“‘Strays’, yıldızlarını tanıtmadan gişede tökezledi”

BadılCan

Member
Kaygan, konuşan köpekler hakkında bir film satarken, sinemaseverleri koltuklarına çekmek için biraz yıldız gücüne sahip olmak yardımcı olur.

Ve Cuma günü piyasaya çıkan “Strays” en azından ekranda. Will Ferrell, Jamie Foxx, Randall Park ve Isla Fisher, komedi vokal yeteneklerine katkıda bulunanlar arasında. Normalde, böyle bir oyuncu kadrosu, Saturday Night Live, gece geç saatlerde yapılan talk şovlar ve sosyal medya platformları gibi ortamlarda sayısız promosyon görünümüne yol açar. Oyuncuların bu tür çabalarının yasak olduğu oyuncuların grevi sırasında değil.

Bunun yerine, filmin basın turu sırasında meydana gelen en heyecan verici şey, NBC’nin Today şovunun bir bölümünün provası sırasında, bir hava tahmincisi olan Dylan Dreyer’in Avustralyalı bir Çobanla bir numara yaparken düştüğü zaman olmuş olabilir.

46 milyon dolarlık bütçeli Strays, bu hafta sonu ülke çapında sinemalarda gösterime giren dört filmden biri. Beşincilik, filme tahmini 8,3 milyon dolar kazandırdı, kötü bir başlangıç ve film yeşil ışık yakarken Universal Pictures’ın umduğu miktara yakın değildi. (Stüdyonun müstehcen malzemeyi aile dostu karakterlerle birleştiren önceki R dereceli komedisi Good Boys, 2019’a 21 milyon dolarla başladı. Yine Universal’den Cocaine Bear, Şubat başında 23 milyon dolardan çok daha sağlam bir taneye sahipti.)


Hafta sonunun kazananı, Warner Bros. DC filmi Blue Beetle, daha az bilinen bir çizgi roman filmi için ortalama hasılat olan 25,4 milyon dolar kazandı. Pek çok özel efekt içeren filmin yapım ve pazarlama maliyeti 100 milyon doları aştı.

Warner Bros. Cobra Kai’nin yurt içi satış başkanı Jeff Goldstein, hayranlarının ona verdiği adla Xolo Mariduena’yı dünyaya tanıtamazdı, “Keşke ‘Blue Beetle’ daha yüksek olsaydı,” dedi. Bu yüzden zordu.”

Her iki film de, film yıldızlarının en son çalışmalarını tanıtamamaları nedeniyle açılış hafta sonu sorunlarının en son örnekleridir. “Barbie” ve “Oppenheimer”ın yaz başlarındaki başarıları, kırmızı halılarda kameraların çıtırtılarının eksik olduğunu ve gişe hasılatlarının zayıf olduğunu gizleyemiyor.

Gişe analisti David A. Gross, “Şimdiye kadar ‘Barbie’, ‘Oppenheimer’, ‘Benimle Konuş’, ‘Ninja Kaplumbağalar’ ve ‘Meg 2’ dokunulmadı. “Ancak etkilenecek birkaç oyun düşünebiliriz.”


Diğer şeylerin yanı sıra, “başıboşlar” dan bahsetti; Helen Mirren’in eski İsrail Başbakanı Golda Meir’i canlandırdığı “Golda”; İşçi Bayramı hafta sonu dışında, Denzel Washington’ın oynadığı yeni bir “Equalizer” filmi; ve Big Fat Greek Wedding serisinin sonuncusu.


Gross, ünlü tanıtımının olmamasının filmlerin gişe gelirlerinin yüzde 10 ila 15’ine mal olacağını söylüyor. Stüdyo yöneticileri, yıldızları onları tanıtabilseydi, bazı filmlerin açılış haftasonunda 5 ila 10 milyon dolar daha fazla hasılat yapabileceğinden şikayet ettiler. Bilinen fikri mülkiyet haklarına dayanmayan orijinal filmler için hasar daha da ciddi olabilir.

Universal’in yurt içi satış başkanı Jim Orr, Pazar sabahı Stray’in kötü açılışı sorulduğunda, “Daha fazlasını umuyordum” diye itiraf etti, ancak R dereceli komedinin gelecekte daha fazla sinemasever çekeceği konusunda iyimser olduğunu söyledi. haftalar. “Yazın geri kalanının ve Eylül’ün bizim için nasıl geçeceğini göreceğiz.”

Oyuncu olmadığı için stüdyo pazarlama ekipleri, filmleri tanıtmak ve reklama daha fazla harcamak için büyük ölçüde yönetmenlere güveniyor.

Blue Beetle yönetmeni Angel Manuel Soto, Warner Bros. pazarlama kampanyasının özellikle önemli bir parçasıydı. İngiltere, Meksika ve Porto Riko da dahil olmak üzere Amerika Birleşik Devletleri’ni gezdi, gösterimler yaptı ve baskı, yayın ve radyo istasyonlarıyla tahmini 100 röportaj yaptı. Stüdyo geçtiğimiz günlerde Bay Soto’nun, Bay Mariduena’ya başrolü oynaması için kendisinin seçildiğini açıklayan bir videosunu yayınladı. Bu, normal zamanlarda gece geç saatlerde yapılan bir röportajda dokunaklı bir anekdot olabilecek bir andı, ancak bunun yerine tanıtımla pekiştirildi ve Latinlerin filme olan ilgisini uyandırmayı amaçladı.


Oyuncuların grevinin arifesinde Mariduena, Instagram’daki 3,3 milyon takipçisine bir video göndererek onları filmi izlemeye çağırdı. “Ben bu filmin tanıtımını yapamam ama sen yapabilirsin” dedi. “Bunu kültür için yapalım, bunu toplum için yapalım, bunu başkalarına şans vermek için yapalım.”

Film endüstrisi, grevden çok önce büyük sorunlarla boğuşuyordu. Analistlere göre sinemaya katılım, Barbenheimer fenomenini hesaba katsa bile, 2019’a, yani pandemi öncesine göre yüzde 14 azaldı. R dereceli komediler gibi belirli türler özellikle ağır darbe aldı. Yazın en büyük orijinal komedisi, Kuzey Amerika gişesinde 50 milyon dolar hasılat yapan Jennifer Lawrence’ın “No Hard Feelings”iydi.

Salgının devam eden sonuçları ve devam eden grevlerle, gişe durumu muhtemelen yalnızca daha öngörülemez hale gelecek.

Universal’ın pazarlama müdürü Michael Moses, “Sinemaya gitmek insanlar için bir alışkanlıktı,” dedi. “Pazarlama olarak bizim işimiz, filmimizi diğerlerine tercih etmelerini sağlamaktı. Şimdi bizim işimiz onların sinemaya gitmelerini sağlamak ve sonra bizim filmimizi diğerlerine tercih ettirmek.”
 
Üst