Netflix şifre paylaşımına sert önlemler almaya başladı

BadılCan

Member
Netflix şifre kırma işlemi başladı.

Akış devi Salı günü, hesaplarını evlerinin dışında yaşayan insanlarla paylaşan ABD’li üyelere e-posta gönderdi. Başkasının hesabını farklı bir yerde 30 günden fazla kullanan kişilerin hizmetten men edileceği açıklandı.

Netflix’e göre, hesaplarına bir kişinin daha erişmesi için ödeme yapmak isteyen hanelerden kişi başı ek 7,99 ABD doları tahsil edilecektir. Aksi takdirde, bu kullanıcıların kendilerinin bir hesaba kaydolmaları teşvik edilir. (Netflix, kullanıcıların algoritmalarını kaydetmek için mevcut profillerini yeni bir hesaba aktarmalarına olanak tanır.)

Haber sürpriz olmadı. Bir yıldan uzun bir süre önce, Nisan 2022’de şirket, düşüşü kısmen değişen ekonomik güçlere ve diğer akış hizmetlerinden artan rekabete bağlayarak 10 yıl sonra ilk abone kaybını duyurdu. O sırada, daha ucuz bir reklam katmanı sunmak ve haneler arasında şifre paylaşımıyla mücadele etmek de dahil olmak üzere satışları artırmanın yollarını arayacağını söyledi. Netflix, dünya çapında 100 milyon kişinin akış hizmetlerine para ödemeden eriştiğini tahmin ediyor.

Netflix artık reklam destekli sürüm için düşük uçta aylık 6,99 ABD dolarından, reklamsız sürüm için yüksek uçta aylık 19,99 ABD dolarına kadar çeşitli fiyatlandırma seçenekleri sunuyor; bu, abonelerin iki ek üye eklemesine olanak tanır. Kişi başı aylık 7 $.99.


Bazı Netflix aboneleri, şirketin yıllardır kullanıcıları şifrelerini paylaşmaya teşvik ettiğini belirterek, yeni stratejiden duydukları hoşnutsuzluğu Twitter’da dile getirdi.


Ancak bu, Netflix’in şehrin tek akış hizmeti olduğu farklı bir zamandı. Artık tüketiciler, Disney+’tan Warner Bros. Discovery’nin yeni piyasaya sürdüğü Max’e, Peacock ve Paramount+’a ve diğer pek çok seçeneğe sahip. Netflix’in abone başına daha fazla gelir elde etme çabaları, birçok tüketicinin enflasyonun ekonomik baskısını hissetmesiyle ortaya çıkıyor.

Yeni politikanın yazarların grevinin ortasında bile yürürlüğe girmesiyle, bazı etkili yazarlar, yazarlarla dayanışma içinde kullanıcılarını Netflix hesaplarını iptal etmeye çağırdı.


Yine de Netflix’in hoşnutsuzluğu beklenmedik değil. Şirket, geçen yılı stratejiyi Kanada, Yeni Zelanda, İspanya ve Portekiz gibi daha küçük pazarlarda test ederek geçirdi. Hissedarlara yazdığı son mektubunda, parola kısıtlamalarına ilk tepkinin “her pazarda çıkış tepkisi” olduğu ve ardından borçluların kendi hesaplarını etkinleştirdikten sonra “daha fazla satın alma ve gelir” olduğu belirtildi.

Netflix’in bu yılın ilk çeyreğinde stratejiyi uyguladığı Kanada’da şirket, “ücretli üyelik tabanımız artık ücretli paylaşımın kullanıma sunulmasından öncekinden daha büyük ve gelir artışı hızlandı ve şimdi daha hızlı artıyor” diye yazdı. ABD’de.” ”
 
Üst