Gannett, Google’ı reklam pazarına hakim olmakla suçlayarak dava ediyor

BadılCan

Member
Ülkenin en büyük gazete zinciri Gannett, Salı günü teknoloji devini, yayıncıların çevrimiçi reklam alıp satmak için kullandıkları bir teknoloji tekelini yasa dışı bir şekilde kötüye kullanarak federal antitröst yasalarını ihlal etmekle suçlayarak Google’a dava açtı.

New York’un Güney Bölgesi’ndeki ABD Bölge Mahkemesi’nde Google ve ana şirketi Alphabet aleyhine açılan davada Gannett, Google’ın dijital reklam pazarındaki hakimiyetinin bu yayıncıların potansiyel gelirlerini ciddi şekilde sınırladığını savundu.

Şikayet, çevrimiçi reklamcılık pazarının yılda 200 milyar dolar değerinde olmasına rağmen, haber yayıncılarının reklam gelirlerinin 2009’dan bu yana yaklaşık yüzde 70 düştüğünü ve bunun gazetecilik işlerinde düşüşe ve birçok gazetenin iflas etmesine yol açtığını söyledi.

Şikayette, “Google, yayıncıların reklam alanlarını nasıl sattıklarını kontrol ediyor ve yayıncıları bu reklam alanlarının artan bölümlerini Google’a düşük fiyatlarla satmaya zorluyor” diyor. “Sonuç, yayıncıların ve Google’ın reklam teknolojisi rakiplerinin gelirlerini önemli ölçüde azaltırken, Google fahiş tekel kârlarının tadını çıkarıyor.”


Dava, reklamcılık uygulamaları nedeniyle Google aleyhine açılan bir dizi davanın sonuncusu. Ocak ayında Adalet Bakanlığı, dijital reklamcılık tekelini kırmak için Google’a karşı bir antitröst davası açarken, Avrupa Komisyonu da 14 Haziran’da benzer bir dava açmıştı. İngiliz antitröst yetkilileri de Google’ın reklamcılık uygulamalarını araştırıyor.

Gannett’in CEO’su Mike Reed yaptığı açıklamada, “Haber yayıncıları, toplulukların bel bağladığı önemli içerikleri ve zamanında, son teknoloji haberleri sunmak için dijital reklam gelirlerine güveniyor,” dedi, “yine de Google’ın uygulamalarının olumsuz bir etkisi oldu; , ama aynı zamanda yerel haberlerin azaltılmasını ve yayılmasını da zorluyor.”

Gannett, USA Today’in yanı sıra ülke çapında The Arizona Republic ve The Palm Beach Post dahil olmak üzere 200’den fazla günlük gazete yayınlamaktadır. Yayıncı, davada 2019’dan bu yana 170’ten fazla yayını durdurduğunu söyledi.

Google Ads başkan yardımcısı Dan Taylor, Salı günü davaya yanıt olarak “Bu iddialar tamamen yanlış” dedi.

Bay Taylor, yayıncıların reklam teknolojisi için pek çok seçeneğe sahip olduğunu ve Google araçlarını kullanırlarsa “gelirin çoğunu ellerinde tuttuklarını” söyledi.


Taylor, “Mahkemeye reklam ürünlerimizin yayıncılara nasıl fayda sağlayacağını göstereceğiz ve içeriklerini çevrimiçi olarak finanse etmelerine yardımcı olacağız,” diye ekledi.

Google, geçen yılki 60 milyar dolarlık kârının yaklaşık yüzde 80’ini arama, YouTube ve e-posta gibi popüler hizmetleri destekleyen reklamlardan elde etti.
 
Üst