Instagram'ın haber sitesi olarak tedirgin yükselişi

BadılCan

Member
Geçtiğimiz Çarşamba günü Brooklyn'in Dumbo semtinde, CBS, Bloomberg News ve Fox News'in eski yapımcısı Mosheh Oinounou Instagram'da geziniyordu. Sabahına büyük gazeteleri ve bir düzineden fazla haber bültenini okuyarak başlamıştı. Daha sonra günün çoğunu, makalelerin çoğunu Mo News takma adı altında Instagram hesabında gönderilere dönüştürerek geçirdi.

Yaşlanan Amerikalılarla ilgili bir Wall Street Journal haberi, bir pasta resmiyle yayılıyordu: “Bu yıl 65 yaşına giren rekor sayıda Amerikalı: zengin, aktif ve bekar.” 41 yaşındaki nazik Bay Oinounou da arada sırada ortaya çıktı. -old, Cumhuriyetçi başkan adaylarının nasıl oy kullandığının ve Başkan Biden'ın New Hampshire'da neden aday olduğunun ne kadar önemli olduğunu açıklamak için günlük haber podcast'inin ortak sunucusuyla birlikte kamera karşısına geçti.

İçerik, Mo News'e 436.000 Instagram takipçisi kazandırdı ve pandemik bir yan projeyi, üç tam zamanlı çalışanı olan ve daha büyük bir ilgi odağı olan bir işletmeye dönüştürdü. Aralık ayında Dışişleri Bakanlığı, Mo News'e Dışişleri Bakanı Antony J. Blinken ile bir röportaj teklif etti. Bay Oinounou, ajansın kendisine şunları söylediğini söyledi: “İnsanların haberleri nasıl aldıklarını anlıyoruz.”


Bay Oinounou bir röportajında ”İnsanlar geleneksel medyadan aldıkları bilgiler konusunda çok eleştirel ve alaycı davranıyorlar” dedi. “Bu adam Instagram'da haberi verdiğinde yankılanıyor.”


Bay Oinounou, Instagram'da bilgilerin nasıl paketleneceğini ve iletileceğini çözen ve sosyal platformu haberlerde giderek daha güçlü hale getiren çok sayıda kişiden biri. Birçok Y Kuşağı ve Nesiller

Haber da dahil olmak üzere geleneksel haber kuruluşlarının hikayelerini paylaştıkları geniş Instagram akışları vardır. Ancak bu mesajlaşma hesaplarının farklı bir çekiciliği var ve son yıllarda daha da görünür hale geldi.

Eski tarz bloglar gibi içerikleri seçiyorlar ve TikTok ve YouTube fenomenleri gibi kamerayla konuşuyorlar. Birçok büyük medya kuruluşundan manşetler alıyorlar ve kendi analizlerini ekliyorlar. Yorumlarda ve doğrudan mesajlarda takipçilerle konuşuyorlar ve geri bildirimleri ve soruları sonraki gönderileri şekillendirmek için kullanıyorlar. Birçoğu tarafsız olacağına söz veriyor.

CNN'in eski Beyaz Saray baş muhabiri Jessica Yellin, “Birçok insanın güvendiği şefleri, güvendiği doktorları var ve bir de güvendikleri bir haber ve bilgi kategorisi var” dedi. News Not Noise adlı medya markası ve haber Instagram hesabında 650.000'den fazla takipçisi bulunan Bayan Yellin, kendisini bir “bilgi kaynağı” olarak tanımlıyor.


Tüm bunlar, Meta'ya ait olan Instagram'ı, bu yılki ABD başkanlık seçimlerinde önemi giderek artan bir haber aracı haline getiriyor. Pew Research'e göre ABD'li yetişkinlerin yüzde 16'sı geçen yıl Instagram'da düzenli güncellemeler aldı; bu oran TikTok, X ve Reddit'i geride bırakarak 2018'deki yüzde 8'den daha yüksekti. Bu grubun yarısından fazlası kadındı.

Platform siyasi içeriğin önemini azaltmaya çalışsa da haber fenomenleri Instagram'da popüler hale geldi. Instagram ve kardeş platformu Facebook, yanlış bilgi yaymak ve siyasi tartışmaları alevlendirmekle suçlanıyor. Instagram'ın başkanı Adam Mosseri, uygulamanın haber hesaplarıyla ortaklık kurmasına veya tanıtımını yapmasına karşıydı.

Bu ay Bay Mosseri, kullanıcılar görmeyi seçmedikçe Instagram'ın uygulamanın çeşitli bölümlerinde “siyasi içerik” önermeyeceğini söyledi. Platform, siyasi içeriğin “kanunlar, seçimler veya sosyal konular gibi şeylerle potansiyel olarak ilgili” gönderiler içerdiğini söyledi.

Sosyal medya yönetim şirketi Dash Hudson tarafından yapılan bir analize göre, Bay Mosseri'nin duyurusunu takip eden hafta haber hesaplarında paylaşım, yorum, beğeni, erişim ve video görüntülemelerinde düşüş görüldü. Şirket, The Times ve NPR dahil olmak üzere Instagram'daki 70 büyük haber hesabının paylaşımlarının haftalık ortalama yüzde 26 düştüğünü tespit etti.

Bayan Yellin, protesto olarak Instagram'daki değişiklikleri kınayan bir video hazırladı ve haber bülteninde bu hamlelerin “kaçınılmaz olarak seçmenlerin ne kadar iyi bilgilendirildiği üzerinde bir etkiye sahip olacağını ve medyanın geleceği ve hatta… demokrasi.”


Bir Instagram sözcüsü, Bay Mosseri'nin açıklamalarının ötesinde yorum yapmayı reddetti. Bay Mosseri daha önce bazı haber fenomenlerini çalışmalarından dolayı övmüştü. Instagram'da ücretli, yalnızca abonelere özel bir Mo News hesabını takip ediyor.

Instagram'daki öne çıkan haber etkileyicileri arasında, Duluth, Minnesota'da eski bir lise öğretmeni olan ve hükümetin temellerini açıklayarak bir milyondan fazla takipçinin ilgisini çeken 46 yaşındaki Sharon McMahon yer alıyor. 134.000'den fazla takipçisi olan bir avukat olan Emily Amick (39) gibi açıkça politik nüfuz sahibi kişiler var. Diğer haber hesapları arasında, Instagram'ı geleneksel haber kanallarından yabancılaşmış hisseden benzer düşüncelere sahip insanlara ulaşmanın önemli bir yolu olarak gören 20'li yaşlarındaki kişiler tarafından kurulan Roca News yer alıyor.

Bayan McMahon, 2020 seçimleri öncesinde yanlış bilgileri gördükten sonra Instagram haber hesabını başlatmak için ilham aldığını söyledi. Kısa süre önce Instagram hesabında, ABD'nin güney sınırında Gümrük ve Sınır Koruma'dan gelen göçmenlerin karşılaşmalarına ilişkin çizelgeler yayınladı ve bu çizelgeler 30.000'den fazla beğeni aldı, ayrıca Minnesota'dan bir Demokrat olan Temsilci Dean Phillips ile Başkan Biden'a tam bir rakip olan bir röportaj da yayınladı. .

Bayan McMahon, “Kendimi aslında bir gazeteci olarak değil, daha çok bir öğretmen olarak görüyorum” dedi. “Haber almak, hikayeyi araştırmak ve kaynakları belirlemek yerine neler olduğunu açıklıyorum.”

Instagram, hesapların reklamlar veya abonelikler yoluyla para kazanabileceği haber bültenlerine ve podcast'lere genişlemek için bir başlangıç noktasıdır. Birçok haber fenomeni, Instagram gönderilerine dahil ettikleri ücretli sponsorlukları da kabul ediyor. Bayan McMahon, aboneler için bir bekleme listesi bulunan özel bir kitap kulübü işletiyor ve hükümet ve güncel siyasi konular hakkında daha fazla bilgi edinmek için ücretli video atölyeleri sunuyor.


Eski CNN muhabiri Bayan Yellin, 2018 yılında, Brett M. Kavanaugh'nun Yüksek Mahkeme onay duruşmaları sırasında Instagram'da mesaj yayınlamaya başladı. İnsanlara duruşmalarda neler olduğunu anlattı ve Trump yönetimi sırasında destekçilerine yönelik yaptırımlar gibi terimlerin tanımlanması gibi açıklamalar yaptı.

Jessica Seinfeld ve Amy Schumer gibi ünlüler Bayan Yellin'in yükselişine katkıda bulundu. Instagram'da yaklaşık 600.000 takipçisi bulunan Bayan Seinfeld, Bayan Yellin'in mesajlaşma hesabına rastladı ve insanları onu takip etmeye çağırdı.

Beş tam ve yarı zamanlı çalışanı olan Bayan Yellin, “Benim fikrim, haberlerden kaçınanların yanı sıra haberlere biraz dikkat eden ancak paniğe kapılan insanları da dahil edebilmemizdi” dedi.

Instagram'da haber sunma ilkeleri şu sloganla özetlenebilir: “Size bilgi veriyoruz, panik atak değil.”


Geçen yıl Beyaz Saray internet fenomenleri için ilk kez bir tatil partisine ev sahipliği yaptığında Bay Oinounou, Bayan Yellin ve Bayan Amick davet edilmişti. Parti için beyin fırtınası yapılmasına yardımcı olan Beyaz Saray Dijital Strateji Ofisi yöneticisi Christian Tom, yönetimin düzenli olarak Instagram mesajlaşma hesaplarıyla çalıştığını söyledi.

“Beyaz Saray'dan haber alamayabilecek veya Beyaz Saray'ı hiç takip etmeyebilecek milyonlarca kişilik bir kitleye ulaşan haber ve bilgileri paylaşan pek çok hesap var” dedi.

Bay Tom, @Impact ve @Betches_News gibi Instagram'da ilk haber markalarını, @Pubity gibi meme ve eğlence hesaplarını ve MeidasTouch ve A More Perfect Union gibi ilerici medya yayınlarını işaret etti.

“Her nesil bu araçları yapıyor ve kendi yöntemleriyle kullanıyor” dedi.

Instagram'ın haber içeriğindeki değişikliklere rağmen kullanıcılar, halihazırda takip ettikleri hesaplardan ve arkadaşlarının Hikayelerinden haberleri görmeye devam edecek.

Bay Oinounou, “Herkes, deyim yerindeyse, arkadaşları ve aileleri için bir yayıncı veya bilgi kaynağı haline geldi” dedi.


Bayan Amick, meslektaşlarının haber almak için Instagram'a yöneldiğini izlediğini çünkü “sosyal medya uygulamalarının nesillere göre katmanlaştığını” söyledi. Kendisini Mo News veya Bayan Yellin gibi bir haber kaynağı yerine bir tür “genel görüş editörü” olarak görüyor ve Instagram'ı, Y kuşağı kadınlarını üreme hakları gibi konularda harekete geçirecek bir yer olarak görüyor.

“Y kuşağının anneleri olan arkadaşlarım meşgul; işleri var, çocukları var, masaya yemek koymak zorundalar” dedi. “Haberleri takip etmek için fazla zamanları yok ve zaten Instagram'dalardı. Bu onların haberleri halihazırda kullandıkları bir yöntemle tüketmelerine olanak tanıyor.”
 
Üst