İstanbul’da zafer Bottas’ın! İşte yarışın tüm bilgileri

GecKalmam

Member
Formula 1 Rolex Türkiye Grand Prix’sini kazanan Mercedes pilotu Fin Valtteri Bottas, bu dönem birinci birinciliğini elde ederken, mesleğinde birinci kere İstanbul’da yarış kazandı.
Mercedes’in Fin pilotu Valtteri Bottas, grup arkadaşı Lewis Hamilton’ın cezası niçiniyle pole konumundan başladığı yarışı zorlanmadan tıpkı durumda bitirdi.
Türkiye Grand Prix’sinde 49 cins boyunca liderlik koltuğunda oturan Bottas, yarışı 1 saat 31 dakika 4.103 saniyede tamamlayarak mesleğinin 10. grand prix zaferine uzandı.
Bottas ayrıyeten Türkiye Grand Prix’sinde en süratli cins atan isim oldu. Fin pilot, 5,3 kilometrelik pistte 1 dakika 30.432 saniyeyle en süratli tıp vaktine ulaştı.
Red Bull’dan ikili podyum sevinci
Red Bull pilotlarından Max Verstappen ikinci sırada başladığı yarışı birebir sırada tamamlarken, 6. cepten start alan Sergio Perez ise üçüncülüğü elde etti.
Yarış boyunca yalnızca önder Bottas’ın önündeki araçlara cins bindirdiği sırada farkı 2 saniyenin altına düşürebilen Verstappen, Fin pilotu hiç zorlayamadı.
Hamilton ile girdiği şampiyonluk çabasında ıslak tabanda risk almayan Hollandalı pilot, podyumun ikinci basamağına çıktı.
Perez ise yarışta Fernando Alonso, Pierre Gasly ve son kısımda de Charles Leclerc’i geride bırakarak geçen yılın akabinde bu yıl da podyuma çıkmayı başardı.
Meksikalı pilot, geçen yılki yarışı Hamilton’ın akabinde ikinci sırada tamamlamıştı.

Hamilton, podyuma çıkamadı
İçten yanmalı motorunu değiştirdiği için pole konumunu kazanmasına rağmen yarışa 11. kolay başlayan Lewis Hamilton, Fernando Alonso’nun spin atması ve Sebastian Vettel’i geçmesiyle iki sıra yükseldi.
8. çeşide kadar Yuki Tsunoda’nın ardında kalan Hamilton, bu tıpta Japon pilotu, bir daha sonraki tıpta da Lance Stroll’ü geçerek 7. sıraya yerleşti.
1.34.206 ile en süratli çeşit vaktini elde eden Hamilton, 12. virajda geç fren yaparak McLaren pilotu Lando Norris’i geride bıraktı ve 11. cinste 6’ncılığı elde etti.
Önündeki AlphaTauri pilotu Pierre Gasly’yi 15. tıpta geçen Büyük Britanyalı pilot, 4. sıradaki Red Bull pilotu Sergio Perez’in gerisine yerleşti.
35. tıpta lastik lastiğe çabayla geçen Hamilton’ın atağına start düzlüğünün sonunda geç fren yaparak uygun cevap veren Perez, yerini korudu.
Hamilton, 43. cinste grubun pit alanına gelmesi istikametindeki çağrıyı reddederek yarışa devam etti. Lastikleri hayli aşınan tecrübeli pilot, bitime 7 cins kala pit alanına gelmek zorunda kaldı ve 5. sırada yarışa döndü.
Son tiplerde kadrosuyla lastik değiştirme konusunda fikir ayrılığı yaşayan ve isteksiz bir biçimde pit alanına gelen Hamilton, 11. cepten başladığı yarışı altı sıra yükselerek 5. bitirdi.
Leclerc podyumu son tiplerde kaçırdı
Yarışa üçüncü sırada başlayan Charles Leclerc, önündeki iki pilot Valtteri Bottas ve Max Verstappen’e bakılırsa daha geç pit alanına girdi.
41. tıpta ekibine telsizden birebir lastik kadrosuyla yarışı bitirip bitiremeyeceğini soran ve “evet” karşılığını alan Monakolu genç pilot, başkan götürdüğü yarışta Bottas’a geçilmesinin akabinde 48. çeşitte pit alanına geldi.
Hamilton’ın da tıpkı yolu izlemesiyle bir daha 3. sıraya çıkan Leclerc, 51. çeşitte Red Bull pilotu Sergio Perez’in atağına karşılık veremeyince podyum talihini kaybetti.
Güç ünitesini değiştirdiği için yarışa 19. kolay başlayan İspanyol Carlos Sainz ise üst üste yaptığı ataklarla 9. sıraya kadar yükseldi.
Pit alanında 20 saniyeden çok kalarak pistte yakaladığı avantajı kaybeden Sainz, yarışı 8. bitirdi ve 4 puanın sahibi oldu.
Yarış dışı kalan pilot olmadı
Geçen yıl 4 pilotun yarış dışı kaldığı Türkiye Grand Prix’sinde bu yıl bütün pilotlar damalı bayrağı gördü.
Islak yere karşın 58 çeşit boyunca güvenlik aracı piste hiç girmezken, kırmızı bayraklar da sallanmadı.
Kadrolardan tek pit stop stratejisi
Türkiye Grand Prix’sinde ıslak taban lastikleriyle başlayan tüm kadrolar, yarış boyunca tek pit stop stratejisiyle gayret etti.
Yalnızca Alpine pilotu Esteban Ocon’un pit alanına gelmediği yarışta, Bottas, Hamilton ve Leclerc rakiplerine nazaran daha geç cinslerde lastik değiştirdi.
39. tıpta orta hamur lastikleriyle pit alanından çıkan Aston Martin pilotu Sebastian Vettel, tutunma sorunu yaşayınca bir daha sonraki cinste bir daha pit alanına döndü ve ıslak taban lastiklerini taktı.
Yarış severler tribüne döndü
10 yıl daha sonra birinci defa seyircili düzenlenen Türkiye Grand Prix’sinde yarış severler yağmurlu havaya karşın tribünleri doldurdu.
Salgın niçiniyle geçen yıl izleyicisiz düzenlenen Türkiye Grand Prix’si bu yıl yarı kapasiteyle gerçekleştirildi. 240 bin kişilik kapasiteye sahip Intercity İstanbul Park için satışa çıkarılan 100 bin biletin tamamına yakını satılırken, tribünler ve pistin etrafında belirlenen alanlarda yerlerini alan yarış severler Formula 1 hasretini giderdi.
Formula 1 pilotları, yarış öncesinde üstü açık bir otobüsle çeşit atarak seyircileri selamladı.
Bu ortada Türkiye Grand Prix’sini 70’i yabancı olmak üzere 100’den çok basın mensubu da yerinden takip etti.
Bir daha sonraki yarış ABD’de
Formula 1’de dönemin 17. etabı ABD Grand Prix’si, 22-24 Ekim’de gerçekleştirilecek.
Lewis Hamilton ve Max Verstappen kıyasıya şampiyonluk uğraşı verdiği Formula 1’de dönem ABD, Meksika, Brezilya, Katar, Suudi Arabistan ve Abu Dabi’deki yarışlarla devam edecek.
 
Üst