Axios yaklaşan yapay zekayı görüyor ve stratejisini değiştiriyor

BadılCan

Member
Axios CEO'su Jim VandeHei'ye göre yapay zeka “medyadaki zayıfları, sıradanları ve hazırlıksızları ayıklayacak.”

Üretken yapay zekanın hızlı yükselişi ve bunun insanların haberleri keşfetme ve tüketme şekli üzerindeki etkisi, birçok medya yöneticisinin cesaretini kırdı. Onlar gibi Bay VandeHei de geçen yılını nasıl tepki vereceğini düşünerek geçirdi.

Artık şirketinin stratejisini yapay zeka kullanarak uyarlayan ilk haber yöneticilerinden biri.

Bay VandeHei, medya şirketlerinin hayatta kalmasının tek yolunun gazetecilik uzmanlığı, güvenilir içerik ve kişisel insani bağlantılar sağlamaya odaklanmak olduğunu söylüyor. Axios için bu, daha fazla canlı etkinlik, yıldız gazetecilere odaklanan bir üyelik programı ve üst düzey abonelik bültenlerinin genişletilmesi anlamına geliyor.


“İnsanların haber ve bilgiyle etkileşim kurma biçiminde çok temel bir değişimin ortasındayız” dedi ve ekledi, “baskıdan dijitale geçiş kadar derin olmasa da daha derin.”

“Beş ila 10 yıl içinde yapay zekanın hakim olduğu bu sanal dünyada yaşıyor olacağız; medya alanında akıllı, mantıklı içerik sağlayan ve iyi durumda olan iki oyuncu kim?” diye ekledi. “Biz olsak iyi olur.”

Axios, hem dünya çapında hem de Amerika Birleşik Devletleri'nde daha fazla etkinliğe ev sahipliği yapmak için yatırım yapıyor. Bay VandeHei, işinin olaylar kısmının 2023 yılında yıllık bazda yüzde 60 büyüdüğünü söyledi.

Şirket ayrıca bazı gazetecileri için özel habercilik, etkinlikler ve ağ oluşturma olanakları sunan yıllık 1.000 dolarlık bir üyelik programı başlattı. Geçen ay açıklanan ilki, iletişim profesyonelleri için haftalık bir haber bülteni yazan Eleanor Hawkins'e odaklanıyor. Bülteni ücretsiz olmaya devam ediyor, ancak ödeme yapan aboneler ek haber ve verilere ve ayrıca Bayan Hawkins ile üç ayda bir yapılan görüşmelere erişebiliyor.

Şirketin planlarına aşina bir kişiye göre bundan sonra, medya muhabiri Sara Fischer ve günlük Pro Rata haber bültenini yazan işletme editörü Dan Primack etrafında üyelik programları oluşturulacak.


Bay VandeHei, “Şirketi çok fazla yeteneğe sahip insanlara odaklamaya çalışıyorum: Onlar gelişiyor, biz gelişiyoruz” dedi.

Axios, anlaşmalar ve politikalar dünyasındaki belirli alanlara odaklanan sekiz adet yüksek kaliteli abonelik bülteninden oluşan koleksiyonu olan Axios Pro'yu genişletecek. Aboneliklerin her biri yıllık 599 dolardan başlıyor ve Axios, savunma politikasına yönelik bir abonelik eklemeyi planlıyor. Şirket, ek politika alanlarına genişlemeyi denetlemesi için yakın zamanda Danica Stanciu adında bir yöneticiyi işe aldı. Bayan Stanciu, Politico'nun premium abonelik teklifi olan Politico Pro'nun gelişen bir işletmeye dönüşmesinde etkili oldu.

Bay VandeHei, “Size bilmediğiniz şeyleri söyleyebilen insanlara verilen ödül giderek daha önemli hale geliyor ve hiçbir makine bunu yapamayacak” dedi.


Bu pivotun bir kısmı Axios'un liderlik ekibinin değişmesini içeriyor. Axios haber odasının baş editörü Sara Kehaulani Goo, etkinliklerin editoryal yönünü yönetecek ve yeni platformları yönetecek. Haber odasının yönetici editörü Aja Whitaker-Moore, yönetici editörlüğe terfi edecek ve yayınlanan tüm içeriği denetleyecek.


“Umarım bu yolculuğun bir sonraki ayağında uzmanlığı bir sonraki seviyeye nasıl taşıyacağımıza gerçekten odaklanabiliriz” dedi.


Axios, 2017 yılında Politico'nun kurucu ortağı Bay VandeHei ile Mike Allen ve Roy Schwartz tarafından kuruldu. Ağustos 2022'de Cox Enterprises, şirkete 525 milyon dolar değerinde bir anlaşmayla Axios'u satın aldı ve kurucular azınlık hissedar olarak kaldı.

Bay VandeHei, yeni şirketlere yapılan yatırımlar nedeniyle Axios'un şu anda kârlı olmadığını söyledi. Pek çok haber kuruluşunun kesinti yapmasına rağmen şirket gazetecileri işe almaya devam etti. Bir Axios sözcüsü, Axios Local'in şu anda 30 haber bülteninde yaklaşık 2 milyon aboneye sahip olduğunu ve Axios'un ulusal haber bültenlerinin yaklaşık 1,5 milyon aboneye sahip olduğunu söyledi.

Birçok medya şirketi, yapay zekanın halkın haberleri tüketme biçimini nasıl değiştirebileceğini anlamaya çalışmanın yanı sıra, içeriklerinin yapay zeka sohbet robotları tarafından kullanılmasına nasıl yaklaşacaklarını da bulmaya çalışıyor. Örneğin Haberler, teknoloji şirketlerinin sohbet robotlarını eğitmek için milyonlarca makalenin izinsiz kullanıldığını ileri sürerek Aralık ayında Microsoft ve OpenAI'ye telif hakkı ihlali nedeniyle dava açtı.


Bay VandeHei, yayıncılara orijinal fikri mülkiyet hakları için tazminat ödenmesi gerektiğine inandığını ancak “bunun kritik bir konu olmadığını” söyledi. Axios'un birçok yapay zeka şirketiyle olası anlaşmalar hakkında konuştuğunu ancak “yakın bir şey olmadığını” söyledi.

“Birçok medya şirketinin son 15 yılda yaptığı en büyük hatalardan biri, insanların öğle yemeğini nasıl yediğimizi düşünmek yerine, öğle yemeğimizi yiyerek diğer platformlardan nasıl ödeme aldığımız konusunda çok fazla endişelenmekti. dedi.
 
Üst