Ryan Seacrest, “Wheel of Fortune” ve yarışma programlarının kalıcı çekiciliği

BadılCan

Member
Akış hizmetlerinin artan popülaritesi ile, TV manzarasının eski dalları yavaş yavaş gözden düşüyor.

Onlarca yıldır gündüz televizyonunun temel taşı olan pembe dizilerin sayısı bir avuç kadar azaldı. Bir zamanlar Phil Donahue, Oprah Winfrey ve Ellen DeGeneres’in sunuculuğunu yaptığı popüler gündüz talk şovları her yıl daha da nadir hale geliyor. Gece şovları azalıyor.

Ama eski bir altın adam hala güçlü: oyun şovları.

ABC’nin bu sonbahar dizisi birçoğu tarafından doldurulacak. CBS’de en uzun soluklu dizilerden biri olan The Price Is Right yeni bir stüdyoya kavuşuyor. Ve kategorinin birincisi olan “Jeopardy!” ve “Wheel of Fortune” reytingleri, en azından canlı spor müsabakaları dışında, TV’de en çok izlenen programlar arasında yer alıyor. Her ikisi de tipik bir akşamda yaklaşık dokuz milyon izleyici çekiyor ve her yıl on milyonlarca kâr elde ediyor.

Bu hafta, Jeopardy! ve Wheel of Fortune’un arkasındaki stüdyo Sony, bu türe kesin bir güven oyu verdi. Şirket, Wheel of Fortune’un bir sonraki sunucusu olarak Pat Sajak’ın yerini alması için televizyonun en tanınmış kişiliklerinden biri olan Ryan Seacrest ile uzun vadeli bir sözleşme imzaladı.


İki Sony şovunun seyircisi, rakip bir stüdyodaki bir yöneticinin sözleriyle “korkutucu derecede büyük”. Strong National Museum of Play’deki National Archives of Game Show History’de araştırmacı olan Adam Nedeff, Wheel of Fortune’un “en çılgın başarı beklentilerinden bile sağ çıktığını” söyledi.

Formatın tarihi hakkında Game Shows FAQ kitabının yazarı Bay Nedeff, “Wheel of Fortune dev olmaya devam ediyor” dedi. “Televizyon sektörü değiştikçe ve internet yayını dünyayı ele geçirirken, ‘Tekerlek’ eski, geleneksel televizyon modelinde kalıcı olacak şeylerden biri.”

Yarışma programları, yöneticilere iki büyük avantaj sunar: Kısmen birçok bölümün kısa sürede çekilebilmesi nedeniyle, oluşturulması en uygun maliyetli programlar arasındadır. Ve hala geleneksel televizyon tüketen en büyük demografik gruba, yani 60 yaş ve üstü insanlara hitap ediyorlar.

Çarkıfelek’in ortalama izleyicisi, Nielsen tarafından takip edilen en yaşlı yaş grubunda: 65+. (Geçen televizyon sezonunun yüksek reytingli prime-time eğlence programlarının çoğunun – “Survivor” (62,1), “Abbott Elementary” (60,2), “The Voice” (64,8) – medyan yaşı çok geride değil. )


Reklamverenleri en çok ilgilendiren demografi olan 50 yaşın altındaki yetişkinler arasında, iki yarışma programı benzer derecelendirmelere sahip: “Jeopardy!”, bu kategoride ortalama 1,1 milyon izleyici ve “Wheel of Fortune” bir milyon izleyici.


Oyun şovları, televizyonun şafağından beri var. 1950’lerin yarışma programlarından 1960’ların ve 1970’lerin flört programlarına kadar, yarışma programları ve Pazar öğleden sonra futbolu Amerikan televizyonunun bir parçası olmuştur.

Günümüzün en büyük başarı öyküleri, onlarca yıldır süren safkanlardır. 1976’da başlayan ve şu anda Steve Harvey’in sunuculuğunu yaptığı “Family Feud”, Nielsen’e göre bölüm başına yaklaşık sekiz milyon izleyici çekiyor ve bu, tüm sendikasyon televizyonlarındaki en yüksek izleyici rakamlarından biri. CBS, 2007’den beri Drew Carey tarafından sunulan The Price Is Right’ın dizinin bu yılki 52. sezonu için Kaliforniya, Glendale’deki “son teknoloji ürünü bir tesise” taşınacağını duyurdu.

Eylül ayından itibaren ABC, Celebrity Jeopardy’nin bir saatlik sürümünü yayınlayacak! “Ünlü Çarkıfelek”, “Şansını Zorla” ve “100.000 Dolarlık Piramit”in yer aldığı Salı geceleri ve Perşembe günleri prime time’da tam bir program.

Ağın mevcut prime-time oyun şovlarının çoğu, tam olarak gişe rekorları kıran reytingler değil. Bununla birlikte, nispeten küçük bütçeleri, özellikle senaryolu televizyonun hızla artan prodüksiyon maliyetleriyle karşılaştırıldığında, ağ yöneticilerinin onları yutmasını kolaylaştırıyor.


Sony’nin Bay Seacrest ile yaptığı yeni anlaşma, şirketin Çarkıfelek’i geleceğe taşımaya devam etmeyi planladığını gösteriyor. Anlaşmayı bilen bir kaynak, anlaşmanın 2030’ların başlarına kadar sürmesinin beklendiğini söyledi.

Ancak Bay Seacrest’i seçmek risksiz değildir. Merv Griffin, 1975’te Adam Asmaca’ya bir televizyon yanıtı olarak Çarkıfelek’i yarattığında, ilk yıllarını yaşamı sürdüren reytingler toplayarak geçirdi. Gösterinin gerçekten yükselişe geçmesi, Bay Sajak ve yardımcı sunucusu Vanna White’ın 1980’lerin başında katılmasına kadar değildi. 1980’lerin ortalarında, her gece 40 milyondan fazla izleyicinin ilgisini çekti.


Seyircilerin Bay Sajak sahnede olmadığı için kapanıp kapanmadığı açık bir sorudur. Ünlülerin beğenisini ölçen araştırma şirketi Q Score’a göre, o ve Bayan White, izleyiciler arasında ortalamanın üzerinde olumlu görüşlere sahip. Bununla birlikte, Bay Seacrest, Q Puanına göre ortalamanın altında puan alıyor ve bu, izleyicinin belirli bir kesimine doğru kutuplaşıyor olabileceğini düşündürüyor.


Ek olarak, Bayan White’ın programdaki geleceği belirsiz. Bir yıl daha sözleşmesi var ve yeni bir anlaşma için görüşmeler yapılıyor. Puck geçen hafta Bayan White’ın Bay Sajak’tan çok daha az para kazandığını ve neredeyse yirmi yıldır zam almadığını bildirdi. Pek çok “Çarkıfelek” hayranı, sosyal medyadan Bay Sajak’ın yerini alabileceğini umduğunu ifade etti – eğer ayrılırsa, seyirciler de onunla gidecek mi?

Bununla birlikte, Bay Seacrest, uzun süredir devam eden franchise’ları istikrarlı bir şekilde sağlama yeteneğini defalarca göstermiştir. Dick Clark’ın uzun süredir devam eden Yeni Yıl Arifesi şovunu başarıyla devraldı. Altı yıl boyunca Kelly Ripa ile birlikte sunuculuğunu yaptığı program Live’da bir zamanlar Regis Philbin’e ve ayrıca Michael Strahan’a ait olan bir koltuğa oturdu. Ve 2004’te, bir zamanlar Casey Kasem’in sunuculuğunu yaptığı radyo programını devraldı.

Bay Seacrest’in hızlı atanması – Bay Sajak sadece iki hafta önce 2024’te Çarkıfelek’ten ayrılacağını söyledi – aynı zamanda Sony yöneticilerinin Jeopardy’yi çevreleyen halefiyet krizinden kaçınmasının bir yolu! iki yıl önce. 2021’de Sony yöneticileri, Bay Richards’ın cinsiyetçi ve saldırgan yorumlarının internette ortaya çıkmasının ardından kamuoyundaki kargaşanın ortasında Alek Trebek’in halefi Mike Richards’ı hızla görevden aldı. Sony sonunda Ken Jennings ve Mayim Bialik’i Bay Trebek’in kalıcı halefleri olarak seçti.

Yarışma programı tarihçisi Bay Nedeff, Bay Seacrest’in gerçek yıldızın kim olduğunu anladığı sürece başarılı olması gerektiğini söyledi.

“Gösterinin en büyük itici gücü oyundur” dedi. “Oyun, gösterinin yıldızıdır.”

Brooks Barnes Ve Benjamin Mullin raporlamaya katkıda bulundu.
 
Üst