BadılCan
Active member
Kısa süre önce TV yayını bir vaatle geldi: Abonelik ve reklamlar geçmişte kalacak.
Netflix'in yayın alanındaki hakimiyetini kazanmasının bir yolu da müşterilerine reklamsız bir deneyim sunmaktı. Amazon Prime Video, Disney+ ve HBO Max de aynı şeyi yaptı.
Neyse ki bu çok uzun sürmedi.
Yayın hizmetlerinde reklamlardan kaçınmak giderek zorlaşıyor. Netflix, Disney+, Peacock, Paramount+ ve Max, biraz daha düşük abonelik fiyatı karşılığında yavaş yavaş 30 ve 60 saniyelik reklamlar ekledi. Amazon'da reklamcılık varsayılan olarak etkindir. Ve bu hizmetlerin canlı spor yayınları, ödediğiniz fiyat ne olursa olsun yerleşik reklam aralarını içerir.
Reklamcılığın önemi bu ay, Amazon ve Netflix'in, medya şirketlerinin reklamverenlerin ilgisini çekmeye çalıştığı, New York'ta onlarca yıllık bir televizyon etkinliği olan Upfronts'ta ilk yüz yüze sunumlarını gerçekleştirmeleriyle vurgulandı.
Netflix, reklamverenlere hizmet hakkında bilgi vermesi için “Bridgerton”un başarılı baş yapımcısı ve “Grey's Anatomy”nin yaratıcısı Shonda Rhimes'ı gönderdi. Amazon'un etkinliği Reese Witherspoon ve Jake Gyllenhaal gibi ünlülerin yanı sıra Alicia Keys'in canlı performansıyla doluydu.
Reklamveren “Late Night” sunucusu Seth Meyers, “Yayıncıların size 'TV'yi yeni bir yöntemle yapacağız, bu yüzden korkarım artık sizin küçük reklamlarınıza ihtiyacımız olmayacak' dediğini hatırlayın” dedi. bu ayın etkinliklerinden biri. “Birkaç yıl sonra, 'Shogun'un her bölümünün yerini 'Whopper, Whopper, Double Whopper!' aldı. kesintiye uğradı.”
Veya hayal kırıklığına uğramış bir tüketicinin öfkesini geçen hafta sosyal medyada dile getirdiği gibi: “Neden Prime Video için para ödüyorum ve sonra tüm bu reklamları görüyorum? Bu durum artık can sıkıcı olmaya başladı.”
Netflix ve Amazon temsilcileri yorum yapmaktan kaçındı.
Belki de izleme deneyimindeki değişiklik kaçınılmazdı. Son on yılda medya şirketleri Netflix'le rekabet edebilmek için yayın hizmetleri sunmaya çalıştı. Abone sayısı onlar için her şeyden daha önemliydi.
Tek bir sorun vardı: kâr.
Şirketler para kaybetti ve Wall Street iflas etti. Böylece yöneticiler zamanı geri alıyor. Tıbbi diziler, mahkeme salonu dizileri ve komedi dizileri gibi eski klasikleri daha ucuza sipariş ediyorlar. Tüketicilerin iptal düğmesine tıklama isteğini azaltmak için paket paketler sunuyorlar. (Örneğin Disney+, Hulu ve Max bu yılın sonlarında birleşiyor.) Ve satışları artırmak için reklamlara güveniyorlar.
“Young Sheldon”, “Two and a Half Men” ve “The Big Bang Theory” gibi dizilerin arkasındaki komedi yapımcısı Chuck Lorre, “Çılgınca olan şu ki, 'Texaco Presents'a geri dönebiliriz” dedi. “Fred ve Barney'nin The Flintstones'ta sigara içtiğini hatırlayacak kadar büyüğüm çünkü gösterinin parası bir tütün şirketi tarafından ödeniyordu.”
Tüketiciler yine de çoğu reklamdan kaçınabilir, ancak bu bir ücret karşılığında mümkündür. Çoğu akış hizmeti hâlâ reklamsız bir sürüm sunuyor; Amazon da dahil olmak üzere abonelerin reklamları atlamak için ayda fazladan 3 ABD doları ödemesini gerektiriyor. Apple TV+ hâlâ yalnızca reklamsız bir deneyim sunuyor.
Ancak ticari abonelikler işleri açısından giderek daha önemli hale geliyor. Sektör analisti Brian Wieser ve abonelik araştırma şirketi Antenna, geçen yılın sonunda ABD'de en az 93 milyon reklam destekli yayın aboneliğinin bulunduğunu tahmin ediyor. Amazon'un otomatik olarak reklama geçmesi ve daha fazla reklam destekli müşterinin diğer yayın hizmetlerine geçmesiyle birlikte Wieser ve Antenna, şu anda en az 170 milyon reklam destekli aboneliğin bulunduğunu tahmin ediyor.
Antenna'ya göre 2024'ün ilk üç ayında yayın hizmetine yeni abone olanların yüzde 56'sı daha ucuz reklam katmanını seçti. Şirket, bunun bir önceki yıla göre yüzde 39 oranında bir artış olduğunu belirtti.
Yetkililer, abonelerine reklamların geri döndüğü konusunda güvence vermeye çalıştı ancak bu, geleneksel televizyondaki kadar yoğun değil.
Sadece birkaç yıl önce, Ryan Murphy'nin American Crime Story'si gibi prestijli bir kablolu yayın dizisinin bir bölümü 21 dakikalık reklamlarla kesintiye uğrardı. Öte yandan akış hizmetlerinde reklamlar çok daha az zaman alır. Örneğin Disney+ için ortalama reklam süresi saatte dört dakikadır. Hulu'da bu süre altı dakikanın biraz üzerindedir.
Disney reklam satışları başkanı Rita Ferro, “İnsanların reklamlardan hoşlanmadığı fikri her zaman vardı” dedi. “Bunun doğru olduğunu düşünmüyorum. İnsanlar kötü reklamlardan veya kötü reklam deneyiminden hoşlanmazlar.”
Veri açısından zengin yayın dünyasında, reklam deneyiminin geleneksel televizyona göre daha bilgili olduğunu ve şirketin, kişinin izleme alışkanlıklarının ne olduğunu ve “hangi ürünlerin onlarla alakalı olduğunu” bildiğini savundu.
Danışmanlık firması Madison and Wall'un analisti ve kurucusu Wieser, yayın hizmetlerindeki reklamlara rağmen medya şirketlerinin genel reklam gelirlerinin düşmeye devam edeceğini varsayıyor. Hem internet üzerinden hem de geleneksel ağ ve kablolu televizyonda televizyonda reklam izlemek için harcanan zamanın 2027 yılına kadar bir önceki yıla göre yüzde 24 azalacağını öngörüyor.
Bunun bir nedeni, birçok kişinin Netflix gibi hizmetlerde reklam yayınlamaktan kaçınmak için fazladan ödeme yapmaya devam etmesidir. “Netflix abonelerinin büyük çoğunluğu, fiyatı ne olursa olsun asla reklam destekli bir seçeneği seçmeyecek” dedi.
Yine de bazı durumlarda izleyicilerin başka seçeneği olmayabilir. Reklamsız hizmet için ayda 15 dolardan fazla para ödeyen Netflix aboneleri bile, yayıncının bu yılki iki NFL tatil oyununu veya gelecek yılki WWE şovlarını izlerken reklamlarla karşılaşacak. Aynı durum, canlı spor müsabakaları da yayınlayan Peacock, Paramount+ ve Prime Video aboneleri için de geçerli.
“Amazon NFL'yi satıyor. Fox Networks Group'un eski reklam satış müdürü ve şu anda bir risk sermayedarı olan Joe Marchese, “Fox veya CBS'nin sattıklarından farkı nedir?” diyor. “Netflix bir Shonda Rhimes şovunun tanıtımını yapıyor. Reklamverenlere sunduğunuz şey kültürel yaratımla ilgilidir. Bunun bir parçası olmak ister misiniz? Bu tamamen aynı geliyor. Tek fark bunu kimin yaptığıdır.”
Ve bazı durumlarda yarım asırlık emsaller şok edicidir.
Onlarca yıldır HBO hiçbir reklam sunmadı. Ancak artık Max'in reklam katmanındaki reklamverenler, eski HBO dizilerinin bölümleri sırasında ve yeni bir HBO dizisinden önce reklam yayınlayabilir. Şirketin reklamverenlere sunumunda yöneticiler, HBO'nun “True Detective” bölümlerinden önce Max'in reklam katında gösterilen GMC Sierra kamyonet reklamından bir klip gösterdiler.
Özellikle etkileyici olan, HBO'nun başkanı ve kanalın yirmi yıllık emektarı olan ve sunum yapmaktan çok senaryo geliştirmeye alışkın olan Casey Bloys'un açılış programında “birden fazla izleyiciye ulaşan” programları tanıtmasıydı. HBO'nun “Hard Knocks” adlı belgesel dizisinin izleyici kitlesi hakkındaki istatistikleri sıralarken Bloys onun sözlerine takıldı, kıkırdadı ve şöyle dedi: “Ticari şakalaşmada yeniyim.”
Disney'in Upfront etkinliğinde, ABC'nin gece yarısı sunucusu Jimmy Kimmel, çeşitli yayın hizmetlerini tek bir pakette bir araya getirerek aniden köklerine dönen medya şirketleriyle alay etti. İzleyiciler “TV'lerini açabilir ve reklamlarla desteklenen tüm kanalları tek bir pakette tek fiyatla alabilecekler” dedi. “Biz buna temel kablo diyoruz ve aklınızı başınızdan alacak.”
Ardından Bay Kimmel Netflix'i ele geçirdi ve pazarlamacılara “yıllarca sizi görmezden gelerek ve sizinle alay ederek geçirdiklerini” hatırlattı.
“Netflix'in tüm bunların ötesinde olduğunu düşündüğü zamanı hatırlıyor musun?” “Gelip ticari televizyonu yok ettiler. Şimdi tahmin edin size ne satmak istiyorlar? reklamlar. Televizyonda.”
Netflix'in yayın alanındaki hakimiyetini kazanmasının bir yolu da müşterilerine reklamsız bir deneyim sunmaktı. Amazon Prime Video, Disney+ ve HBO Max de aynı şeyi yaptı.
Neyse ki bu çok uzun sürmedi.
Yayın hizmetlerinde reklamlardan kaçınmak giderek zorlaşıyor. Netflix, Disney+, Peacock, Paramount+ ve Max, biraz daha düşük abonelik fiyatı karşılığında yavaş yavaş 30 ve 60 saniyelik reklamlar ekledi. Amazon'da reklamcılık varsayılan olarak etkindir. Ve bu hizmetlerin canlı spor yayınları, ödediğiniz fiyat ne olursa olsun yerleşik reklam aralarını içerir.
Reklamcılığın önemi bu ay, Amazon ve Netflix'in, medya şirketlerinin reklamverenlerin ilgisini çekmeye çalıştığı, New York'ta onlarca yıllık bir televizyon etkinliği olan Upfronts'ta ilk yüz yüze sunumlarını gerçekleştirmeleriyle vurgulandı.
Netflix, reklamverenlere hizmet hakkında bilgi vermesi için “Bridgerton”un başarılı baş yapımcısı ve “Grey's Anatomy”nin yaratıcısı Shonda Rhimes'ı gönderdi. Amazon'un etkinliği Reese Witherspoon ve Jake Gyllenhaal gibi ünlülerin yanı sıra Alicia Keys'in canlı performansıyla doluydu.
Reklamveren “Late Night” sunucusu Seth Meyers, “Yayıncıların size 'TV'yi yeni bir yöntemle yapacağız, bu yüzden korkarım artık sizin küçük reklamlarınıza ihtiyacımız olmayacak' dediğini hatırlayın” dedi. bu ayın etkinliklerinden biri. “Birkaç yıl sonra, 'Shogun'un her bölümünün yerini 'Whopper, Whopper, Double Whopper!' aldı. kesintiye uğradı.”
Veya hayal kırıklığına uğramış bir tüketicinin öfkesini geçen hafta sosyal medyada dile getirdiği gibi: “Neden Prime Video için para ödüyorum ve sonra tüm bu reklamları görüyorum? Bu durum artık can sıkıcı olmaya başladı.”
Netflix ve Amazon temsilcileri yorum yapmaktan kaçındı.
Belki de izleme deneyimindeki değişiklik kaçınılmazdı. Son on yılda medya şirketleri Netflix'le rekabet edebilmek için yayın hizmetleri sunmaya çalıştı. Abone sayısı onlar için her şeyden daha önemliydi.
Tek bir sorun vardı: kâr.
Şirketler para kaybetti ve Wall Street iflas etti. Böylece yöneticiler zamanı geri alıyor. Tıbbi diziler, mahkeme salonu dizileri ve komedi dizileri gibi eski klasikleri daha ucuza sipariş ediyorlar. Tüketicilerin iptal düğmesine tıklama isteğini azaltmak için paket paketler sunuyorlar. (Örneğin Disney+, Hulu ve Max bu yılın sonlarında birleşiyor.) Ve satışları artırmak için reklamlara güveniyorlar.
“Young Sheldon”, “Two and a Half Men” ve “The Big Bang Theory” gibi dizilerin arkasındaki komedi yapımcısı Chuck Lorre, “Çılgınca olan şu ki, 'Texaco Presents'a geri dönebiliriz” dedi. “Fred ve Barney'nin The Flintstones'ta sigara içtiğini hatırlayacak kadar büyüğüm çünkü gösterinin parası bir tütün şirketi tarafından ödeniyordu.”
Tüketiciler yine de çoğu reklamdan kaçınabilir, ancak bu bir ücret karşılığında mümkündür. Çoğu akış hizmeti hâlâ reklamsız bir sürüm sunuyor; Amazon da dahil olmak üzere abonelerin reklamları atlamak için ayda fazladan 3 ABD doları ödemesini gerektiriyor. Apple TV+ hâlâ yalnızca reklamsız bir deneyim sunuyor.
Ancak ticari abonelikler işleri açısından giderek daha önemli hale geliyor. Sektör analisti Brian Wieser ve abonelik araştırma şirketi Antenna, geçen yılın sonunda ABD'de en az 93 milyon reklam destekli yayın aboneliğinin bulunduğunu tahmin ediyor. Amazon'un otomatik olarak reklama geçmesi ve daha fazla reklam destekli müşterinin diğer yayın hizmetlerine geçmesiyle birlikte Wieser ve Antenna, şu anda en az 170 milyon reklam destekli aboneliğin bulunduğunu tahmin ediyor.
Antenna'ya göre 2024'ün ilk üç ayında yayın hizmetine yeni abone olanların yüzde 56'sı daha ucuz reklam katmanını seçti. Şirket, bunun bir önceki yıla göre yüzde 39 oranında bir artış olduğunu belirtti.
Yetkililer, abonelerine reklamların geri döndüğü konusunda güvence vermeye çalıştı ancak bu, geleneksel televizyondaki kadar yoğun değil.
Sadece birkaç yıl önce, Ryan Murphy'nin American Crime Story'si gibi prestijli bir kablolu yayın dizisinin bir bölümü 21 dakikalık reklamlarla kesintiye uğrardı. Öte yandan akış hizmetlerinde reklamlar çok daha az zaman alır. Örneğin Disney+ için ortalama reklam süresi saatte dört dakikadır. Hulu'da bu süre altı dakikanın biraz üzerindedir.
Disney reklam satışları başkanı Rita Ferro, “İnsanların reklamlardan hoşlanmadığı fikri her zaman vardı” dedi. “Bunun doğru olduğunu düşünmüyorum. İnsanlar kötü reklamlardan veya kötü reklam deneyiminden hoşlanmazlar.”
Veri açısından zengin yayın dünyasında, reklam deneyiminin geleneksel televizyona göre daha bilgili olduğunu ve şirketin, kişinin izleme alışkanlıklarının ne olduğunu ve “hangi ürünlerin onlarla alakalı olduğunu” bildiğini savundu.
Danışmanlık firması Madison and Wall'un analisti ve kurucusu Wieser, yayın hizmetlerindeki reklamlara rağmen medya şirketlerinin genel reklam gelirlerinin düşmeye devam edeceğini varsayıyor. Hem internet üzerinden hem de geleneksel ağ ve kablolu televizyonda televizyonda reklam izlemek için harcanan zamanın 2027 yılına kadar bir önceki yıla göre yüzde 24 azalacağını öngörüyor.
Bunun bir nedeni, birçok kişinin Netflix gibi hizmetlerde reklam yayınlamaktan kaçınmak için fazladan ödeme yapmaya devam etmesidir. “Netflix abonelerinin büyük çoğunluğu, fiyatı ne olursa olsun asla reklam destekli bir seçeneği seçmeyecek” dedi.
Yine de bazı durumlarda izleyicilerin başka seçeneği olmayabilir. Reklamsız hizmet için ayda 15 dolardan fazla para ödeyen Netflix aboneleri bile, yayıncının bu yılki iki NFL tatil oyununu veya gelecek yılki WWE şovlarını izlerken reklamlarla karşılaşacak. Aynı durum, canlı spor müsabakaları da yayınlayan Peacock, Paramount+ ve Prime Video aboneleri için de geçerli.
“Amazon NFL'yi satıyor. Fox Networks Group'un eski reklam satış müdürü ve şu anda bir risk sermayedarı olan Joe Marchese, “Fox veya CBS'nin sattıklarından farkı nedir?” diyor. “Netflix bir Shonda Rhimes şovunun tanıtımını yapıyor. Reklamverenlere sunduğunuz şey kültürel yaratımla ilgilidir. Bunun bir parçası olmak ister misiniz? Bu tamamen aynı geliyor. Tek fark bunu kimin yaptığıdır.”
Ve bazı durumlarda yarım asırlık emsaller şok edicidir.
Onlarca yıldır HBO hiçbir reklam sunmadı. Ancak artık Max'in reklam katmanındaki reklamverenler, eski HBO dizilerinin bölümleri sırasında ve yeni bir HBO dizisinden önce reklam yayınlayabilir. Şirketin reklamverenlere sunumunda yöneticiler, HBO'nun “True Detective” bölümlerinden önce Max'in reklam katında gösterilen GMC Sierra kamyonet reklamından bir klip gösterdiler.
Özellikle etkileyici olan, HBO'nun başkanı ve kanalın yirmi yıllık emektarı olan ve sunum yapmaktan çok senaryo geliştirmeye alışkın olan Casey Bloys'un açılış programında “birden fazla izleyiciye ulaşan” programları tanıtmasıydı. HBO'nun “Hard Knocks” adlı belgesel dizisinin izleyici kitlesi hakkındaki istatistikleri sıralarken Bloys onun sözlerine takıldı, kıkırdadı ve şöyle dedi: “Ticari şakalaşmada yeniyim.”
Disney'in Upfront etkinliğinde, ABC'nin gece yarısı sunucusu Jimmy Kimmel, çeşitli yayın hizmetlerini tek bir pakette bir araya getirerek aniden köklerine dönen medya şirketleriyle alay etti. İzleyiciler “TV'lerini açabilir ve reklamlarla desteklenen tüm kanalları tek bir pakette tek fiyatla alabilecekler” dedi. “Biz buna temel kablo diyoruz ve aklınızı başınızdan alacak.”
Ardından Bay Kimmel Netflix'i ele geçirdi ve pazarlamacılara “yıllarca sizi görmezden gelerek ve sizinle alay ederek geçirdiklerini” hatırlattı.
“Netflix'in tüm bunların ötesinde olduğunu düşündüğü zamanı hatırlıyor musun?” “Gelip ticari televizyonu yok ettiler. Şimdi tahmin edin size ne satmak istiyorlar? reklamlar. Televizyonda.”