcı oluyor.”
Netflix’in gelirinin çeyrekte 8,5 milyar dolara ulaştığını belirten yayın şirketi, Çarşamba günkü kazanç açıklamasında bir önceki yıla göre yüzde 8 artış gösterdi. Artış, dünya çapında beklenenden daha iyi bir şekilde abone sayısının 247 milyona ulaşmasından kaynaklandı.
Şirketin net geliri önceki yıla göre yaklaşık yüzde 20 artışla 1,6 milyar dolar oldu. Netflix’in, kısa süre önce sona eren yazar grevi ve görüşmelerin kesilmesinin ardından devam eden oyuncuların grevi nedeniyle Netflix’in içerik için 17 milyar dolardan bu yıl yaklaşık 13 milyar dolar harcama yapması bekleniyor.
Netflix eş başkanı Ted Sarandos, kazanç açıklamasında Netflix’in “inanılmaz derecede ve bu grevi sona erdirmeye tamamen kararlı olduğunu” belirterek, bunun sektöre ve bir bütün olarak ekonomiye ne kadar zarar verdiğine dikkat çekti. Ancak geçen hafta oyuncular loncasından gelen yeni bir talebin – kendi deyimiyle “reyting veya başarı ile hiçbir ilgisi olmayan bir abonelik vergisi” – “gerçekten momentumumuzu bozduğunu” da sözlerine ekledi.
Netflix ayrıca, premium reklamsız hizmetinin aylık fiyatını ABD’de 19,99 dolardan 22,99 dolara çıkardığını ve yalnızca mevcut abonelere sunulan temel planının fiyatını da duyurdu. Aynı zamanda İngiltere ve Fransa’daki fiyatları da artıracak.
Premium hizmet aynı anda dört cihazda kullanılabilir. Aynı anda iki cihazda kullanılabilen standart reklamsız hizmetin aylık fiyatı ise 15,49 dolar olarak kalıyor. Reklamsız en ucuz Netflix planı olan temel plan 9,99 dolardan 11,99 dolara çıkıyor.
Analistler bu artışı, Netflix’in reklam içeren ve ek gelir sağlayan 6,99 dolarlık hizmetine daha fazla insan çekme girişimine bağladı.
Forrester Research başkan yardımcısı ve araştırma direktörü Mike Proulx, “Evet, fiyat artışları kısa vadede yayın hizmetlerinden elde edilen geliri artıracak, ancak bu pazarlama aracının aşırı kullanımı sürdürülemez çünkü tüketiciler değer bekliyor: adil fiyata harika içerik” dedi. bir raporda yazdı. “Tüketiciler sadece değer alamamakla kalmıyor, aslında yakın zamanda yapılan ve planlanan fiyat artışlarından daha az değer alıyorlar.”
Yine de Netflix, artan prodüksiyon maliyetleri ve zayıf reklam pazarı nedeniyle genel televizyon işi küçülürken güçlü bir rekabet pozisyonunda olabilir. Örneğin başarılı bir manga serisinin uyarlaması olan orijinal One Piece serisi, Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya’da başarı elde etti. Hizmet, dört yıl önce iptal edilmeden önce USA Network’te yayınlanan “Suits” ile bir başarıya daha imza attı.
Şirket, hissedarlara yazdığı bir mektupta, “Orijinal programlarımızı tamamlayacak ek hit başlıkları lisanslamak için daha büyük fırsatlara sahip olabiliriz” dedi. Şirket, “Netflix’te başarının getirebileceği yeni hayata” atıfta bulunarak bunun “hem üyelerimize hem de hak sahiplerimize” fayda sağlayan bir uygulama olduğunu söyledi.
Bay Sarandos, HBO ile yapılan anlaşma kapsamında Netflix’te yayınlanan “Insecure” ve “Ballers” gibi dizilerin aynı zamanda “ilk kez yayın hizmetlerinde ilk 10’a girdiğini” ve buna “. .. abone kitlesinin büyüklüğü ve öneri sistemi nedeniyle “Netflix etkisi” olarak adlandırıldı.
Netflix, aralarında “The Crown”un son sezonu ve Zack Snyder’ın büyük bütçeli bilimkurgu fantastik filmi “Rebel”in de bulunduğu daha fazla film ve dizinin vizyona girmesiyle bağlantılı pazarlama maliyetlerindeki artış nedeniyle dördüncü çeyrek net karının düşmesini beklediğini söyledi. “Ay.” Bay Sarandos, Bay Snyder, David Fincher, Todd Haynes ve Bradley Cooper gibi film yapımcılarının yeni filmlerine dikkat çekerek önümüzdeki çeyreği film endüstrisi için “şimdiye kadarki en güçlü çeyreklerden biri” olarak nitelendirdi.
Netflix, reklam katmanı üyeliklerinin yaklaşık yüzde 70 arttığını söyledi. Ayrıca, reklam katmanının mevcut olduğu 12 ülkedeki yeni aboneliklerin yüzde 30’unun daha ucuz seçenek için olduğu belirtildi. Ayrıca şifre paylaşımıyla mücadele çabalarının başarılı olduğunu da belirtti.
Variety’den gelen bir rapora göre şirket yakın zamanda animasyon departmanında kesintiler başlattı ve iki animasyon filmini ön prodüksiyona bıraktı. Şimdi bunun nedeni açık: Şirket Çarşamba günü, şu anda eski Pixar patronu John Lasseter tarafından yönetilen Skydance Animation ile çok yıllık yeni bir anlaşma imzaladığını duyurdu. Eskiden Apple’da çalışan Skydance, artık 2024’ten itibaren doğrudan Netflix için animasyon filmler geliştirip üretecek.
“Animasyonlu özelliklerle elde ettiğimiz başarıdan dolayı heyecanlıyız, ancak bu çok uzun bir geliştirme ve üretim döngüsüdür” diyen Bay Sarandos, şimdiye kadar hiçbir şirketin tek bir yıl içinde gerçek anlamda başarılı bir pazarda ikiden fazla animasyon özelliğine sahip olmadığını ekledi. “Bu anlaşma işimizi tamamlamamıza yardımcı oluyor.”