SAG-AFTRA sözleşme görüşmelerinin çöktüğünü söylediği için Hollywood’un kapanması yaklaşıyor

BadılCan

Member
160.000 televizyon ve sinema oyuncusunu temsil eden sendika, Perşembe günü erken bir tarihte greve gitmeye ve Mayıs ayında işlerini bırakan senaristlere katılmaya hazır olduğundan, Hollywood’un 63 yıldır sektör çapındaki ilk kez kapanması kesinleşmek üzereydi.

SAG-AFTRA olarak bilinen sendika, Perşembe günü Pasifik saatiyle 01:00 civarında Hollywood stüdyolarıyla yeni bir sözleşme için yapılan müzakerelerin başarısız olduğunu ve müzakere komitesinin oybirliğiyle grev önerme kararı aldığını söyledi. Önceki üç yıllık anlaşma, daha fazla görüşmeye izin vermek için 30 Haziran’da yenilendikten sonra 23:59’da sona erdi.

Sendikanın ulusal yönetim kurulu, grevle ilgili son oylama için Pasifik saatiyle sabah 9’da toplanacaktı. Seçimler Perşembe günü geç saatlerde başlayabilir.

SAG-AFTRA Başkanı Fran Drescher, stüdyoların müzakere masasındaki tepkilerini “aşağılayıcı ve saygısız” olarak nitelendirdi.


Drescher yaptığı açıklamada, “Şirketler bazı konularda anlamlı bir şekilde ilgilenmeyi reddettiler ve diğerlerinde kendimizi tamamen engelledik” dedi. Onlar iyi niyetle müzakere etmedikçe bir anlaşmaya varamayız” dedi.

Marilyn Monroe’nun zirve yaptığı 1960 yılından bu yana ilk kez oyuncular ve senaristler aynı anda greve gidecekti. Çifte grev, eğlence sektörünü fiilen durma noktasına getirir ve 170.000’den fazla işçiyi Disney, Universal, Sony ve Paramount gibi eski moda stüdyolarla ve Netflix, Amazon ve Apple gibi teknoloji devleriyle karşı karşıya getirir.

Hollywood şirketleri adına müzakerelerde bulunan Sinema ve Televizyon Yapımcıları Birliği yaptığı açıklamada, “SAG-AFTRA’nın müzakereleri iptal etme kararı alması bizi derinden hayal kırıklığına uğrattı.” “Bu sendikanın kararı, bizim değil. Bunu yaparken, geçmiş maaş ve kalan artışlar, önemli ölçüde daha yüksek emeklilik ve sağlık sigortası üst sınırları, seçmelere karşı koruma, diziler için kısaltılmış seçenek süreleri, oyuncuların dijital benzerliklerini koruyan çığır açan bir yapay zeka önerisi ve çok daha fazlasını içeren tekliflerimizi geri çevirdi.”

Hollywood bu yılın başlarından beri bir yazar grevine hazırlanıyor olsa da – senaristler son yetmiş yılda sekiz kez istifa etti, en son 2007’de – oyuncuların son haftalardaki alışılmadık kararlılığı, yöneticileri ve yapımcıları şaşırttı.

Aktörlerin taleplerinin birçoğu, daha yüksek ücretler, akış hizmetlerinden daha yüksek geri ödemeler (bir tür telif hakkı) ve işleri korumak için yapay zeka kullanımına karşı agresif önlemler dahil olmak üzere yazarların taleplerini yansıtıyor. Lonca liderliği ayrıca, önemli ölçüde daha az canlı yayın oturumuyla sonuçlanan bir salgın fenomen olan kendi kendine kaydedilen dökümler için yeni düzenlemeler istiyor.


Aktörler en son 1980’de büyük bir grev düzenlemişti. Son eylemleri, özellikle otel işçilerinin, okul otobüsü şoförlerinin, öğretmenlerin ve kafeterya çalışanlarının son aylarda uzun süreli grevlerde olduğu Kaliforniya’da yeniden canlanan işçi hareketinin bir parçası.


Stüdyolar için ilk tehlike sinyali, Haziran ayı başlarında SAG-AFTRA oyuncu sendikasının yaklaşık 65.000 üyesinin bir greve izin vermek için oy kullanmasıyla geldi. Seçmenlerin yaklaşık yüzde 98’i, yazarların çoğunluğunu geride bırakan etkileyici bir sayı olan yetkilendirmeyi destekledi.

Yine de, stüdyo müzakerecileri görüşmelere iyimserlikle girdiler. Sendikanın teklif listesini gördüklerinde şaşkına döndüler – tekliflere aşina olan ve gizli konuşmaları tartışmak için konuşan iki kişiye göre, 2020’deki son müzakerelerindeki listenin boyutunun neredeyse üç katı olan 48 sayfaydı.

Ardından, Haziran sonunda, aralarında Meryl Streep, John Leguizamo, Jennifer Lawrence, Constance Wu ve Ben Stiller’ın da bulunduğu 1.000’den fazla aktör, lonca liderliğine açıkça “grev yapmaya hazır olduğumuzu” belirten bir mektup imzaladı.


Mektupta, “Bu, sektörümüzde benzeri görülmemiş bir dönüm noktası ve diğer yıllarda iyi bir iş olarak kabul edilebilecek bir şey, bunu kesmiyor” dedi. “Ücretlerimizin, zanaatımızın, yaratıcı özgürlüğümüzün ve sendikamızın gücünün son on yılda aşındığını hissediyoruz. Bu gidişatı tersine çevirmeliyiz.”

Salı günü sendika, Sinema ve Televizyon Yapımcıları Birliği’nin federal bir arabulucu tutma talebini kabul etti, ancak sözleşme süresini Çarşamba gününün ötesine uzatmayı reddetti. Görüşmelerden bilgisi olan kişilerin aktardığına göre, iki aracı olaya karışmış.


Hollywood stüdyoları artık geri dönecek modern bir senaryo olmadan iki cepheli bir işçi savaşıyla uğraşmak zorunda. Oyuncuların ve yazarların stüdyolarla gelecekteki müzakerelerin ortaklaşa yürütülmesini talep edip edemeyecekleri de dahil olmak üzere pek çok açık soru var. Bir lonca dahil edilmedi: Geçen ay, sendika liderlerinin “tarihi” olarak tanımladığı stüdyolarla bir anlaşmayı onaylayan Amerika Yönetmenler Birliği.

Oyuncuların grevi, 70 günden fazla bir süredir grev hattında olan grevdeki yazarlar için acil bir nimet olacak. Sendikaları, Amerika Yazarlar Birliği, henüz stüdyolarla bir daha pazarlık yapmadı. Aktörler yakında, muhtemelen gürültülü ve yıldızlarla dolu fantezilerin ortasında, Los Angeles ve New York’taki gözcü yazarlarına katılacaklar – mücadele eden aktörler, korumaları parça başına 20 milyon dolar veya daha fazla kazanan A-lister’ların yanında bir dayanak bulmaya çalışıyor. rol.


Kesinlikle sıcak olacak: Meteorologlar, Los Angeles bölgesinde “şiddetli” bir sıcak hava dalgasının önümüzdeki haftaya kadar devam edeceğini söylediler. Burbank’taki yüksekler 108 dereceye ulaşabilir.

Yazarlar ve aktörler en son 1960 yılında, Ronald Reagan’ın Screen Actors Guild’in Başkanı olduğu ve televizyonda yayınlanan film artıklarının günün kavgası olduğu 1960 yılında greve gitti.

Yazar grevinin ardından birçok yapım dursa da senaryosu tamamlanan film ve dizilerin çekimleri devam etti. Tanınmış bir yetenek temsilcisi, yazarların grevinin senaryo yazarlığı endüstrisinin neredeyse yüzde 80’ini kapattığını ve ikinci bir grevin onu tamamen kapatacağını söyledi.

Grevler, son yıllarda pandemi ve kapsamlı teknolojik değişikliklerle sarsılan bir eğlence endüstrisine en son büyük darbe oldu.


Kablolu ve ağ televizyon izleyiciliği ve gişe gelirleri, eğlence akışındaki patlayıcı büyümenin ardından hızla düşerken, Hollywood stüdyoları hisse fiyatlarının düştüğünü ve kar marjlarının daraldığını gördü.


Pek çok şirket, kar marjlarını artırmaya çalışmak ve gönülsüz yatırımcıları memnun etmek adına işten çıkarmalara başvurdu ve yayın hizmetlerinden dizileri kaldırdı. Yayın hizmetleri para israf etmeye devam ettiğinden, stüdyo yöneticileri geçen yıl yeni dizi siparişlerini çoktan yavaşlatmıştı.

Kıdemli medya yöneticisi Barry Diller, bir röportajda sektördeki son çalkantıların her iki tarafı da üzdüğünü söyledi.

“Son 100 yılda değilse de son 50 yılda kesinlikle yaşanmamış olan eğlence sektörünün temel ekonomisinde tam bir değişim gördüler” dedi. “Temelde beş büyük stüdyonun hegemonyasında her şey dengedeydi ve sonra aman tanrım, teknoloji şirketleri Netflix, Amazon ve Apple geldi ve Covid’den çıkan hızlı, dönüştürücü şeyler geldi.” Sonuç, işiniz tamamen ters döndü.”
 
Üst