Who Lifted Parade dergisinin editörü Carlo Vittorini 94 yaşında hayatını kaybetti.

BadılCan

Member
Neredeyse her yerde bulunan haftalık Pazar gazetesi eki Parade dergisini satış ve tiraj rekorları kırmak için kullanan yayıncı Carlo Vittorini, 25 Haziran’da Nantucket, Massachusetts’teki yazlık evinde öldü. 94 yaşındaydı.

Eşi Nancy Vittorini, sebebinin kalp yetmezliği olduğunu söyledi.

Bay Vittorini, 50 yıl boyunca dergi işindeydi, neredeyse sadece hala gelişmekte olan bir dönemde. 1992’de Parade’in tirajı fırlarken, The St. Joseph News-Press/Gazette of Missouri’ye kendinden emin bir şekilde şunları söyledi: “Kimse bir mesajı bizim kadar hızlı iletemez.” ulaşabileceğimiz insanlar.”

1979’da Advance Publications’ın başkanı SI Newhouse Jr. tarafından Parade’in editörü, başkanı ve icra kurulu başkanı olarak işe alındı.

Bay Vittorini görevi devraldığında, Parade’in reklam geliri 140 milyon dolardı. 1994 yılında, tam sayfa bir reklamın maliyeti 640.000 $ (bugün yaklaşık 1.3 milyon $ ‘a eşdeğer) olduğunda, bu rakamı neredeyse 450 milyon $’ a çıkardı.


1995’te Bloomberg Business News’e verdiği demeçte, 1995’te sona ermeden önce 23 yıl boyunca kitleleri eğlendiren Pazar televizyon varyete şovunun sunucusunun 1995’te yayından kalkmasına atıfta bulunarak, “Biz Ed Sullivan’ın eskisi gibiyiz” dedi. 1971. “Ancak reytinglerimiz her hafta daha istikrarlı ve şovumuz daha öngörülebilir.”

1998’de Parade, 37,5 milyon tiraja tekabül eden yaklaşık 330 gazetede dağıtıldı. Bay Vittorini işe alındığında tiraj 21,5 milyondu.

Bu zamana kadar Parade, Pazar gazetelerinden kaybolan iyi bilinen bir ürünü sunuyordu: Ünlülerin soru-cevap sitesi olan Walter Scott’s Personality Parade; eski New York dergisi editörü James Brady’nin Hollywood yıldızlarıyla yaptığı röportajlar; dergiye göre ölçülen en yüksek IQ’ya sahip olan Marilyn vos Savant’ın köşe yazıları; ve Franklin Mint’in, tütün şirketlerinin ve Thighmaster gibi “TV’de görüldüğü gibi” ürünlerin reklamları.

Geçit töreni, 1985’te USA Today’in yayıncıları Gannett Company tarafından satın alındıktan sonra USA Weekend olarak yeniden adlandırılan başka bir Pazar eki olan Family Weekly’nin rekabetiyle karşı karşıya kaldı. Bu satın almanın ardından 123 gazete, Gannett’in sahibi olduğu Parade ve diğer 13 gazeteye geçiş yaptı. USA Weekend’e geçti.

San Diego pazarında, öğleden sonra gazetesi The San Diego Tribune USA Weekend’i dağıtmaya karar verirken, sabah gazetesi The San Diego Union Parade’i dağıtmaya devam etti. Bay Vittorini, gazetelerin sahibi Helen Copley ile tanıştığını ve ona Parade’in tüm pazarlara özel olmasını tercih ettiğini söylediğini hatırladı. USA Weekend’i The Tribune’den çıkarmazsa The Union’da dağıtmayı bırakacağı konusunda onu uyardı.


“Bana biraz kibirli bir şekilde ‘Genç adam, bana gazetemi nasıl yöneteceğimi söylemeye nasıl cüret edersin!’ dedi!” “Ve elimden geldiğince kibar bir şekilde, ‘Bayan. Copley, söz veriyorum, sen bana dergimi nasıl yöneteceğimi söylemezsen sana gazeteni nasıl yöneteceğini söylemeyeceğim.’ Başarı: USA Weekend iptal edildi.”


Carlo Vittorini, 28 Şubat 1929’da Philadelphia’da doğdu ve Haverford, Pensilvanya’da büyüdü. İtalyan bir göçmen olan babası Domenico, Pennsylvania Üniversitesi’nde Roman dilleri profesörüydü; Ev hanımı olan annesi Helen (Whitney) Vittorini, müstakbel kocasıyla onun sınıflarından birine giderken tanışmıştı.

Carlo, 1950’de Pennsylvania Üniversitesi’nden İngilizce lisans derecesi ile mezun oldu. Kariyerine reklamcılıkla başladı, ardından 1956’da The Saturday Evening Post’ta Satış Müdürü ve 1958’de Look dergisinde Satış Sorumlusu oldu. 1965’ten itibaren Redbook dergisinde bir düzine yıl çalıştı ve burada yayıncı ve başkan oldu.

1977’de Charter Company’nin Redbook, Ladies’ Home Journal ve Sport Magazine’i içeren dergi grubunun başkanı olarak atandı. Bir yıl sonra, en çok aşk romanları yayınlamasıyla tanınan Toronto merkezli Harlequin Enterprises’ta yeni bir dergi bölümü başlatmak üzere işe alındı.


Harlequin ile ancak bir yıl geçirdikten sonra Bay Vittorini’ye Vogue, Glamour, House & Garden ve diğer dergileri de yayınlayan şirketi Bay Newhouse tarafından Parade’deki pozisyon teklif edildi. Bay Vittorini, Bay Newhouse’un kendisine, Advance Publications’ın onu satın almasından bu yana geçen üç yıl içinde Parade hakkında yazdığı notları içeren üç telli bir klasör verdiğini hatırladı.

Bay Vittorini anılarında, “O akşam onun sözlerini okuduğumda, geleneksel dergiler alanındaki dirayetine rağmen, bir sorun olduğunu bildiği halde, bu sorun için bir çözümü olmadığını fark ettim” dedi. – geleneksel, popüler dergi eksikti.” .”

Parade’in olağanüstü sonuçlarının, kısmen dergiyi dağıtmak için daha fazla gazete aldığı ve bunun da reklam fiyatlarının artmasına yardımcı olduğu için hızla iyileştiğini söyledi.

1999’da Editor & Publisher’a şunları söyledi: “Bazı çok temel hedeflerimiz vardı ve bu, ürünü entelektüel ve fiziksel olarak geliştirmekle başladı. Gazetelerle ilişkileri geliştirmek gerekiyordu ve biz de bunu yaptık. Reklam geliri de beraberinde geldi.”

Bay Vittorini, onunla evlendiğinde Nancy Coleman olan karısının yanı sıra oğlu Stephen tarafından hayatta kaldı; kızı Lynn Vaughan; üvey kızı Ashley Frisbie; üvey oğlu Frank Coleman; ve beş torun. Alice Hellerman ile evliliği boşanmayla sonuçlandı.
 
Üst