“Succession” finali Pazar günü 2,9 milyon izleyici çekerek bir dizinin rekorunu kırdı

BadılCan

Member
Ağın Salı günü yaptığı açıklamaya göre, “Succession” dizisinin finali Pazar gecesi 2,9 milyon izleyici çekerek ödüllü HBO draması için bir izlenme rekoru kırdı.

Bu izleyici sayısı, Aralık 2021’deki prömiyer gecesinde 1,7 milyon izleyiciye ulaşan 3. sezon finaline göre önemli bir gelişmeydi. HBO, dördüncü ve son sezonu için bölüm başına ortalama 8,7 milyon izleyiciye sahip olan “Arkadaşlık”ın, dizi için yeni bir rekor olan gecikmeli bölüm izleyici sayısı da dahil olduğunu söyledi.

2018’e düşük beklentilerle başlayan ve bir eleştirmen sevgilisi ve bir ödül canavarı haline gelen 39 bölümlük sıra dışı dizi Succession’a reytingler ünlem işareti koydu. “Succession” birden fazla Altın Küre kazanmasının yanı sıra en iyi drama (2020 ve 2022), oyunculuk ödülleri (Jeremy Strong, Matthew Macfadyen) ve en iyi senaryo (dizinin yaratıcısı Jesse Armstrong için üç kez) dahil olmak üzere 13 Emmy kazandı.

Bu zirvelere rağmen, “Succession”, özellikle HBO’nun diğer son hitlerinden bazılarıyla karşılaştırıldığında, daha çok niş bir dizi olmaya devam ediyor. The White Lotus’un Aralık ayında sona eren ikinci sezonu, bölüm başına ortalama 15,5 milyon izleyiciye ulaştı ve bu, Succession’ın son sezonunun izlenme oranını neredeyse iki katına çıkardı. 2022’nin başlarında prömiyeri yapılan Euphoria’nın ikinci sezonu ortalama 19,5 milyon izleyiciye ulaştı. Yayıncıya göre “House of the Dragon” ve “The Last of Us” gibi mega hitler bölüm başına ortalama 30 milyon izleyiciye ulaştı.


Ancak “Succession”, bu yılki Emmy Ödülleri’nde üçüncü kez En İyi Drama dalında birinci seçildi. Bu yılki Emmy ödüllerine uygun şovların 1 Haziran 2022 ile 31 Mayıs 2023 arasında prömiyer yapması gerekiyordu. Emmy adayları için oylama 15 Haziran’da başlıyor ve adaylar Temmuz ayında duyuruluyor.

İzleyici rakamları HBO tarafından derlenir ve HBO’nun yayın hizmeti olan Max’in izlenme oranları ile geleneksel kablolu televizyondaki canlı ve tekrarlanan yayınlardan alınan derecelendirmelerin birleşimine dayanır. Netflix gibi birçok eğlence şirketi, doğrulaması zor olsa da, en büyük dizilerinin popülaritesini ilan etmek için dahili numaralar yayınlar. Örneğin, Nielsen’e göre HBO kablosuyla akşam 21:00’de yayınlanan “Succession” canlı yayını 789.000 izleyicinin ilgisini çekti.
 
Üst