Son idman seansına yağmur damgası!

GecKalmam

Member
Formula 1 Rolex Türkiye Grand Prix’sinde üçüncü idman cinsleri tamamlandı.
Intercity İstanbul Park’ın mesken sahipliğinde 5,3 kilometrelik pistte gerçekleştirilen ve bir saat süren son idman seansında en uygun dereceyi, AlphaTauri pilotu Pierre Gasly yaptı.
Cuma günü yapılan birinci iki idman seansının tersine yağışlı hava ve ıslak yer niçiniyle pilotlar 8. dakikadan itibaren piste çıkmaya başladı. Yağmur lastiklerini takan AlphaTauri pilotları Pierre Gasly ve Yuki Tsunoda keşif çeşitleriyle pisti birinci turlayan pilotlar oldu.
Toplam 19 çeşit atan Fransız pilot Gasly, 1.30.447’lik vaktiyle son idman çeşidinin en yeterli derecesini elde etti.
Dünkü idman seanslarında istediği performansı yakalayamayan Red Bull, ekip işvereni Christian Horner’ın arabası güzelleştirmek için geceyi garajda geçireceklerini açıklamasının akabinde son seansta birinci üçe girdi.
Red Bull’un şampiyonluk çabası veren pilotu Max Verstappen, 11 cins attığı seansı 1.30.611’lik vaktiyle ikinci sırada tamamladı.
Verstappen’in grup arkadaşı Sergio Perez ise 1.30.684 ile üçüncü en süratli isim oldu.
Hamilton, yalnızca 5 çeşit attı
Birinci iki seansın başkanı Hamilton, yalnızca 5 tıp attığı son seansta 1.33.636’lık derecesiyle 18. sırada yer aldı.
Hamilton’ın grup arkadaşı Valtteri Bottas, 1.31.996 ile 9. sırada kaldı.
Ferrari pilotlarından İspanyol Carlos Sainz, 1.31.262’lik vaktiyle 4, dün kendisine üst sıralarda yer bulan Charles Leclerc de 1.31.543’lük müddetiyle 5’inciliği elde etti.
Islak taban denetimi zorlaştırdı
Pilotlar, son idman seansında ıslak yer niçiniyle araçlarını denetim etmekte zorlandı.
Red Bull’dan Max Verstappen, Aston Martin’den Sebastian Vettel, Ferrari’den Charles Leclerc ve Haas’tan Nikita Mazepin, farklı virajlarda tam spin attıktan daha sonra cinse kaldıkları yerden devam etti.
İki farklı lastik tercihi
İdman seansına birinci çıkan pilotlar mavi şeritli yağmur lastiklerini tercih ederken, 20 dakikalık kısmın akabinde yağmurun da durmasıyla tüm pilotlar yeşil şeritli ıslak yer lastiklerine geçiş yaptı.
Yağmur lastikleri 300 kilometre süratle giden bir F1 arabasında 80 litre su tahliyesi sağlarken, ıslak taban lastiklerinde bu sayı 30 litreye düşüyor.
Russell çakıl havuzundan çıkamadı
İkinci virajda aracının denetimini kaybeden ve çakıl havuzuna sürüklenen Williams’ın Büyük Britanyalı pilotu George Russell, bir daha hareket edemeyince kırmızı bayraklarla seans durduruldu.
Russell’ın aracı cazip vasıtasıyla padok alanına gdolayılürken, pistteki tüm pilotlar garaja döndü. Yaklaşık dört dakika daha sonra idman seansı bir daha başladı.
 
Üst