BadılCan
Active member
Adalet Bakanlığı, yasadışı bir tekel olan Ticketmaster'ın sahibi olan konser devi Live Nation Entertainment'a karşı açtığı davada, sektöre perde arkası nadir bir bakış sağlayan bir dizi dahili iletişime güvendi.
Adalet Bakanlığı Perşembe günü açılan geniş kapsamlı bir davada, Live Nation ile Ticketmaster'ın 2010 yılındaki birleşmesinin rekabete zarar verdiğini, yenilikçiliği bastırdığını ve tüketiciler için daha yüksek bilet fiyatları ve ücretlere yol açtığını savundu. Şirketin dağılması çağrısında bulunuldu.
Aynı zamanda dünyanın en büyük konser organizatörü olan Live Nation, tekel olmadığını söyleyerek yanıt verdi ve fiyatları artırma konusunda tek yetkiye sahip olduğunu reddetti. Hükümetin büyük bir güce sahip olduğu iddiasının aksine Live Nation, artık her zamankinden daha fazla rekabete sahip olduğunu ve Adalet Bakanlığı'nın davasının “bilet fiyatlarını veya hizmet ücretlerini düşürmeyeceğini” söylüyor.
Hükümet, iddiasını kanıtlamak için Live Nation CEO'su Michael Rapino ve konser dünyasındaki diğer etkili isimler tarafından yazıldığını söylediği e-postaların ifşa edilmesine güvendi.
İşte o suçlamalardan bazıları.
Potansiyel bir rakibin Kanye West konseri
2021'deki bir bölüm, Adalet Bakanlığı'nın Live Nation'ın rekabet avantajını korumak için aşırı önlemler aldığı yönündeki iddialarını araştırıyor.
Aynı yılın sonlarında hükümet, Live Nation'ın özel sermaye şirketi Silver Lake'e karşı “ticari misilleme” tehdidinde bulunduğunu söyledi. Bu, LA Coliseum'da merakla beklenen Kanye West ve Drake yardım şovunda yer alan Avustralyalı biletleme ve promosyon şirketi TEG'e yatırım yapmıştı. Silver Lake ayrıca Live Nation ile yakın bağları olan bir etkinlik yönetimi şirketi olan Oak View Group'a da yatırım yapmıştı.
Hükümete göre Rapino, Oak View Group yöneticisine TEG'yi rakip olarak gördüğünden şikayetçi oldu ve Oak View Group yatırımcıya Live Nation'ın “mutlu olmadığını” söyledi. Rapino daha sonra Silver Lake'e Oak View Group'ta “her şey dahil” olduğunu söyledi, “burada asıl önemli olan mekanlarda – biletleme/reklamcılık vs.'ye yapılan bu yatırımla neden bana hakaret ediyorlar?”
TEG, StubHub aracılığıyla bazı biletlerin satışı için anlaşma yapmıştı. İddiaya göre Live Nation, bu biletleri engelleyerek TEG'i “karıştırmaya” çalıştı ve bunun sonucunda “yüzlerce StubHub müşterisinin etkinliğe girişi engellendi.”
Live Nation daha sonra Oak View Group'u desteklemeyi bırakmakla tehdit etti ve Oak View Group'un güçlü sanatçı yöneticisi ve kurucu ortağı Irving Azoff, TEG'in yönettiği sanatçılarla konser vermesini yasakladı. Azoff, Rapino'ya Silver Lake'in TEG'i satmasını talep edeceğini söyledi ve Rapino, “Seni seviyorum” diye yanıt verdi. Davaya göre Silver Lake, TEG'i satmak istedi ve bunu Live Nation'a teklif etti.
Adalet Bakanlığı'nın davasına uzun bir yanıt veren Live Nation'un kurumsal ve düzenleyici işlerden sorumlu başkan yardımcısı Dan Wall, Live Nation'ın Silver Lake'i tehdit ettiği iddiasının “sadece gerçekleri göz ardı etmekle kalmayıp aynı zamanda derin ikiyüzlülüğü de ortaya çıkardığını” söyledi.
Wall, Rapino'nun şikayetinin, hem Adalet Bakanlığı hem de Federal Ticaret Komisyonu tarafından “rekabetçi karışıklıklar nedeniyle özel sermaye şirketlerinin aynı sektöre birden fazla yatırım yapması” konusunda dile getirdiği endişelerle “esasen aynı” olduğunu söyledi.
Live Nation, LA Coliseum'daki konserle ilgili ayrı bir açıklamada şunları söyledi: “Biz yalnızca TEG'in biletleri doğrudan ikincil piyasaya sunma çabalarını engelledik, böylece ilk satış biletlerine ilişkin münhasır haklarımızı ihlal ettik.” yorum talebi.
Rakip bir “çekiç” haline gelir
Hükümete göre Live Nation, başlangıçta Oak View Group'u “büyük rakiplerinden” biri olarak görüyordu. Ancak hükümete göre iki şirket kısa sürede “kendi aralarındaki rekabeti önlemek ve Live Nation'ın hakimiyetini sağlamlaştırmak için karşılıklı yarar sağlayan bir iş planı geliştirmek” için “komplo kurdu”.
Hükümete göre Oak View Group, Live Nation için bir “temsilci” olarak hareket etti ve hatta kendisinden daha büyük şirket için “pezevenk” ve “tozluk” olarak bahsetti. Kısmen, Live Nation adına, Ticketmaster'ı terk edip başka bir bilet sağlayıcısı almayı düşünen mekanlara karşı tehditlerde bulundu.
Hükümetin şikayetinde, Rapino'nun Oak View Group yöneticilerine Live Nation'ın birlikte çalıştığı bir sanatçının yer aldığı şovları tanıtma niyetleri hakkında şikayette bulunduğu iddia edilen 2016 e-postalarına atıfta bulunuluyor. Oak View Group geri adım atıyor. Şikayette adı geçmeyen ancak Timothy Leiweke olduğu belirtilen şirketin CEO'su şunları söylüyor: “Çalışanlarımız biraz aceleci davrandı. Herkes Live Nation ile herhangi bir promosyon yapmadığımızı ve sadece turne yaptığımızı biliyor.”
Live Nation'ın genel müdürü Wall, yanıtında Oak View Group'un “hiçbir zaman bir konser organizatörü olmadığını ve olmayı hedeflemediğini” ve sadece zaman zaman karanlık geceyi mekanlarından birinde düzenlemeye çalıştığını söyledi. . Wall, “Bunu konser organizatörlerinin rekabet etmemeleri yönünde bir anlaşma olarak göstermek saçma” diye yazdı. Oak View Group'un bir temsilcisi yorum yapmaktan kaçındı.
Barclays Center'da bir bilet yarışmacısı
2023'ün başlarında Haber, Brooklyn'deki Barclays Center arenasının, yedi yıllık anlaşma imzaladığı genç ve agresif bilet şirketi SeatGeek ile yollarını ayıracağı ve yeni bir anlaşma imzalayacağı haberini verdi. Ticketmaster'la birlikte.
Ani değişiklik sektörde bir karışıklığa neden oldu ve Live Nation'ın, Ticketmaster'ın SeatGeek'e taşınmasına misilleme olarak Live Nation'ın en büyük turlarına mekan erişimini engelleyip engellemediği konusunda sorulara yol açtı. Live Nation o zamanlar bunu yalanlamıştı ve Times'ın konser tarihlerine ilişkin incelemesi sonuçsuz kalmıştı. Barclays'teki Live Nation sponsorluğundaki programların sayısı aslında SeatGeek'in devralınmasından bu yana düşmüştü, ancak bağımsız tanıtımcıların sayısı da aynı şekilde arttı.
Adalet Bakanlığı'nın davasında Barclays'in adı geçmiyor ancak Wall, Perşembe günü geç saatlerde yatırımcılarla yaptığı konferans görüşmesinde bunu doğruladı. Hükümet, mekanın SeatGeek'e geçeceğini duyan mekanın genel müdürüne “kıdemli bir Live Nation yöneticisi” tarafından gönderildiği iddia edilen bir e-postayı aktarıyor: “Ne olursa olsun” diyor e-posta, “LN ile daha yakın bir ilişki düşünmeli ve sadece kim daha büyük bir sponsorluk çeki yazar?” ifadesinin üzerine “göz kırp” emojisi eklenir.
Hükümete göre Live Nation “tehditlerini yerine getirdi ve konserleri başka mekanlara taşıdı.”
Live Nation yanıtında şunları belirtti: “Konserlerin, organizatörlerin SeatGeek kararına karşı çıkmak için yeniden yönlendirildiğini kategorik olarak reddediyoruz.”
Rakip şirketlerin satın alınması
Hükümet, Live Nation'ın hem konser barındırma hem de bilet pazarlamadaki rakipleri ortadan kaldırmak amacıyla bir dizi şirketi satın aldığını savunuyor.
Hükümetin belirttiği örnekler arasında, SmithsTix adlı bölgesel bir bilet şirketini kullanan Utah'taki United Concerts da yer alıyor. Live Nation'ın iç iletişimine göre hükümet, şirketin Utah'taki bilet satışlarında daha güçlü bir yer edinmek istediğini ancak SmithsTix'i satın almamaya karar verdiğini çünkü bunun “bizim için Adalet Bakanlığı'na bir gezi anlamına geleceğini” söyledi. Bunun yerine Live Nation, 2017'de United Concerts'ı satın aldı ve mekanlarını Ticketmaster'a dönüştürdü; SmithsTix'in sonunda iflas ettiği söylendi.
Bir başka örnek ise Tennessee'deki Bonnaroo festivalinde rol alan AC Entertainment'tır. Live Nation, 2016 yılında şirketin çoğunluk hissesini satın aldı. Davaya göre bir Live Nation yöneticisi, anlaşmanın “özellikle heyecan verici olmadığını” düşündü ancak bunu AEG'ye karşı “savunma amaçlı bir hamle” olarak nitelendirdi. 2018'de Live Nation, Ticketmaster dışında bilet satıcılarını kullanan Wisconsin organizatörü Frank Productions'ı satın aldı; Live Nation şirketi satın aldı ve “mekanlara özel Ticketmaster sözleşmeleri verdi.”
Cevap olarak Wall, AC Entertainment ile anlaşmanın 60'lı yaşlarında olan ve emekli olmak isteyen bir organizatörle yapıldığını söyledi. Wall, “Live Nation'ın Knoxville'de ofisi yoktu, bu yüzden anlaşmayı 15 milyon dolara yaptılar” diye yazdı. “Cidden? Adalet Bakanlığı bunu mu sorguluyor?”
Adalet Bakanlığı Perşembe günü açılan geniş kapsamlı bir davada, Live Nation ile Ticketmaster'ın 2010 yılındaki birleşmesinin rekabete zarar verdiğini, yenilikçiliği bastırdığını ve tüketiciler için daha yüksek bilet fiyatları ve ücretlere yol açtığını savundu. Şirketin dağılması çağrısında bulunuldu.
Aynı zamanda dünyanın en büyük konser organizatörü olan Live Nation, tekel olmadığını söyleyerek yanıt verdi ve fiyatları artırma konusunda tek yetkiye sahip olduğunu reddetti. Hükümetin büyük bir güce sahip olduğu iddiasının aksine Live Nation, artık her zamankinden daha fazla rekabete sahip olduğunu ve Adalet Bakanlığı'nın davasının “bilet fiyatlarını veya hizmet ücretlerini düşürmeyeceğini” söylüyor.
Hükümet, iddiasını kanıtlamak için Live Nation CEO'su Michael Rapino ve konser dünyasındaki diğer etkili isimler tarafından yazıldığını söylediği e-postaların ifşa edilmesine güvendi.
İşte o suçlamalardan bazıları.
Potansiyel bir rakibin Kanye West konseri
2021'deki bir bölüm, Adalet Bakanlığı'nın Live Nation'ın rekabet avantajını korumak için aşırı önlemler aldığı yönündeki iddialarını araştırıyor.
Aynı yılın sonlarında hükümet, Live Nation'ın özel sermaye şirketi Silver Lake'e karşı “ticari misilleme” tehdidinde bulunduğunu söyledi. Bu, LA Coliseum'da merakla beklenen Kanye West ve Drake yardım şovunda yer alan Avustralyalı biletleme ve promosyon şirketi TEG'e yatırım yapmıştı. Silver Lake ayrıca Live Nation ile yakın bağları olan bir etkinlik yönetimi şirketi olan Oak View Group'a da yatırım yapmıştı.
Hükümete göre Rapino, Oak View Group yöneticisine TEG'yi rakip olarak gördüğünden şikayetçi oldu ve Oak View Group yatırımcıya Live Nation'ın “mutlu olmadığını” söyledi. Rapino daha sonra Silver Lake'e Oak View Group'ta “her şey dahil” olduğunu söyledi, “burada asıl önemli olan mekanlarda – biletleme/reklamcılık vs.'ye yapılan bu yatırımla neden bana hakaret ediyorlar?”
TEG, StubHub aracılığıyla bazı biletlerin satışı için anlaşma yapmıştı. İddiaya göre Live Nation, bu biletleri engelleyerek TEG'i “karıştırmaya” çalıştı ve bunun sonucunda “yüzlerce StubHub müşterisinin etkinliğe girişi engellendi.”
Live Nation daha sonra Oak View Group'u desteklemeyi bırakmakla tehdit etti ve Oak View Group'un güçlü sanatçı yöneticisi ve kurucu ortağı Irving Azoff, TEG'in yönettiği sanatçılarla konser vermesini yasakladı. Azoff, Rapino'ya Silver Lake'in TEG'i satmasını talep edeceğini söyledi ve Rapino, “Seni seviyorum” diye yanıt verdi. Davaya göre Silver Lake, TEG'i satmak istedi ve bunu Live Nation'a teklif etti.
Adalet Bakanlığı'nın davasına uzun bir yanıt veren Live Nation'un kurumsal ve düzenleyici işlerden sorumlu başkan yardımcısı Dan Wall, Live Nation'ın Silver Lake'i tehdit ettiği iddiasının “sadece gerçekleri göz ardı etmekle kalmayıp aynı zamanda derin ikiyüzlülüğü de ortaya çıkardığını” söyledi.
Wall, Rapino'nun şikayetinin, hem Adalet Bakanlığı hem de Federal Ticaret Komisyonu tarafından “rekabetçi karışıklıklar nedeniyle özel sermaye şirketlerinin aynı sektöre birden fazla yatırım yapması” konusunda dile getirdiği endişelerle “esasen aynı” olduğunu söyledi.
Live Nation, LA Coliseum'daki konserle ilgili ayrı bir açıklamada şunları söyledi: “Biz yalnızca TEG'in biletleri doğrudan ikincil piyasaya sunma çabalarını engelledik, böylece ilk satış biletlerine ilişkin münhasır haklarımızı ihlal ettik.” yorum talebi.
Rakip bir “çekiç” haline gelir
Hükümete göre Live Nation, başlangıçta Oak View Group'u “büyük rakiplerinden” biri olarak görüyordu. Ancak hükümete göre iki şirket kısa sürede “kendi aralarındaki rekabeti önlemek ve Live Nation'ın hakimiyetini sağlamlaştırmak için karşılıklı yarar sağlayan bir iş planı geliştirmek” için “komplo kurdu”.
Hükümete göre Oak View Group, Live Nation için bir “temsilci” olarak hareket etti ve hatta kendisinden daha büyük şirket için “pezevenk” ve “tozluk” olarak bahsetti. Kısmen, Live Nation adına, Ticketmaster'ı terk edip başka bir bilet sağlayıcısı almayı düşünen mekanlara karşı tehditlerde bulundu.
Hükümetin şikayetinde, Rapino'nun Oak View Group yöneticilerine Live Nation'ın birlikte çalıştığı bir sanatçının yer aldığı şovları tanıtma niyetleri hakkında şikayette bulunduğu iddia edilen 2016 e-postalarına atıfta bulunuluyor. Oak View Group geri adım atıyor. Şikayette adı geçmeyen ancak Timothy Leiweke olduğu belirtilen şirketin CEO'su şunları söylüyor: “Çalışanlarımız biraz aceleci davrandı. Herkes Live Nation ile herhangi bir promosyon yapmadığımızı ve sadece turne yaptığımızı biliyor.”
Live Nation'ın genel müdürü Wall, yanıtında Oak View Group'un “hiçbir zaman bir konser organizatörü olmadığını ve olmayı hedeflemediğini” ve sadece zaman zaman karanlık geceyi mekanlarından birinde düzenlemeye çalıştığını söyledi. . Wall, “Bunu konser organizatörlerinin rekabet etmemeleri yönünde bir anlaşma olarak göstermek saçma” diye yazdı. Oak View Group'un bir temsilcisi yorum yapmaktan kaçındı.
Barclays Center'da bir bilet yarışmacısı
2023'ün başlarında Haber, Brooklyn'deki Barclays Center arenasının, yedi yıllık anlaşma imzaladığı genç ve agresif bilet şirketi SeatGeek ile yollarını ayıracağı ve yeni bir anlaşma imzalayacağı haberini verdi. Ticketmaster'la birlikte.
Ani değişiklik sektörde bir karışıklığa neden oldu ve Live Nation'ın, Ticketmaster'ın SeatGeek'e taşınmasına misilleme olarak Live Nation'ın en büyük turlarına mekan erişimini engelleyip engellemediği konusunda sorulara yol açtı. Live Nation o zamanlar bunu yalanlamıştı ve Times'ın konser tarihlerine ilişkin incelemesi sonuçsuz kalmıştı. Barclays'teki Live Nation sponsorluğundaki programların sayısı aslında SeatGeek'in devralınmasından bu yana düşmüştü, ancak bağımsız tanıtımcıların sayısı da aynı şekilde arttı.
Adalet Bakanlığı'nın davasında Barclays'in adı geçmiyor ancak Wall, Perşembe günü geç saatlerde yatırımcılarla yaptığı konferans görüşmesinde bunu doğruladı. Hükümet, mekanın SeatGeek'e geçeceğini duyan mekanın genel müdürüne “kıdemli bir Live Nation yöneticisi” tarafından gönderildiği iddia edilen bir e-postayı aktarıyor: “Ne olursa olsun” diyor e-posta, “LN ile daha yakın bir ilişki düşünmeli ve sadece kim daha büyük bir sponsorluk çeki yazar?” ifadesinin üzerine “göz kırp” emojisi eklenir.
Hükümete göre Live Nation “tehditlerini yerine getirdi ve konserleri başka mekanlara taşıdı.”
Live Nation yanıtında şunları belirtti: “Konserlerin, organizatörlerin SeatGeek kararına karşı çıkmak için yeniden yönlendirildiğini kategorik olarak reddediyoruz.”
Rakip şirketlerin satın alınması
Hükümet, Live Nation'ın hem konser barındırma hem de bilet pazarlamadaki rakipleri ortadan kaldırmak amacıyla bir dizi şirketi satın aldığını savunuyor.
Hükümetin belirttiği örnekler arasında, SmithsTix adlı bölgesel bir bilet şirketini kullanan Utah'taki United Concerts da yer alıyor. Live Nation'ın iç iletişimine göre hükümet, şirketin Utah'taki bilet satışlarında daha güçlü bir yer edinmek istediğini ancak SmithsTix'i satın almamaya karar verdiğini çünkü bunun “bizim için Adalet Bakanlığı'na bir gezi anlamına geleceğini” söyledi. Bunun yerine Live Nation, 2017'de United Concerts'ı satın aldı ve mekanlarını Ticketmaster'a dönüştürdü; SmithsTix'in sonunda iflas ettiği söylendi.
Bir başka örnek ise Tennessee'deki Bonnaroo festivalinde rol alan AC Entertainment'tır. Live Nation, 2016 yılında şirketin çoğunluk hissesini satın aldı. Davaya göre bir Live Nation yöneticisi, anlaşmanın “özellikle heyecan verici olmadığını” düşündü ancak bunu AEG'ye karşı “savunma amaçlı bir hamle” olarak nitelendirdi. 2018'de Live Nation, Ticketmaster dışında bilet satıcılarını kullanan Wisconsin organizatörü Frank Productions'ı satın aldı; Live Nation şirketi satın aldı ve “mekanlara özel Ticketmaster sözleşmeleri verdi.”
Cevap olarak Wall, AC Entertainment ile anlaşmanın 60'lı yaşlarında olan ve emekli olmak isteyen bir organizatörle yapıldığını söyledi. Wall, “Live Nation'ın Knoxville'de ofisi yoktu, bu yüzden anlaşmayı 15 milyon dolara yaptılar” diye yazdı. “Cidden? Adalet Bakanlığı bunu mu sorguluyor?”