Spotify ücretli podcasters 100 milyon ABD

BadılCan

Active member
Spotify, Ocak ayından bu yana podcast yayıncılarına ve üreticilerine 100 milyondan fazla ABD doları ödedi, şirket Haberler Dealbook'a bildirdi.

Ödeme, 2025 yılında yeni gelir kaynakları açan bir programın sonucudur. Ancak, video podcast'in yükselişi çoğunu YouTube'a yönlendirdiğinden, daha fazla yaratıcısı (ve kitlenizi) Spotify'a taşıma girişimidir.

Video podcasting'e hakim. Ocak ayındaki bir Edison araştırma raporuna göre, 12 yaşın üzerindeki Amerikalıların yarısından fazlası bir video podcast'e baktı – ancak çoğunlukla YouTube'da. Hizmet, her ay 1 milyar podcast'ten oluşan bir podcast tüketicisine ulaştığını iddia ediyor. Podcasts-One Media King ve Kingmaker ve Kingmaker için baskın platformdur ve sadece Spotify ve Apple podcast'leri gibi ses platformlarından toz içinde bırakır. (Spotify 2019'da video podcast'leri tanıttı.)

YouTube ile karşılaştırıldığında, Spotify bir podcast için yabancı oldu ve aylık yaklaşık 170 milyon podcast dinleyicisi 675 milyonluk genel izleyici için görüldü. En iyi oyuncunun ne kadar elde etmesi gerektiğinin bir göstergesi: YouTube, 2021'den 2024'e kadar üreticilere ve medya şirketlerine 70 milyar ABD dolarından fazla para ödedi.


Şirket karı Salı günü bildirecek ve S&P Capital IQ'ya göre 4.2 milyar avro ile 4.2 milyar avro ile girdi vergisi sonucu elde edecek.

Ancak New York Borsası'nda listelenen ancak Stockholm'de yer alan Spotify. Endüstride hala önemli bir oyuncu, kısmen yetenek listesi sayesinde – dünyanın en büyük podcast'i “Joe Rogan Experience” için reklam dağıtıyor ve satıyor. Ve 2024'te ilk tam karlılık yılına ulaştı (Bay Rogan'ın podcast'leri YouTube'da da mevcut.)

Yeni ortak programı YouTube'un egemenliğini ortadan kaldırmayı amaçlıyor. Spotify, YouTube'a benzer şekilde, reklam gelirini sizinle paylaşarak daha önce ödeme yapıcısına sahipti. Şimdi video yüklemek için teşvikler de var, yetkili içerik oluşturucular videolarına kaç prim abonesinin dahil olduğu konusunda ek para kazanıyor.

Şirket daha fazla seyirci çekmeye çalışıyor. Spotify, Kasım ayında ortaklık programını duyurduğunda, belirli pazarlardaki ücretli abonelerin video podcast'lerinde dinamik reklamlar izlemek zorunda olmadığı biliniyordu. Spotify'a göre, Ocak ayından bu yana yüzde 40'tan fazla arttı.

Şimdi soru, Spotify'ın yaratıcıları öncelikleri değiştirmeye ikna edip edemeyeceğidir..

Korku kurgu podcast'inin moderatörü David Coles, “Just Creepy: Korkunç Hikayeler”, Spotify gelirinin yakın zamanda YouTube'dan gelirini aştıktan sonra “ev platformunu” yeniden değerlendirdiğini söyledi. Son çeyrek Coles, Spotify'dan yaklaşık 45.500 ABD doları aldığını söyledi. Şirketin yeni ortak programına katıldıktan sonra, üç aylık Spotify geliri yaklaşık 81.600 ABD dolarına yükseldi.


Bu artış, “2 Bears, 1 Mağara” gibi popüler podcast'ler üreten 2.1 milyon YouTube abonesine sahip bir komedi ağı olan YMH Studios gibi daha büyük şovlar ve podcast şirketleri için daha da dramatik olabilir. YMH Studios tam rakamları paylaşmayı reddederken, ortak programına katıldıktan sonra üç aylık Spotify cirosunun üçe katlandığını söyledi.

İçerik oluşturucular bunların hala erken olduğunu vurgulasa da, YMH stüdyolarında reklam geliri başkanı Alan Abdine, yeni ödeme programını “bir oyun değiştirici” ve “çok mutlu bir sürpriz” olarak tanımladı.
 
Üst