Deneyimli stüdyo müzakerecisi çarpıcı yazar ve aktörlerle tanışıyor

BadılCan

Member
Hollywood’daki sendika grevleri uzadıkça, kilit isimler sırayla ilgi odağı oldu.

Komedi oyuncusu Fran Drescher şaşırtıcı bir güçle aktörler birliğini televizyon ve film şirketlerine karşı harekete geçirerek stüdyo yöneticilerini öfkelendiriyor. Disney’in patronu Robert A. Iger, grev yapan işçilere alenen karşı çıktı ve grev hattında soyguncu bir baron olarak alay konusu oldu.

Ancak önemli bir katılımcı gizemli kaldı: 68 yaşındaki Carol Lombardini, stüdyoların en üst düzey sendika müzakerecisi ve 41 yıllık Hollywood iş anlaşmazlıkları emektarı.

Giderek sertleşen iki grevin (yazarlar 2 Mayıs’ta görevden ayrıldı, ardından 14 Temmuz’da oyuncular geldi) merkezinde yer alan biri olarak onun hakkında çok az şey biliniyor. Bayan Lombardini, en büyük sekiz eğlence şirketi adına pazarlık yapan bir kuruluş olan Sinema ve Televizyon Yapımcıları Birliği’nin 2. pozisyonundan yükselerek başkan olduğu 2009 yılından bu yana birkaç kelimeden uzun bir röportaj vermedi. .

Şu ana kadar görev süresi endüstriyel barışla karakterize edildi. Stüdyolar Haziran ayında yönetmenler sendikasıyla anlaşmaya vardı; Yazarlar en son 2008’de, oyuncular ise 1980’de greve çıktı. Yıllar geçtikçe meslektaşlarına kamusal bir rol geliştirmenin müzakere masasındaki etkinliğini yalnızca azaltacağını söyledi. En azından faydası olmaz. Bu makale hakkında yorum yapmaktan kaçındı.


İstesek de istemesek de ilgi odağı onları buldu. Pek çok sendika üyesi, neredeyse tüm Hollywood film ve televizyon prodüksiyonlarının durma noktasına gelmesine neden olan müzakerelerin birikmesinden dolayı onları suçluyor. Kısmen gizemli karısı ve kısmen de kolay bir hedef olması nedeniyle Bayan Lombardini, grev yapan onbinlerce işçinin şikâyetlerinin somut örneği haline geldi. Öne çıkan yazarlardan Caroline Renard, bu ay önceden Twitter olarak bilinen sosyal medya platformu X’te “Carol her şey olabilir” dedi.

Kamusal kişiliğinden yoksun olan aktörler ve yazarlar bir tane uydurdular. Mayıs ayında birisi bir tane başlattı parodi hesabı Bayan Lombardini’nin “Ben kaos tanrıçasıyım!” diyen bariz bir zorba olarak tasvir edildiği X’te (Evet, gördü, dedi bir personel. Hayır, eğlenmedi.)

Başka bir grup senarist, internette Bayan Lombardini’yi “aptal herif” diye alaya aldı. takılmak zincir restoranlarda, hiçbir Hollywood insanının bu restoranlarda ölü yakalanamayacağı alaylarıyla. (Ofisleri Los Angeles banliyösündeki bir cheesecake fabrikasının yakınındadır.)

Diğer sendika üyeleri perdenin arkasındaki Oz benzeri müzakereciyi merak etmiş görünüyor. Yazar Maridia Minor geçen hafta X’e “Carol Lombardini’nin gerçekte ne olduğunu öğrenebilecek miyiz?” diye sordu.

Bayan Lombardini hakkında birkaç gerçek biliniyor. Kendisi sıkı bir beyzbol hayranıdır. Boston’un dışında işçi sınıfının yaşadığı bir kasabada büyüdü. Ve elbette muazzam bir güce sahip. Bayan Lombardini, Amerika Yazarlar Birliği ve oyuncuların sendikası olarak bilinen SAG-AFTRA ile yapılan sözleşmelerden, Amerikan Müzisyenler Federasyonu ve Uluslararası Elektrik İşçileri Kardeşliği ile yapılan sözleşmelere kadar Hollywood’un 58 sendika anlaşmasının tümünün müzakere edilmesinden sorumludur. . Kendisine nasıl davrandığı (onunla ilgilenen sendika yetkilileri onu açık sözlü ama samimi olarak tanımlıyor) sorunsuz görüşmeler ile grev arasındaki fark anlamına gelebilir.


Disney, ABC ve NBC’de 40 yıl boyunca işçi müzakerecisi olan ve yakın zamanda bu deneyime dayanarak İşçi Ağrıları adlı bir kitap yazan Jeff Ruthizer, Bayan Lombardini’yi “nasıl yapılacağını bilen” ve bir odanın arkasını gördüğünüz “eğlenceli bir insan” olarak nitelendirdi. “ve zorunda kaldığında zordur.”

Ancak sonuçta Bayan Lombardini, her ne kadar görevleri ustaca ego yönetimi gerektirse de, bir çalışandır. Bir komite tarafından yönetilmeye alışık olmayan Disney’den Bay Iger ve Netflix’ten Ted Sarandos gibi iş dünyasının patronlarına rapor veriyor. İttifakın diğer üyeleri ise NBCUniversal, Apple, Warner Bros. Discovery, Amazon, Paramount Global ve Sony Pictures’tır. Bayan Lombardini onlara nasıl ilerleyecekleri konusunda tavsiyelerde bulunur, ancak sonunda bir stratejiye karar verirler ve ardından Bayan Lombardini onun isteklerini yerine getirir.

Örneğin Temmuz ayı sonlarında bazı iş dünyası liderleri Bayan Lombardini’yi Yazarlar Birliği ile müzakerelere devam etmesi konusunda baskı yaptı. (İki taraf Mayıs ayının başından beri görüşmemişti.) Bayan Lombardini buna şiddetle karşı çıkmasa da şüpheciliğini dile getirdi; Görüşmelere katılan iki stüdyo yöneticisi ve özel görüşmelerde isminin açıklanmaması koşuluyla konuşan bir stüdyo çalışma avukatı, Yazarlar Birliği’nin duruşunu yumuşatmaya istekli olduğuna ikna olmadığını söyledi. Sonuçta şirketler onları tekrar yazarlarla çalışmaya yönlendirdi.

Yazarlar Birliği’nin diğer şeylerin yanı sıra TV yazarlarının odaları için asgari personel sayısı ve yayın hizmeti izleyiciliğinde şeffaflık ile ilgili taleplere bağlı kalması nedeniyle sonraki görüşmeler kötü geçti. Sinirlenen stüdyo yöneticileri Salı günü Bayan Lombardini’yi, daha yüksek ücretler, bazı izleyici verilerini paylaşma taahhüdü ve yapay zeka kullanımına ilişkin ek korumalar dahil olmak üzere sulandırılmış tekliflerinin ayrıntılarını haber medyasına açıklamaya çağırdı. Bu aslında lonca müzakere komitesini atlatıp sıradan üyelere hitap etme stratejisiydi.

Yazarlar Birliği Perşembe günü 11.500 üyesine gönderdiği bir mesajda “bu son taktiğin caydırmadığını” söyledi.


Yazarlar Birliği Bayan Lombardini hakkında konuşmayı reddetti. Diğer sendikalar da aynısını yaptı. (Sözleşmesi onbinlerce sinema ve televizyon oyuncusunun yer aldığı SAG-AFTRA, altı haftadan fazla süredir müzakere masasına dönmedi.) Ancak sendika liderleri ona gönülsüz bir saygı gösteriyor gibi görünüyor.

Hollywood Teamsters’ın önde gelen organizatörü Lindsay Dougherty, geçen yıl bir eğlence sektörü haber yayınına verdiği röportajda, “Uzun zamandır ortalıkta, ne yaptığını biliyor ve büyük saygı görüyor” dedi.

Bayan Dougherty, “Onun adil bir insan olduğunu düşünüyorum” diye ekledi. (Takım görevlileri, diğer Hollywood uzmanlıklarının yanı sıra sürücüleri, oyuncu yönetmenlerini ve hayvanat bahçesi görevlilerini temsil eder.)


Tutkulu bir Red Sox ve Dodgers hayranı olan Bayan Lombardini, Framingham, Massachusetts’te işçi sınıfı bir toplulukta büyüdü ve bir iş arkadaşına göre, F. Lee Bailey hakkında makaleler okuduktan sonra avukat olma konusunda ilham aldı. Chicago Üniversitesi’nden Rönesans Tarihi alanında lisans derecesi ve Stanford Üniversitesi’nden hukuk diploması aldıktan sonra, kariyerine Los Angeles’taki hukuk firmalarında başladı ve bir hukuk firmasının onu ABD Dışişleri Bakanlığı’ndan işe almasının ardından iş hukuku alanında uzmanlaştı. Sessiz Güven ve Emlak İdaresi kendi departmanında yoğun bir çalışma yürütüyordu.


1982’deki kuruluşundan bu yana Studio Alliance için çalışıyor ve müşterileri arasında sıklıkla Studios’un da bulunduğu tanınmış bir iş avukatı olan William Cole ile evli.

Bayan Warner Bros.’un eski başkanı Barry M. Meyer, “Carol, Hollywood’daki en karmaşık işlerden birine sahip – ve giderek daha da karmaşıklaşıyor – ama bence o, bu zorluğu açıkça anlıyor ve takdir ediyor” dedi. Lombardini’de var. “Aslında bu onun hayatının işinin ayrılmaz bir parçasıydı.”

Her bakımdan Bayan Lombardini çeşitli sendika sözleşmelerinin tamamını biliyor ki bu hiç de küçümsenecek bir şey değil; Yazarlar Birliği’nin son sözleşmesi 740 sayfaydı. Karşısında oturan sendika temsilcilerine göre, Bayan Lombardini müzakere odasında bağnaz biri değil ama huysuz ve inatçı olabiliyor. Yazarlar Birliği bu ay üyelerine yazdığı bir mektupta Bayan Lombardini’nin belirli konulara girmeyeceğini söyledi. “Carol’un yanıtı; toplantı sırasında üç kez tekrarladığı bir şey: ‘İnsanlar sadece işe geri dönmek istiyor.'”

Geçmişte verimliliği stüdyo yöneticileri tarafından takdir ediliyordu. Warner Bros. başkanı Kevin Tsujihara, 2014 yılında Sony Pictures’ın hacklenmesi kapsamında yayınlanan bir e-postada “Carol geçen yıl çok iyi bir iş çıkardı” diye yazdı ve yakın zamanda altı görüşmeyi tamamladığını belirtti.

Bay Tsujihara, “Halka açık bir drama yaşanmadı ve her şey belirlediğimiz parametreler dahilinde tamamlandı” diye yazdı. 365.000 dolar veya maaşının yüzde 30’u kadar bir ikramiye önerdi ve bunu 1,2 milyon dolar olarak belirledi.


İş çok daha zor hale geldi. Yeni başlayanlar için, nispeten yeni eklemeler Apple, Netflix ve Amazon, stüdyo ittifakının önceliklerini geçmişe göre daha çeşitli ve kafa karıştırıcı hale getirdi. Sendikalar daha saldırgan hale geldi. Ve müzakere konuları (örneğin, yapay zekanın yükselişi ve yaratıcı süreci sekteye uğratma potansiyeli) daha karmaşık hale geldi.

İşçi avukatı Bay Ruthizer, “Stüdyoların farklı görüşlerini bir araya getirmeli ve herkesin hemfikir olmasını sağlamalıdır” dedi. “Ve sonra masanın diğer tarafıyla pazarlık yapmak gibi başka bir işi var.”

“Zorluk artık her zamankinden daha büyük” diye ekledi. “Kimsenin görmediği kadar büyük.”
 
Üst