Yapay zeka harcamaları arttıkça Meta'nın karı iki katına çıkıyor

BadılCan

Member
Çarşamba günü Meta, şirketin yapay zeka çabalarını desteklemek için altyapıya beklenenden milyarlarca dolar daha fazla yatırım yapmayı planladığını söylemesiyle, ilk çeyrekte iki kattan fazla gelir ve kârda yüzde 27 artış bildirdi.

FactSet tarafından derlenen verilere göre, Facebook, Instagram, WhatsApp ve Messenger'ı içeren şirketin geliri, ilk çeyrekte bir önceki yılki 28,6 milyar dolardan 36,5 milyar dolara yükseldi ve Wall Street'in 36,1 milyar dolarlık tahminlerinin biraz üzerinde gerçekleşti. Kâr, bir önceki yılki 5,7 milyar dolardan 12,4 milyar dolara yükseldi.

Meta CEO'su Mark Zuckerberg, şirketin yapay zeka çabalarına ve “uygulamalarımızdaki sağlıklı büyümeye” atıfta bulunarak “Yıl için iyi bir başlangıçtı” dedi.

Ancak Meta'nın önemli miktarda bilgi işlem gücü gerektiren yapay zeka çabalarının yüksek bir bedeli var. Silikon Vadisi şirketi, bu yılki harcama tahminini daha önceki 30 milyar dolardan 37 milyar dolara çıkararak 35 milyar dolardan 40 milyar dolara çıkarmayı planladığını söyledi. Bu hamle, veri merkezleri, çip tasarımları ve araştırma ve geliştirme maliyetleri de dahil olmak üzere yapay zeka altyapısına yapılan ağır yatırımlardan kaynaklandı.


Buna ek olarak şirket, ikinci çeyrek gelirinin analistlerin beklentilerinin biraz altında olmasını beklediğini, bu durumun yatırımcıları korkuttuğunu ve mesai sonrası işlemlerde hisse senedi fiyatlarının düşmesine neden olacağını söyledi.

Meta'nın hisseleri, normal ticareti 493,50 dolardan sonlandırdıktan sonra Çarşamba öğleden sonra yüzde 11'den fazla düştü.

Meta, metin, video, ses ve görüntü üretebilen üretken yapay zekanın patlamasının ardından ilgisi artan bir teknoloji olan yapay zekadan faydalanacak şekilde kendisini giderek daha fazla konumlandırıyor. Meta, yapay zekadaki ilerlemeleri desteklemek için yıllardır mühendislere ve altyapıya yatırım yapıyor. Bunlardan bazıları reklam sistemlerini iyileştirerek satışlarını artırdı.

OpenAI'nin 2022'de ChatGPT sohbet robotunu piyasaya sürmesinin ardından Bay Zuckerberg, Instagram ve Facebook'un arama araçlarından görüntü oluşturma yazılımına ve akıllı gözlüklere kadar AI destekli ürünleri imparatorluğunun neredeyse her köşesine entegre etmek için Meta'ya yeniden odaklandı. Geçen hafta Meta, uygulamalarına entegre ettiği yapay zeka destekli akıllı asistan yazılımının yeni versiyonlarını açıklamıştı.

Bay Zuckerberg ayrıca yapay olarak akıllı sistemlere güç sağlamak için karmaşık hesaplamaları gerçekleştirebilen grafik işlem birimlerine veya GPU'lara milyarlarca yatırım yaptı.


Ancak Meta, Bay Zuckerberg'in Metaverse'nin sürükleyici dijital dünyasına ilişkin vizyonunu takip ederek milyarlarca dolar yakmaya devam ediyor. Meta'nın donanım bölümü olan Reality Labs, ilk çeyrekte yaklaşık 3,8 milyar dolar kaybederken, sanal ve artırılmış gerçeklik gözlükleri ve yazılımlarının yanı sıra şirketin VR kulaklıklar için Horizon işletim sisteminin geliştirilmesine yoğun harcama yaparak 440 milyon dolar gelir elde etti.

Meta son dört yıldır sürekli bir akış halinde. İlk Kovid-19 karantinaları sırasında kullanıcı ve aktivite sayılarındaki artışın ardından şirketin işleri, 2022'de dijital reklam pazarındaki düşüş nedeniyle darbe aldı. Geçen yıl, Bay Zuckerberg “verimlilik yılı”nda bir maliyet düşürme programı başlattı. “Şirketteki işgücünün yaklaşık üçte birinin ortadan kaldırılması ve orta düzey yönetim katmanlarının düzleştirilmesi.

O zamandan bu yana, reklam pazarının toparlanması ve daha fazla kişinin düzenli olarak şirketin bir veya daha fazla uygulamasına dönmesiyle satışlar hızla arttı.
 
Üst