Kablo TV yaşam destek ünitesinde ancak yeni bir paket hayata geçiyor

BadılCan

Member
Son haftalarda, medya endüstrisi kazançlı kablolu TV paketinin uzun zamandır beklenen ölümü üzerine ellerini ovuştururken komik bir şey oldu: Yüzbinlerce insan başka bir pakete geçti.

Anna Maria, Florida’dan Christopher Antoniacci’yi ele alalım. Disney ile kablolu yayın devi Charter arasındaki çekişme, onu ESPN ve diğer pek çok ağı olmayan yaklaşık 15 milyon kablolu yayın abonesi arasında bıraktığında, meseleyi kendi eline aldı.

Charter’ın önerisi üzerine 74 yaşındaki Bay Antoniacci, ESPN gibi kanalları sunan bir yayın hizmeti olan FuboTV’yi indirdi. Bir analiz firması olan Sensor Tower’a göre, son iki haftada yaklaşık 500.000 kişi aynı şeyi yaptı.

Ücretsiz denemeye kaydolan Bay Antoniacci, “İhtiyacım olan hemen hemen her şey var” dedi. “Bu bir kablo değişimi ve işe yarıyor gibi görünüyor” diye ekledi.


Kabloların kesilmesi ülke genelinde hızlanırken ve milyonlarca Amerikalı her yıl geleneksel kablolu TV paketlerinden vazgeçerken, onlarca yıldır medya endüstrisinin temel taşı olan ücretli TV paketi altüst olma tehlikesiyle karşı karşıya. Bu durum, Charter’ın Disney’le olan sözlü savaşında kablo demetinin bazı kısımlarının “kırıldığını” ilan etmesiyle netleşti.

Ancak iki şirket arasında bu hafta yapılan anlaşma, paketin bir yere varma ihtimalinin düşük olduğunu ortaya koydu. Kablolu yayın şirketleri yayın hizmetlerini içeren yeni paketler satmayı hedeflediğinden, bu yalnızca yeni izleme alışkanlıklarına uyum sağlama meselesidir.

Anlaşmanın bir parçası olarak, Charter’ın TV müşterilerine artık Disney’in en büyük program ve filmlerinin çoğunu içeren bir yayın hizmeti olan Disney+ sunulacak.

Etkili bir araştırma firması olan MoffettNathanson Pazartesi günü yazdığı bir notta, “Bu Disney kiralama anlaşmasını daha geniş bir yeniden paylaştırmanın açılış salvosu olarak görebiliriz” dedi.

Yarım yüzyıldan fazla bir süre boyunca kablolu televizyon paketi medya tarihinin en iyi şirketlerinden biriydi. Disney gibi TV devlerine iki kez ödeme yapıldı: ilki, abonelerine ESPN gibi kanalları getirmek için her yıl milyarlarca dolar harcayan kablolu yayın sağlayıcıları tarafından ve ardından en popüler programların yanı sıra ürünleri tanıtmak için cüzdanlarını açan reklamverenler tarafından.


Paket aynı zamanda düzenli olarak yeni aboneler ekleyen kablolu yayın sağlayıcıları için de iyiydi: Geleneksel kablolu yayının zirve yaptığı 2012 yılında, 100 milyondan fazla Amerikalı paket için ödeme yaptı.

Bu dönem bitti. Analistlerin tahminlerine göre, her yıl yaklaşık beş milyon insan kablolu TV’yi bırakıyor ve yaklaşık 75 milyon Amerikalı geleneksel TV ekosisteminde kalıyor.

Çoğu analist, önümüzdeki yıllarda 40 ila 60 milyon Amerikalının bir tür geleneksel kablolu televizyon kullanmaya devam edeceğini bekliyor. Ancak keskin düşüş hem medya şirketleri hem de dağıtımcılar için durumu değiştiriyor.

Birçok kablo kesici halihazırda Netflix, Max ve Hulu gibi çeşitli hizmetlere abone olarak kendi paketlerini oluşturuyor. Disney-Charter anlaşması, genellikle geniş bant İnternet hizmeti sunan kablolu yayın sağlayıcılarının kendileri için yayın paketleri oluşturmakla ilgilendiklerini açıkça ortaya koydu.

Çeşitli reklam destekli yayın hizmetlerine sahip olan Chicken Soup for the Soul Entertainment’ın genel müdürü William Rouhina, Disney’in Charter ile yaptığı anlaşmanın geleneksel kablolu yayın işinin dramatik bir şekilde değiştiğinin kanıtı olduğunu söyledi.


Bunun sektörde çok büyük bir değişimin habercisi olabileceğini düşünüyorum” dedi.

Yeni oyunun kazananı ve kaybedenleri henüz belirlenmedi. Ancak MTV’nin kurucu ekibinin bir üyesi ve Viacom’un eski CEO’su Tom Freston, en azından kısa vadede, yeni paketin muhtemelen geleneksel kablolu yayın işi kadar karlı olmayacağını söyledi.

Bunun, nakit açısından zengin kablo işinden mümkün olduğu kadar uzun süre yararlanmaya çalışan ve bunun yerine yayın hizmetleri oluşturmaya çalışan medya endüstrisi devleri için sorun anlamına geldiğini söyledi.

Bay Freston, yayın hizmetleri tarafından henüz tam olarak kopyalanmayan canlı spor ve haber programlarının, ödemeli TV paketi için çok önemli olduğuna dikkat çekti. On milyonlarca Amerikalı için temel eğlence kaynağı olan Ulusal Futbol Ligi maçları, mevcut sözleşmeler kapsamında yıllardır geleneksel televizyonda yayınlanıyor ve kablolu yayın sağlayıcıları için bir cankurtaran halatı sağlıyor.

Ancak yayıncılar da bu bölgeye taşınmaya başlıyor. Amazon ve YouTube, futbol haklarını alarak NFL hayranlarını kendine çekiyor ve Apple, Major League Baseball ve Major League Soccer oyunlarını göstermeye başladı.

Bay Freston, “Gelişmiş teknolojinin rahatlığıyla mücadele etmek zor” dedi. “Spor ve haberler kaçınılmaz olarak yayıncılara taşındığında bu, oyunun sonu olacaktır. Ve bu nasıl bir oyundu.”


Yine de Charter ile Disney arasındaki anlaşmazlık sırasında FuboTV’ye ulaşan Bay Antoniacci, ödemeli TV’yi kalıcı olarak ortadan kaldırmaya hazır olmadığını söyledi. Onlarca yıldır kablolu televizyon abonesi olarak televizyon ve internet erişimi için para ödüyor. Kablolu yayın aboneliğini düşürmeyi ve yerel haber kanallarına erişimi içeren daha ince bir paket tutmayı düşünüyordu.

Ama şimdilik sahip olduklarını koruyor.

Bay Antoniacci, “Bu durum, bu medya sağlayıcılarını nasıl kullandığım konusunda beni çok düşündürüyor” dedi.
 
Üst