“Barbie” gişede zirveye yerleşti ancak 2023 Hollywood'daki kadınlar için zor geçti

BadılCan

Member
Greta Gerwig, en iyi film adaylığına ve küresel gişe fenomeni statüsüne rağmen geçen ay “Barbie”yle en iyi yönetmen Oscar adaylığını alamayınca, bu haber Sinema Sanatları Akademisi'nde cinsiyet çeşitliliği konusunda yeniden inceleme yapılmasına yol açtı. doğa bilimlerine üyelik.

Bu Oscar kategorisi için beş adayı seçen yönetmenlik departmanının yüzde 25'i kadınlardan oluşuyor. Genel olarak akademinin 10.000'den fazla üyesinin yüzde 34'ü kadındır.

Barbie'nin yapımcısı David Heyman, “Sektörümüz gibi Akademi de içinde yaşadığımız dünyayı yansıtmalı” dedi. “Durumun böyle olmadığı gerçeği tamamen yanlıştır.”


2016 yılında, iki yıl üst üste tamamen beyaz oyuncu adaylarının gösterilmesinin ardından #OscarsSoWhite'ın tepkisine yanıt olarak Akademi, üyeleri arasındaki kadın ve beyaz olmayan kişilerin sayısını beş yıl içinde iki katına çıkarmayı hedefleyen A2020 girişimini duyurdu. Haziran 2020'de bu hedeflere ulaşıldığı söylendi.


Ancak o tarihten bu yana akademideki kadınların oranı yüzde 1 puan artarak yüzde 34'e yükseldi. (Akademi üyeleri kendilerini erkek veya kadın olarak tanımlamamayı seçebilir. Diğer seçenekler arasında cinsiyet, ikili olmayan, diğer, kendini tanımlamayı tercih etme ve söylememeyi tercih etme yer alır.) Kişilerin yüzdesi, renklerin oranı bir puan düştü yüzde 18'e.

Akademi, film endüstrisinin en üst seviyesine kabulü temsil eden, kar amacı gütmeyen, yalnızca davetle kabul edilen bir organizasyondur. 18 şubenin her birinde üyelik koşulları farklılık gösterse de bireylerin katılmak istedikleri şubenin iki üyesinin sponsor olması gerekiyor. Oscar adayları otomatik olarak üyelik için değerlendiriliyor.

Akademi, üye sayısını 10.000 civarında tutabilmek için son yıllarda yıllık olarak kabul edilen kişi sayısını 2018'de 928'den 2020'den bu yana yıllık ortalama 397'ye düşürdü.

Akademinin baş üyeliği, etki ve endüstri sorumlusu Meredith Shea, bir röportajda mevcut üyelik yapısından memnun olmadığını söyledi ancak her şubenin icra komitesinin “hala yönetim kurulu genelinde daha fazla temsili düşündüğünü” ekledi. ”


Bayan Shea, “Ne yapmamız gerektiğine ve hangi adımların atılması gerektiğine yeniden bakıyorum” dedi. “Farklı sektörleri yansıtan 18 farklı sektör var. Yani bu, görsel efektlerde yapmanız gerekenlerle ilgili; orada bir ardışık düzen programı mı oluşturuyoruz? Kostüm ve makyajda yaşananlar diğer bazı disiplinlerimizde yaşananlarla aynı değil.

“Hiçbir şey yavaşlamaz, hiçbir şey durmaz” diye ekledi. “Bu sadece bunu doğru ve bütünsel bir şekilde yaptığımızdan emin olmakla ilgili, çünkü hiçbir zaman herkese uyan tek bir çözüm olmayacak.”

Yönetmen departmanı Ava DuVernay ve Susanne Bier adında iki kadın tarafından yönetiliyor. Şimdiye kadar en iyi yönetmen dalında yalnızca sekiz kadın aday gösterildi; bunlar arasında iki kez Jane Campion ve bu yıl da Justine Triet yer alıyor. Bayan Gerwig de onlardan biri ve 2017 yılında “Uğur Böceği” ödülüne layık görüldü. Ödülü üç kadın kazandı: Bayan Campion, Kathryn Bigelow ve Chloé Zhao. İki kadın aynı yıl yalnızca bir kez aday gösterildi: 2021'de Bayan Zhao ve Emerald Fennell.

Akademi, bu yıl ilk kez en iyi film dalında aday gösterilen üç filmin kadın yönetmenler tarafından yönetildiğini kaydetti: “Barbie”, Bayan Triet'in “Bir Düşüşün Anatomisi” ve Celine'in “Geçmiş Yaşamlar” şarkısı. Ve son beş yılda en az bir En İyi Film adayı bir kadın tarafından yönetildi.

“Barbie”, en iyi uyarlama senaryo kategorisinde Bayan Gerwig ve Noah Baumbach'ın adaylığı da dahil olmak üzere toplam sekiz adaylık aldı.


Bazı endüstriler (makyaj ve saç, oyuncu yönetmenleri ve kostüm tasarımcıları) kadınların hakimiyetindedir. En az sayıda kadın ses (yüzde 15), görsel efektler (yüzde 12) ve kameraman (yüzde 11) olmak üzere üç alanda temsil ediliyor.

Yine de eğlence sektöründe kadınlara yönelik daha iyi fırsatların savunucuları, akademide daha iyi cinsiyet temsili görmek istediklerini ancak akademinin daha geniş bir ekosistem içinde faaliyet gösterdiğini söylüyor.

Kâr amacı gütmeyen bir savunuculuk grubu olan Women in Film'in genel müdürü Kirsten Schaffer, “Akademinin eşit olmasını istiyoruz, ancak akademi sektörü yansıtıyor” dedi.

Geçen ay yayınlanan bir raporda, Güney Kaliforniya Üniversitesi'nin Annenberg Katılım Girişimi, 2023'ün en çok gişe yapan 100 filminde başrol veya yardımcı rollerde yer alan kadın ve siyahi kadın sayısının 2014'ten bu yana en düşük seviyesinde olduğunu tespit etti.


Ve “Barbie”nin küresel gişede elde ettiği 1,4 milyar dolara rağmen, kurucusu ve yöneticisi Martha M. Lauzen tarafından yapılan bir araştırmaya göre, yılın en çok hasılat yapan 250 filminin yalnızca yüzde 16'sı yönetmenlerdi. San Diego Eyalet Üniversitesi Televizyon ve Filmde Kadın Araştırmaları Merkezi.


USC araştırması, en çok hasılat yapan 100 filmden 30'unda kadınların başrolde veya yardımcı rollerde yer aldığını ortaya çıkardı – çalışmanın ortak yazarı Stacy L. Smith, “kadınlar ve kızlar için felaket bir geri adım” dedi. 2022'de 44 kadının başrolde veya yardımcı rolde olduğu görüldü.

Bayan Schaffer, bu istatistiklerin akademinin bazı açılardan sektördeki cinsiyet temsiliyle karşılaştırıldığında “aşırı endekslenmiş” olduğunun kanıtı olduğunu belirtti. Örneğin Akademi'nin oyunculuk bölümünün yüzde 47'si kadındır.

Bayan Schaffer'ın istediği, her alanda, özellikle de kadınların nadiren aday gösterildiği alanlarda cinsiyet eşitliğidir: B. Kamera çalışması ve görsel efektler.

“Akademi ve endüstrinin bu rakamlara daha hızlı ulaşmak için daha fazla çaba göstermesi gerekiyor” dedi. “Kameracıların yüzde 30'unu bile elde edene kadar bir 100 yıl daha bekleyemeyiz. O kadar yavaş ilerliyoruz ki pariteye yaklaşmamız bile 2070 yılı gibi olacak.”
 
Üst