Seçim yaklaşırken TV haberleri kargaşayı önleyemiyor

BadılCan

Member
Başkanlık seçiminden altı ay önce televizyon haberleri hiç bu kadar değişken olmamıştı.

ABC News, başkanın Pazar akşamı ayrılacağını duyurmasının ardından değişimin tam ortasında. CBS'nin ana şirketi, haber ekibinin yeni bir sahip almasıyla sonuçlanabilecek bir satış sürecinin ortasında. NBC, önde gelen haber sunucularının liderliğini sorgulayacağı bir canlı yayın isyanına sadece birkaç hafta kaldı. CNN çalışanları hâlâ farklı bir yön vaat eden yeni bir genel müdürle anlaşmaya çalışıyor.

Temelde, televizyon haber departmanlarının karşılaştığı zorlukların büyük bir kısmı, hızla gelişen bir işletmenin nasıl yönetileceğidir. Akşam haber programları, prime-time kablolu yayın programları ve sabah programları geniş izleyici kitlesinin ilgisini çekmeye devam ediyor, ancak izleyici sayısı yaşlanıyor ve azalıyor.

Bunun yerine izleyiciler daha az kazançlı yayın hizmetlerine akın ediyor ve yayıncı ana şirketlerini daha az güvenli hale getiriyor. Yayıncılar, yayın merkezleri kurarak ve dijital kanalları için canlı yayın yapan yetenekleri ve yapımcıları işe alarak bu geleceğe yatırım yapmaya çalışırken, bir yandan da bu yatırımlara katkıda bulunan finansmanı hala karlı bir iş olan geleneksel televizyona göz kulak oluyorlar.

Ve tüm bunlar, haber kuruluşlarının en zor gazetecilik görevlerinden biriyle karşı karşıya olduğu bir dönemde gerçekleşiyor: özellikle çekişmeli bir başkanlık yarışı.


CBS News'in eski başkanı ve şu anda işbirliği yaptığı bir grup kuruluşla birlikte çalışan Andrew Heyward, “Televizyon haber kuruluşları, ulusal bir seçimi haber yapma konusunda en büyük zorluklardan ve sorumluluklarından biriyle karşı karşıya kaldıkları bir zamanda, aynı zamanda önemli iç zorluklarla da karşı karşıya kalıyorlar” dedi. MIT araştırmacıları haberlerin geleceğini inceleyecek. “İhtiyaçları olan son şey iç karışıklıktır.”

Sektördeki pek çok kişi, haber kuruluşlarının önümüzdeki aylarda ve yıllardaki önemli haber olaylarını yetkin bir şekilde aktarabilmek için hâlâ yeterli kaynağa ve deneyime sahip olduğunu söylüyor. Bay Heyward, başkanlık seçimlerini takip eden televizyon haber ağı ekiplerini “iyi yağlanmış bir makineye” benzetti.

Ancak son aylarda çok sayıda tehlike sinyali geldi.

Bir yılı aşkın süredir ülke genelinde basın, radyo ve televizyon haber kuruluşlarında işten çıkarmalar yaşanıyor. Gallup anketi, haber medyasına olan güvenin, bu sorunun sorulduğu son yarım yüzyılda geçen yıl rekor düzeyde düşük bir seviyeye ulaştığını ortaya çıkardı.

CNN, 2021'den bu yana birçok liderlik değişikliği yaşadı ve izleyici sayısı birkaç yıl öncesine kıyasla önemli ölçüde azaldı. CNN'in mevcut CEO'su Mark Thompson, ağın “varoluşsal bir soruyla” karşı karşıya olduğunu ve şirketin yeni bir dijital strateji araştırdığını kabul etti.

Bir haber bölümünü yöneten ilk Siyah kadın olan ABC Haber Başkanı Kim Godwin, başından beri bu pozisyonda zorlu bir süreç yaşadı. ABC'nin ana şirketi Walt Disney Company, bir yöneticinin kendisine suçladığı ırkçı yorumların söylenmesinin ardından kovulduğu bir bölüm de dahil olmak üzere, iç karışıklıklarla sarsılan bir kültürün yumuşatılmasına yardımcı olmak için onu 2021'de CBS'den aldı.


Bayan Godwin'in baş ağrıları hızla arttı. Çalışanlar, onun bazı yüksek profilli ayrılıklar yapması ve aralarında bilgi toplama ve yetenek ilişkileriyle ilgilenenlerin de bulunduğu birçok üst düzey yöneticiyi işten çıkarması üzerine onun liderlik tarzını sorguladılar. Onun gündelik yaklaşımı da pek çok kişiyi kızdırdı.


2022'de “GMA3” sunucuları TJ Holmes ve Amy Robach'ın romantik bir ilişki içinde olduğu kamuoyuna açıklandıktan sonra, Bayan Godwin başlangıçta ikisini yayından uzak tuttu. İlişkinin vahşi bir tabloid sansasyonu yaratmasının ardından gidişatını değiştirmesi birkaç gün sürdü. Çift neredeyse iki ay sonra istasyondan ayrıldı.

Ağın “Günaydın Amerika” programında reyting sorunları vardı. En büyük rakibi olan NBC'nin “Today” programı aylardır önemli bir ölçümde (54 yaş altı yetişkinler) reyting artışı yaşadı ve hatta “CBS Mornings” bile son beş ayda birkaç kez “GMA”nın üstüne çıktı; bu alışılmadık bir gelişme.

Bayan Godwin'e göre kurumsal hesaplar da değişti; bu, geleneksel medya şirketleri üzerindeki artan baskıyı yansıtıyor. Onu işe alan Disney yöneticisi Peter Rice, gelişinden bir yıl sonra kovuldu. Aylar sonra, Bay Rice'ı görevden alan Disney CEO'su Bob Chapek, şirketin yönetim kurulu tarafından kovuldu.


Bayan Godwin'in işe alınmasından bir yıldan biraz fazla bir süre sonra iki yeni patronu oldu: Disney'in şu anki CEO'su Robert A. Iger ve Bay Rice'ın yerini alan Disney Entertainment'ın eş başkanı Dana Walden.

Bayan Godwin'in performansıyla ilgili artan endişeler arasında, yakında üçüncü bir yeni patronu olacaktı: Şubat ayında ABC News'in etkin sorumluluğunu üstlenen yaklaşık otuz yıllık Disney emektarı Debra O'Connell.

Bayan Godwin bir sözleşme uzatması imzaladı ve unvanını korudu, ancak anlaşma yalnızca birkaç ay sürdü. Pazar akşamı personele yazdığı bir notta, yayıncılık gazeteciliğini tamamen bıraktığını ve istasyondan “ve bu mesleği en içten gurur, başarı ve şükran duygusuyla” terk ettiğini söyledi.

Bayan O'Connell, “şimdilik” haber bölümünü kendisinin yöneteceğini söyledi ve sonunda günlük ABC News'i yürütmek üzere birisinin işe alınacağını öne sürdü.

Bayan OConnell'in satış, pazarlama ve dağıtım alanında çok fazla deneyimi var, ancak gazeteci olarak çok az deneyimi var. Onun atanması, medya yöneticilerinin haber departmanlarındaki üst düzey pozisyonları ele alma biçimiyle tutarlıydı; bu pozisyonlar son yıllarda tipik olarak yıllarca haber yapımcısı olarak çalışmış kişilere verildi.


CBS News'in genel müdürü Wendy McMahon'un yerel televizyonda geçmişi var. NBCUniversal News Group'un başkanı Cesar Conde'nin gazetecilik deneyimi sınırlı ve Telemundo'da başarılı bir çalışmanın ardından işe alındı.

Mart ayında, Bay Conde ve haber departmanındaki üst düzey teğmenlerinden birkaçı, Cumhuriyetçi Ulusal Komite'nin eski başkanı Ronna McDaniel'i canlı yayın görevlisi olarak işe aldıktan sonra sert bir iç tepkiyle karşılaştı. Birkaç gün içinde kovuldu ve Bay Conde, onu işe alma sorumluluğunu üstlendi.

Ancak Bay Conde, diğer pek çok şirket gibi, iş becerileri nedeniyle işe alındı, çünkü tüm bu şirketler hızla değişen iş modelinde yol alıyor.

CBS News'in eski başkanı Bay Heyward, “İşinizi üzerine kurduğunuz temel ürününüz olan doğrusal haber programının, yeni nesil haber tüketicileriyle pek alakası yok veya hiç alakası yok” dedi. “Tüm bu şirketlerin kendilerini anında yeniden keşfetmeleri gerekiyor ki bu da zor.”
 
Üst