Warhol bağlantılı dergi yayıncısı Richard Ekstract 92 yaşında hayatını kaybetti

BadılCan

Member
Tape Recording ve Audio Times gibi ticari dergilerden Hampton’s Cottages and Gardens ile başlayan bölgesel hayvan barınağı franchise’ına kadar niş kitlelerle başarıya ulaşan ve Andy Warhol’un kariyerinde tuhaf bir rol oynayan dergi yayıncısı Richard Ekstract, 7 Nisan’da öldü. Ağustos ayında West Palm Beach, Florida’da. 92 yaşındaydı.

Hastanede öldüğü oğlu Steven tarafından duyuruldu. Nedeni kanserdi.

Bay Ekstract, küçük bir servet biriktirmiş ve elektronikten videoya, dekorasyon ve gayrimenkule kadar yaklaşık 20 ticari ve tüketici yayınından oluşan bir küçük sanayi kurmuş bir tür medya patronuydu. Ama belki de en çok Warhol’la yaptığı ilk işbirlikleriyle hatırlanıyor.

1965 yazında, o zamanlar Audio Times adında yeni gelişen bir New York ticaret dergisi yayıncısı olan Bay Ekstract, 16 milimetrelik film çeken Warhol’a bir prototip Norelco sarmal kanallı video kamerayı ödünç verdi. Video sanatının babası olarak anılan Nam June Paik’in ilk Sony VCR’ını almadan birkaç ay önce.)

Bay Ekstract, Warhol’la birkaç yıl önce bir sanat yönetmeni aracılığıyla tanışmıştı ve Warhol’un tutumluluğunu bildiğinden ona sık sık ekipman ödünç veriyordu.


Hantal beyaz Norelco tek seferlikti, pahalıydı ve kullanımı zordu ama Warhol bir ay boyunca onunla oynadı ve ufuk açıcı bir çalışma yarattı: Dokunaklı Dış ve İç Uzay. Bölünmüş ekranlı filmde, düello monologları sunan çekici, talihsiz Edie Sedgwick rol aldı: bir sandalyede oturmuş, bunun hakkında yorum yapıyor, yanında bir video oynatılırken, daha az net de olsa bu konuda fikrini ifade ediyor ve O.

Haber’tan J. Hoberman, filmi “daha terim ortaya çıkmadan önce yaratılmış bir video sanatı başyapıtı” olarak nitelendirdi.

Warhol, video kamerayı kullanmanın karşılığında, Bay Ekstract’a, bir yıl önce bir dizi kırmızı ekran baskılı otoportre yapmak için kullandığı asetatlardan oluşan bir koleksiyon verdi. Bay Ekstract, Warhol’un izniyle bunları, Warhol’un telefon talimatlarını takip ederek ikinci bir otoportre seti basan ticari bir matbaaya götürdü.

Anlaşmanın bir parçası olarak portrelerden biri Sayın Ekstract’ın yeni dergisi Tape Recording’de yer alacak. Bay Ekstract, derginin ilk çıkışını kutlamak için kendine özgü yeteneğiyle Waldorf Astoria Oteli’nin altındaki terk edilmiş tren raylarında bir parti düzenledi. Portreler sergilendi ve derginin sponsorlarından bazılarına dağıtıldı ve Inner and Outer Space’in gösterimi yapıldı.

Kırmızı otoportrelerin karmaşık bir ahiret hayatı vardı. Bunlardan biri 1989 yılında Joe Simon-Whelan adlı bir film yapımcısı tarafından satın alındı ve uzun ve şiddetli bir hukuk mücadelesinin konusu oldu. Bay Simon-Whelan menşeine ilişkin kapsamlı belgeler sunmasına rağmen, eserin Warhol Vakfı tarafından doğrulanmasını istediğinde başvurusu birçok kez reddedildi. Dava açtı ve 2010 yılında vakfın avukatlık ücreti olarak 7 milyon dolar harcamasının ardından Bay Simon-Whelan, devam filmi için parası kalmadığı için işi bıraktı.


Bay Ekstract kırmızı portrelerden birini kendisine sakladı. Geçen yıl onu Arizona’daki bir müzayede evine teklif etti, ancak eser satılamadı.


Richard Evan Ekstract, 20 Şubat 1931’de Brooklyn’de Max ve Mildred (Son) Ekstract’ın çocuğu olarak dünyaya geldi. Babası giyim mağazasında çalışıyordu; annesi ev hanımıydı. Richard Philadelphia’da büyüdü ve Temple Üniversitesi’nde gazetecilik okudu. 1952’de teğmen olarak orduya katıldı ve Fort Benning, Georgia’da görev yaptı ve burada Infantry dergisinin editörü oldu.

Bay Ekstract’ın ilk süreli yayını haftalık ticari yayın olan Audio Times’dı. İlk yılının sonunda şirketin, ses elektroniği öncüsü ve hayırsever Avery Fisher ilk reklamvereni olarak işe alınana kadar önemli bir geliri yoktu.

Bay Ekstract’ın son yayıncılık girişimi Cottages and Gardens serisiydi. Hamptons Cottages and Gardens, 2002 yazında iki haftada bir yayınlanan ücretsiz bir acil durum barınma dergisi olarak başladı ve kısa sürede başka dallar da ortaya çıktı: Palm Beach Cottages and Gardens ve Connecticut Cottages and Gardens.


Dergiler, iç mekanların anlık görüntülerinden ziyade orijinal fotoğrafları kullanmalarıyla dikkat çekiyordu ve genellikle bölgesel hediye olarak kendilerini aşarak onlara ulusal dergilerin görünümünü ve hissini veriyordu. Reklamcılar yanıt verdi ve eski para kazananlardan yeni gelenlere kadar yerel halk, mekanlarını editörlere açtı.

Kısaca bilinen adıyla HC&G’nin ilk editörü Newell Turner bir telefon görüşmesinde, “Richard dergi yayıncılığında bazı insanları şaşırtacak düzeyde yabancıydı” dedi. (Bay Turner daha sonra House Beautiful dergisinin editörü ve ardından Hearst Design Group’un yazı işleri müdürü oldu.) “Başkaları pek değer görmediğinde Shelter dergileri dünyasına yerel bazda girdi. Ancak özellikle Hamptons’ta buna çok fazla ilgi olduğunu fark etti ve haklıydı.

“İzleyici kitlesi (New York City’nin yaratıcı ve iş dünyası sınıfı) nedeniyle derginin muazzam bir gücü vardı” diye devam etti. “Mikro izleyici kitlesinin öneminin farkındaydı ve ücretsiz bir derginin hâlâ birisinin alıp okumaya değer olabileceğine inanması açısından devrim niteliğindeydi.”

Bay Ekstract’ın zevkleri çok çeşitliydi. Dikbaşlıydı, iradeliydi ve renkli bir dil konuşuyordu. HC&G’nin ilk beş yılında on yayıncıyı işe alması ve işten çıkarmasıyla ünlüydü.

Bay Ekstract için Doğu Hampton’daki eski bir malikanenin arazisinde bir Toskana villası tasarlayan Alexander Gorlin, Richard’ın dergilerin yanı sıra “sanat ve mimari de topladığını” söyledi. Long Island’dan. “Ama her şey satılıktı.”


1990 yılında evlendiği eşi Eileen hayatta kaldı; kızı Janet; oğulları Steven ve Michael; ve dört torun. Claudia Tucker ile evliliği boşanmayla sonuçlandı

Ekonomik durgunluğun derinleştiği 2008 baharında Bay Ekstract, Kulübeler ve Bahçeler franchise’ını başlattı. Bir buçuk yıl sonra, usta bir dergi yayıncısı olan Marianne Howatson tarafından açıklanmayan bir miktar karşılığında satın alındı.

Ancak Bay Ekstract, New York Post’a tipik bir coşkuyla, satışın sebebinin ekonomik kriz olmadığını söyledi.

“77 yaşındayım” dedi. “Yeter. Artık hiçbir şeyi kanıtlamak zorunda değilim.”
 
Üst