Formula 1’de ihtilal niteliğinde gelişme!

GecKalmam

Member
Formula 1, kendi taşınabilir uygulamasıyla seyircilere yarışları pilot koltuğundan izleme fırsatı sunuyor.
Formula 1 tarafınca hizmete sunulan F1 TV uygulaması, iOS ve Android’de seyircileri pilot koltuğunda yarışları takip etme imkanı sunarak yarışların izlenmesine farklı bir boyut kazandırıyor. Uygulama F1’i seyircilere, hareket halindeyken de izleme ve yarışlara her zamankinden daha yakın hissettirmeyi amaçlıyor.
Uygulama yardımıyla pilot koltuğunda pilotun bakış açısıyla ve 20 yerleşik kamera içinden seçim yaparak yarışlar takip edilebiliyor. Fiyatlı olan uygulama, aylık 39,99, yıllık ise 349,99 lira karşılığında satın alınabiliyor.
Formula 1, teknolojik olarak gelişirken, F1 yayınlarından sorumlu gruplar de getirdikleri yeniliklerle ekran başındakilere yeni hizmetler sunuyor. Yeni kamera açılarıyla Formula 1, bu yıl hem pistten birebir vakitte araç üstünden farklı açılarda manzaralar aktarıyor.
Kask kamerasının kullanması
F1, bu yıl kask kamerasının kullanmasını genişletirken tüm dönem boyunca HDR ile yayın yapıyor.
Formula 1, spor yayınlarında HDR’ı yaygınlaştırırken televizyon ekranları haricinde telefonlar ve tabletlerde de en yüksek kalitede manzara hizmeti sunuyor.
Formula 1’den yapılan açıklamada, uygulama hakkında “Her iki şoförün de bakış açısıyla en şiddetli rekabetleri ve kovalamacaları izleyin. Lastiklerin gıcırtısı ve motorların dumanını üstün kalitede yaşayın. Mobilden izlemenin en yeterli yolu.” sözleri kullanıldı.
Toplumsal medya platformlarında, farklı kamera açılarıyla yarışların takibi, kadro telsiz konuşmalarını, bilgileri canlı takibinin sağlandığı tarafında getirilen yeni özellikler hakkında yorumlar yapıldı. Drone kamera imgeleri kayaktan ralliye kadar biroldukça sporda faal kullanılıyor bulunmasına karşın, Formula 1’de çabucak hemen pek fazla kullanılmaması ise getirilen tenkitler içinde.
F1 idaresi, drone’ların düşme ve yarışı etkileme riski olduğu için havadan çekimlerde hala helikopter kullanmasını tercih ediliyor.
Formula 1’in İzleyici Tecrübesini Artırması: F1 TV PRO
Formula 1 Müellifi Muhammed Kaya, AA muhabirine F1TV Pro uygulaması hakkında yaptığı açıklamada, “Formula 1’de kask içerisine yerleştirilen kamera ile ‘devrim’ niteliğinde bir yeniliğe gidildi. Formula 1, bir Amerikan şirketi tarafınca satın alındıktan daha sonra kullanıcı-izleyici tecrübelerini yükseltmek için biroldukca yeniliğe adım attı.” tabirlerini kullandı.
Kaya, “Birkaç yıl öncesine kadar dünyanın en global sporlarından birinin pazarlama departmanının olmadığını düşünmek şaşırtan, bilhassa sponsorluk ve pazarlamanın Formula 1 üzerinde yıllardır sahip olduğu ve devam edeceği tesiri düşünüldüğünde.” değerlendirmesinde bulundu.
Yeni şirket yardımıyla pazarlama ve izleyici tecrübesi üzere alanlara odaklanan dijital ve toplumsal medya takımları kurduğunu söz eden Kaya, şunları kaydetti:
“Amerikan şirketi, 2017’de 4,6 milyar dolarlık bir mutabakatla Formula 1’in saltanatını devraldığında başlangıçta yaptıkları hakikaten makul bir hareketti. Pazarlama ve izleyici tecrübesi üzere alanlara odaklanan dijital ve toplumsal medya grupları kuruldu. Bu takımın en kıymetli kaynağı biroldukça özellik sunduğu F1 TV Mobil/Web uygulamasıydı.
Formula 1’in ayrıyeten yeni taraftarlar kazanma zaruriliği da vardı ve amaç taraftarların yaklaşık yüzde 62‘si 35 yaşın altındaydı ve bu niçinle yeni dijital taktiklerin daha fazla kullanılması, Formula 1’de neredeyse hiç duyulmamış bir şeydi. Araçların bilgileri, süreçleri ve neredeyse kullanım tecrübesi sunan özellikler geliştirilmek zorundaydı.”
“Bugünlerde büyük bir hayran kümesi, kahramanlarından daha fazlasını yani yalnızca pist performanslarının ötesini de görmek istiyor.” diyen Kaya, şunları kaydetti:
“Formula 1 olağanda münhasırlıkla örtülürken, belgeseller pilotların ve grupların öykülerini ve her birinin ardındaki fikirleri ve olayları hayranlar için sundu. Yalnızca haber makalelerini yahut sıkı bir biçimde yazılmış basın bültenlerini okumak yerine bu serileri izlemek fazlaca daha heyecan verici oldu.
Bunların yanında F1 TV PRO’nun sunduğu kamera açıları, telemetri bilgileri ve rastgele bir pilotun pilot üstü kamerasından yarışı izleme özgürlüğü kullanıcı tecrübesini çok arttırdı. Son gelen yenilik ile kask içerisine yerleştirilen kamera ile pilotun ne kadar büyük G kuvvetlerine maruz kaldığı, bu sene yaşanan yunuslama meselesinin tesirleri ve direksiyon simidinin ayarları net olarak izleniyor.”
Formula E’nin bu teknolojiyi kullandığını belirten Kaya, şöyleki devam etti:
“Formula 1’dilk evvel elektrikli yarış serisi olan Formula E yıllardır bu teknolojiyi kullanıyor ve pek istek görüyor. 4K kameralı drone uçuşlarının da olduğu Formula E için bu sorun olmasa da son Formula 1 İspanya Grand Prix’inde uçurulmasına rağmen riskler barındırıyor. Drone uçuş menzili, taraftarların Formula E’den çok olarak yayılması üzere durumlar drone çekimlerinin risklerini arttırıyor.
Bu risklerin yanında ulusal yayına hoş bir açı ile yayın sunan Formula 1 için bu tecrübe geliştirilebilir duruyor. Formula 1’de saatte yaklaşık 300 km süratle giden araçların kask kamerasından şimdilik 4K manzara alamasa da izleyicilerin bu tecrübeden şad oldukları kesin. Sürüşün tüm bilgilerinın hissedildiği bu açı pazarlama ismine da pek değerli.”
Formula 1 idaresinin her dönem araçlardaki kameraların yeri, özellikleri ve müdafaa biçimlerini o dönemin kural yapıtından yayımladığını kaydeden Kaya, kelamlarını şöyleki sürdürdü:
“Yayında kullanılmak üzere yerleştirilen bu kameralar açıkça belirtilmekte. Kask üstü, ön kısım, kokpit içi, TV-FIA araç üstü kameralar sabittir. Bu sene gelen kask kamerası ve kimi vakit içinderda kullanılan DRS kamerası da bunlara eklenebilir lakin özel kararlarla belirtilmiştir.
Bu kameralar yangın ve ısı hassaslığına sahip olup mümkün yangın durumunu pit takımına aktarabilir beraberinde bu kameraların bayrakları algılama ve iletme özelliği de vardır. Tüm kameralar üstün imaj sürece özelliğine sahiptir. Kameralar FIA denetiminde dahili yahut harici olarak yerleştirilir. F1 TV PRO sahipleri biroldukça kameraya bağlanma özgürlüğüne sahiptir.”
Formula 1’in, kullanıcı tecrübesini arttırmak için gelecekte daha fazla manzara açısı sunma gayeleri olduğunu da kaydeden Kaya, “Tüm bu teşebbüsler bir ortaya geldiğinde Formula 1 yeni hayranlar çekmeyi ve kemik kitleyi elde tutmayı başardı ve F1 TV PRO geçer not aldı.” değerlendirmesinde bulundu.
 
Üst